Gjest Gjest_skuffet_* Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Litt kjedelig historie før eg begynner på problemet. Nå har det seg sånn at eg har vært sammen med min elskede i snart 8 måneder. Vi har hatt våre ups and downs men har alltid kommet ut av det like glad i hverandre og har aldri hatt det bedre enn det siste året eg har kjent denne jenten. Problemene begynte egentlig fra starten av hvor jeg var 24 og hun 16, problematisk at det ble godkjent osv. Men nå er det ikke noe problem lenger, folk ble vant med det Nå har det seg sånn at min kjære har snakket åpent ut om at det er så mye hun egentlig ville gjort før hun ble sammen med en for resten av livet. Dette har tært på henne lenge og vi har snakket åpent om vi burde gjøre det slutt. Jeg elsker henne og hun er den flotteste damen eg vet om. Nå igår skulle hun på fest og hun har veldig lite kontroll på hva hun gjør når hun drikker for mye. Men eg hadde pushet henne på at hun måtte gå ut for det var jo dette hun ville. Ute å feste og ha det gøy. Eg hadde avtalt å hente henne senere på natten og kjøre henne hjem. Men så skjedde det. Eg fikk ikke svar på noen av meldingene mine og det drøyet til ca kl3 før eg fikk meldingen om at hun var unnskyld for at hun hadde rotet med en kar, tafset litt og ble ble invitert til å ha sex, men da løp hun og angret noe sykt. Det skal sies at det er en gammel venn som var veldig pågående, men hun trakk seg jo aldri unna:S Så fikk eg også høre at hun faktisk hadde lyst å gjøre det, noe som skremte henne enda mer.(og meg) Så nå vil jeg gjerne ha litt inputt her om ka som er fornuftig for meg.. Eg ble selvsagt sinnsykt skuffet men aldri sur. Og har vel egentlig kommet over det værste nå. Jeg er i den situasjonen at eg kommer alltid til å elske henne og vil aldri gi slipp på henne. Er så innmari glad i henne at det er skummelt. Eg går rundt å tenker på henne hvert eneste minutt. Hun elsker meg også, men hun vet ikke hva hun vil lenger og nå vil hun gjøre det slutt for hun er så usikker og vil ikke såre meg mer. Noen som har noen ideer for hvordan å få dette til å fungere?? Eller er alt håp ute? Vil helst ha noen positive ideer på ka eg kan gjøre? Er så rådvill nå
Jodi Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Hun er 16 år - det er vel ytterst få på den alderen som er klare for å slå seg til ro med en annen for resten av livet. Tror nok det beste er å la henne gå.... desverre. Vil du ha en dame som er klar for et seriøst forhold som skal vare resten av livet bør du nok finne deg ei på din egen alder.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Litt kjedelig historie før eg begynner på problemet. Nå har det seg sånn at eg har vært sammen med min elskede i snart 8 måneder. Vi har hatt våre ups and downs men har alltid kommet ut av det like glad i hverandre og har aldri hatt det bedre enn det siste året eg har kjent denne jenten. Problemene begynte egentlig fra starten av hvor jeg var 24 og hun 16, problematisk at det ble godkjent osv. Men nå er det ikke noe problem lenger, folk ble vant med det Nå har det seg sånn at min kjære har snakket åpent ut om at det er så mye hun egentlig ville gjort før hun ble sammen med en for resten av livet. Dette har tært på henne lenge og vi har snakket åpent om vi burde gjøre det slutt. Jeg elsker henne og hun er den flotteste damen eg vet om. Nå igår skulle hun på fest og hun har veldig lite kontroll på hva hun gjør når hun drikker for mye. Men eg hadde pushet henne på at hun måtte gå ut for det var jo dette hun ville. Ute å feste og ha det gøy. Eg hadde avtalt å hente henne senere på natten og kjøre henne hjem. Men så skjedde det. Eg fikk ikke svar på noen av meldingene mine og det drøyet til ca kl3 før eg fikk meldingen om at hun var unnskyld for at hun hadde rotet med en kar, tafset litt og ble ble invitert til å ha sex, men da løp hun og angret noe sykt. Det skal sies at det er en gammel venn som var veldig pågående, men hun trakk seg jo aldri unna:S Så fikk eg også høre at hun faktisk hadde lyst å gjøre det, noe som skremte henne enda mer.(og meg) Så nå vil jeg gjerne ha litt inputt her om ka som er fornuftig for meg.. Eg ble selvsagt sinnsykt skuffet men aldri sur. Og har vel egentlig kommet over det værste nå. Jeg er i den situasjonen at eg kommer alltid til å elske henne og vil aldri gi slipp på henne. Er så innmari glad i henne at det er skummelt. Eg går rundt å tenker på henne hvert eneste minutt. Hun elsker meg også, men hun vet ikke hva hun vil lenger og nå vil hun gjøre det slutt for hun er så usikker og vil ikke såre meg mer. Noen som har noen ideer for hvordan å få dette til å fungere?? Eller er alt håp ute? Vil helst ha noen positive ideer på ka eg kan gjøre? Er så rådvill nå Det mest positivet du kan gjøre er og slippe henne og finne deg en på din egen alder,hvor mye til felles kan man ha med et barn? Hun har mange ark og bleke før hun er klar til og slå seg til ro,om hun sier at hun elsker deg så trur ikke jeg at hun helt vet hva ordet betyr. La hun bli voksen som alle andre er blitt voksne,la henne lære og få livserfaring før du binder henne i ett forhold. "Glippen" hennes sier vel alt!
Gjest Celina Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Denne tråden burde hete "Gi slipp på jentungen" For det er det hun er. Syns du skal gjøre henne en tjeneste å la henne gå. Dersom du er oppegående og elsker henne er det det du kommer til å gjøre. La henne i det minste få noen år til på nakken før du forventer noe av henne.
Caramela Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Når du har valgt å bli sammen med en jenteunge på 16, så får du ta det for det det er også. Vil du heller ha ei som faktisk har rast fra seg, og er mer klar for å være i forhold slik de fleste som nærmer seg 25 mener et forhold skal være, så får du finne noen som er på din alder. Hvorvidt jeg mener deres forhold, en på 16 og en på 24, er riktig eller galt er irrelevant. Det som er poenget er at du får ta 16åringen for det den er - en tenåring som nettopp har begynt å oppleve verden og da gjerne ønsker å oppleve så mye som mulig. Og spør du meg, så burde hun få lov til det også!
Gjest missLady Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Jeg ville nok latt henne gå.. Siden hun er så usikker er nok det for det beste. Om hun kommer tilbake til deg så er jo det flott, men du må la henne gå nå og finne ut av det helt selv..
Gjest gjest :) Skrevet 7. mars 2009 #7 Skrevet 7. mars 2009 Jeg synes du skal la henne gå hvis du virkelig elsker henne. Hvis hun virkelig elsker deg så kommer hun tilbake til deg når hun er over denne "fjortissfasen" Jeg har vært midt oppi dette selv. Vi slo opp og jeg fikk gjøre hva jeg ville. Vi ble sammen igjen etter 2 år og er fortsatt sammen. Hvis dere elsker hverandre kommer dere tilbake til hverandre. Hvis ikke du finner deg en ny dame før den tid da. Men da er dere nok ikke ment to be. Ellers vil jeg si at jeg synes synd i deg og at dette er en utrolig vanskelig situasjon. Men hun har det nok ikke så lett hun heller. Så hvis du elsker henne så mye som du sier, la henne gå. Og vent på henne.
Gjest Kavring Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 Jeg er enig i det de andre skriver ovenfor her; la henne gå. Men at du bevisst skal sitte og vente på henne syns jeg ikke er riktig. For hvis du lar henne gå, må du jo fortsette å leve. Du kan ikke sette det på "hold", bare for at dere kanskje finner tilbake til hverandre om noen år
Hilde Christina Skrevet 7. mars 2009 #9 Skrevet 7. mars 2009 Hun elsker deg, men hun vil ha sex med andre? Neppe. Jenta er ung, det er likegreit å la henne gå. Finn deg en som er litt mer voksen i hodet og som har kommet seg over perioden der man føler man må rase fra seg.
Buster Skrevet 7. mars 2009 #10 Skrevet 7. mars 2009 Ja her tror jeg nok at utfallet er bestemt på forhånd, og skulle det ikke skje nå så vil dette skj i fremtiden uansett dessverre. Når man er så ung så har man venner og venninner som er i utforskningsmodus, og med det mener jeg at de skal teste litt av alt. De fleste av oss har vært gjennom denne perioden, noen lang mer vågal enn andre. Det er garantert en sinnsyk ekkel følelse å skulle gi slipp på en lekker 16 åring med tanken i bakhodet om at dette skjer fordi hun skal kunne ha seg med andre, men det er bedre at dere går fra hverandre og kan være venner enn at dere skilles som uvenner fordi dere skal holde sammen lengst mulig før det smeller. Ønsker deg lykke til!
Gjest Purple Haze Skrevet 7. mars 2009 #11 Skrevet 7. mars 2009 Hun sier hun elsker deg - vel, 16-åringer elsker jo det meste........se bare på Facebook og andre liknende nettsamfunn, hvor tenåringer skriver at de elsker kjæresten etter at de har vært sammen i to dager.... Hun er et barn i forhold til en på 24, det er bare en realitet. Hun skal feste, fjase, flørte og være tenåring, med alt det innebærer. Å forvente at en 16-åring skal slå seg til ro, er temmelig urealistisk. Hva kan en mann på 24 ha til felles med ei jente på 16? Det forstår jeg ikke. Så jeg sier som de andre, la henne gå. Finn deg ei som er over tenårene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå