Gå til innhold

112 i iq

Fremhevede innlegg

Gjest iq-brød?
Skrevet

Hei.

jeg tok en iq-test sammens og fikk 112 i scoren.

er man dum, smart eller midten da?

ei venninne sa jeg lå under middels men mener middels er på 110 el noe?? så da burde jeg vel være middels?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Over middels", er det ikke det a? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

100 i IQ blir regnet som gjennomsnitts-IQ

Skrevet

Var det en ordentlig IQ-test administrert av fagfolk, eller var det noe tullball på nettet el.l?

Gjest Gjest_Varsia_*
Skrevet

Det er en helt normal IQ. 100 "skal" være det absolutte gjennomsnitt, men opp til 110-115 regnes som ganske gjennomsnittlig, eller normalt eller hva man nå skal si, det også. Og når jeg sier normal, så mener jeg middels (når jeg ser hva du spør om). Man er hvertfall ikke dum, men samtidig ganske langt fra å være mensa-medlem...;)

Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

ei venninne sa jeg lå under middels men mener middels er på 110 el noe?? så da burde jeg vel være middels?

Når du må spørre om dette, hvordan tror du selv du ligger?

Ellers er ikke testene på mange av nettstedene egnet til å måle IQ i det hele tatt.

Skrevet
Hei.

Middels IQ er på 100 +/- 15 %.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

de på nett er ikke til å stole på, en slik test er mer omfattende om den skal bli rett

Gjest SV-velger
Skrevet

Su er blant de aller smarteste av oss "vanlige", for nesten alle er mellom 85 og 115.

Gjest Gjest
Skrevet

tren opp iq kan du gjøre med dette dataprogrammet:

cogmed.com

Skrevet

Gjennomsnittsområdet er fra 85 til 115, noe som vil si at ts er ganske normal (men riktignok ligger i øvre del av gjennomsnittsområdet ut fra testen å dømme). Hvis man skal ha et nøyaktig tall for gjennomsnittet, er det 100, men bl.a. fordi slike tester har en feilmargin, snakker man helst om et gjennomsnittsområde og ikke om et konkret tall. Man kan mao. ikke egentlig si at man er smartere en gjennomsnittet om man får en skåre på 105.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...