Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er slutt med samboeren min gjennom 7 år og jeg skjnner ikke hvordan jeg skal leve videre uten han. Mangler nettverk og tror egentlig bare det er foreldrene mine som vil bli lei seg om jeg forsvinner. Noen som har følt det sånn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Smarties_*
Skrevet

Ja.. Jeg har på en måte hatt det sånn. Jeg hadde nettverk og sånn, og for meg var det verst før selve bruddet. Men jeg forsto ikke hvordan jeg skulle klare å komme meg igjennom det. Men det gjorde jeg. Det er jo en grunn til at klisjèer blir klisjèer - mye av det er faktisk sant.. En venninne sa alltid til meg at "du må la tiden jobbe for deg". Og det er egentlig det eneste du kan gjøre. Det må gjøre vondt så lenge det gjør vondt. Og det er en sorgprosess du skal igjennom.

Du sier du mangler nettverk. Men noen nære har du sikkert.. Bruk dem. De setter antagelig bare pris på å kunne være der for deg i en tung tid. Tro meg når jeg sier at det BLIR bedre..

:klemmer: til deg...

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk...vet ikke hvor lenge jeg orker å ha det sånn. Føler virkelig ikke at jeg har noen å gå til. Vil ikke belaste andre med med mine problemer. Føler meg helt alene og det er helt uuholdelig.

Gjest Lotte_81
Skrevet

Huff. vet hvordan du har det akkurat nå! Har selv mistet samboeren min gjennom 9 år for 3 uker siden, og har hatt en veldig tung periode!

Vi er mange her ute som har opplevd det samme som deg, og du er ikke alene selv om det føles sånn akkurat nå!

Tiden leger alle sår heter det..... og man må bare se framover... Kanskje har du noen interesser/ hobbyer som frister å begynne med?

Jeg har flyttet hjem til foreldrene mine for en periode nå - er så glad jeg har dem rundt meg i denne perioden, det hjelper veldig :) Også har jeg katten min.. han svikter aldri :)

Lykke til. og en stor :klemmer: til deg!!

Skrevet (endret)
Tusen takk...vet ikke hvor lenge jeg orker å ha det sånn. Føler virkelig ikke at jeg har noen å gå til. Vil ikke belaste andre med med mine problemer. Føler meg helt alene og det er helt uuholdelig.

Du er jo ikke den første som er i en slik situasjon, og det har jo gått bra med alle de før deg, så hvorfor ikke med deg også...med tid og stunder?

Samtidig som jeg skjønner at du trenger noen rundt deg, så må du huske på at det blir ikke bra over natta uansett hvor mange du eventuelt hadde hatt.

Ta livet med ro, aksepter at du er lei deg, det er lov å være lei seg. Man SKAL være lei seg i slike situasjoner. Det er lov å prate med venner, venner har ikke lov å ikke høre når du vil prate.

Hvordan hver enkelt reagerer er nok veldig individuelt, men kanskje noe så enkelt som å "lufte" seg litt, og rett og slett ikke bare sitte inne hjelper på? Gå seg en liten tur kanskje, eller en lang tur?

Det blir nok sikkert en tung og lei helg, men når hverdagen kommer på mandag blir man tvunget inn i rytmen igjen, og da blir det kanskje lettere å få fokus over på noe annet, noe som nok er bra siden det nok blir en del fokusering i helgen.

Det går tross alt bra...til slutt :)

Endret av Snill
Gjest Stjernedryss
Skrevet
Det er slutt med samboeren min gjennom 7 år og jeg skjnner ikke hvordan jeg skal leve videre uten han. Mangler nettverk og tror egentlig bare det er foreldrene mine som vil bli lei seg om jeg forsvinner. Noen som har følt det sånn?

Jeg har hatt det sånn. Jeg brukte et par år på å bygge opp et nettverk etterpå, men det gikk bra til slutt :) Det viktigste er å aldri gi opp.

Skrevet

Har følt det sånn jeg også når det ble slutt mellom meg og mannen min, som hadde vert ilag i over 7 år... Det var kjempetøft, og jeg visste ikke hvordan jeg skulle klare meg alene. Og nesten alle vennene jeg hadde var hans venner i utgangspunktet... og det var vanskelig... Men jeg tok tak i de vennene jeg hadde, som var "mine", og begynte å ta kontakt med "gamle" venner jeg hadde hatt, og nå har jeg en helt annen omgangskrets enn jeg hadde for en da vi var sammen... Du må sikkert jobbe litt for å få det til, men det blir mye bedre. Det er kjempetungt å miste noen etter så mange år sammen, men med tiden vil det bli bedre, selv om det ikke føles sånn akkurat nå... Ønsker deg masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...