Gå til innhold

Gratis heroin til folket?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Heroin er et stoff som gjennom en kjemisk prosess fremstilles av morfin. Morfin brukes som medisin men, heroin er et misbrukerstoff! Det finnes ikke noen stoffer som er mer vanedannende og ødeleggende enn opiumspreparater! Derfor er det ikke veldig heldig å skulle begynne å dele ut dette stoffet til noen uansett hvor lang ruskarriere man har. Alle kan gå på en smell og alle fortjener en ny sjanse her i livet men, å si at heroin eller rusmisbruk generelt ikke er selvforskyldt er å gå for langt. Ingen har tvunget deg med pistol mot hodet til å sette det første skuddet, som de fleste forøverig sier at de blir dårlige av. Alikevel, så setter de en smell til og en til også er det gjort!

Det er mange bra mennesker der ute som er narkomane og det gjør meg vondt. En som står meg nær sliter med heroinavhengihet og dette irriterer meg grenseløst for denne personen er egentlig såpas resurssterk at jeg tørr påstå at verden er et fattigere sted uten vedkommende. Vet det er mange av disse.

Tror ikke at problemet løses ved å dele ut gratis heroin. Tror heller at loven burde skrives om. Alle rusmisbrukere burde bli umyndiggjort og tvangsinnlagt hele gjengen! Sprekker de igjen da de kommer ut javel, da er det rett inn igjen. Om dette så tar flere år så får det så være, du har rett og slett ikke lov til å være rusmisbruker.

Slik oppererer de i tyskland og det funker fint der, man ser ikke noen narkomane på gata der. Syntes at vi heller burde bruke pengene på et sånt type tilltak her i landet også for jeg tror ikke at noen mennesker ønsker å leve i et rushelvette.

Videoannonse
Annonse
Gjest MåneSkygge
Skrevet
Har ett tillegg spørsmål til deg, du skriver:

Alle kan bli rusfri. Ingen kan sitte å si at det er umulig for dem. Da vil de ikke selv og da syns jeg de selv får ta konsekvensene av det.

Man burde heller bruke pengene på å bedre ettervernet for de som faktisk ønsker å gjøre noe med livet sitt.

Folk må begynne å ta mer ansvar for eget liv og ikke sitte å skylde på alt og alle for at de selv ikke lever det de mener er ett verdig liv

Har du samme holdninge til susidale, som ikke ønsker hjelp, eller som ikke veit sitt egent beste? Att de får bare ta konsekvensene av det, sammen med deres familier?

Jeg mener at de skal få hjelp samme som jeg mener de narkomane bør. Selvfølgelig kan man ikke bare la de ta sitt liv. Det er også helt uaktuelt og gi de kniven til å kutte pulsåra med og like ille syns jeg det er å dele ut gratis heroin.

Heroin er et stoff som gjennom en kjemisk prosess fremstilles av morfin. Morfin brukes som medisin men, heroin er et misbrukerstoff! Det finnes ikke noen stoffer som er mer vanedannende og ødeleggende enn opiumspreparater! Derfor er det ikke veldig heldig å skulle begynne å dele ut dette stoffet til noen uansett hvor lang ruskarriere man har. Alle kan gå på en smell og alle fortjener en ny sjanse her i livet men, å si at heroin eller rusmisbruk generelt ikke er selvforskyldt er å gå for langt. Ingen har tvunget deg med pistol mot hodet til å sette det første skuddet, som de fleste forøverig sier at de blir dårlige av. Alikevel, så setter de en smell til og en til også er det gjort!

Det er mange bra mennesker der ute som er narkomane og det gjør meg vondt. En som står meg nær sliter med heroinavhengihet og dette irriterer meg grenseløst for denne personen er egentlig såpas resurssterk at jeg tørr påstå at verden er et fattigere sted uten vedkommende. Vet det er mange av disse.

Tror ikke at problemet løses ved å dele ut gratis heroin. Tror heller at loven burde skrives om. Alle rusmisbrukere burde bli umyndiggjort og tvangsinnlagt hele gjengen! Sprekker de igjen da de kommer ut javel, da er det rett inn igjen. Om dette så tar flere år så får det så være, du har rett og slett ikke lov til å være rusmisbruker.

Slik oppererer de i tyskland og det funker fint der, man ser ikke noen narkomane på gata der. Syntes at vi heller burde bruke pengene på et sånt type tilltak her i landet også for jeg tror ikke at noen mennesker ønsker å leve i et rushelvette.

:klappe:

Gjest Gjest
Skrevet

Tror nok du går i samme fella som vi har gjort til nå, kan du ikke få fokuset bort i fra bare heroin?. Gang på gang meser dere om heroin, det finnes tros alt mange andre farlige stoffer der ute. Heroin er kanskje den minst problematiske stoffet som er der ute, hvorfor? Tenk det ut selv, kom med forslag, vil se din innsikt i dette.

Om ikke det blir satset bredt i samfunnet på rus problematikk, er det til ingen hjelp. Vi må få bort langerene, om ikke vil det bare rekrutteres nye misbrukere hele tiden, er det så jevlig vanskelig å forstå?? Det kan se ut som det er det!

Om vi noen gang skal få en mulighet til å bukt på denne epidemien som er over oss, må det utradisjonelle middler til (tenke i nye baner) Men det er jo vanskelig for den menige mann.

Jeg tør hardnakket påstå att den menige mann i gata, ikke har det spor anelse over omfanget av misbruk i norge i dag, og hvor fort dette øker, spesielt blandt helt unge mennesker. De problemene vi står ovenfor, om 10-15 år kan det ikke være mange som er i stand til å se.

Har selv ett barn i førskole alder, men ser med gru på hva som venter på han, når han vokser opp. Det er en massiv eksponering av narkotiskestoffer, som møter ungdom der ute. Alt i fra formfett, lightergass, lim, muskatnøtter og en helvetes masse annen dritt. Dem skal holde tungen rett i munnen når de manøvrerer seg i mellom dette utvalget, og ett kaldt hode, med tanke på det presset som allerede som ligger på ungdomer i dag.

Men som pappa har jeg heldigvis en god kunnskap til rusmidler og miljøet, så jeg føler meg godt rustet til oppvekstens hans. Men det er dessverre ingen garanti for att alt går godt, uansett hva man sitter inne av med kunnskaper.

Så vær så snill der ute, prøv å få fokuset litt bort i fra bare de tunge heroin misbrukerne, å heller ta det vonde på grassrota. Å det er langerne med store dype lommer, og dem er ikke få. Tar vi leve brødet deres, er vi mye bedre rustet, til å ta opp kampen om en bedre hverdag til veldig mange mennesker.

Om vi lar dagens misbrukere få en sjanse til å tilnærme seg ett normalt liv, ved å rive i fille biter miljøet de vanker i, er det meget store sjanser til att mange av dem vil til slutt også legge misbruket bak seg. Fordi det ville ikke være noe miljø å falle tilbake i, noe som er ett av dagens problem. (les innlednings vis min første tråd)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Stjernedryss, jammen flaks at dette ikke er tyve år siden, da ville du blitt arrestert dersom du brukte ritalin.

Den motstanden som var imot ritalin på 90-tallet er veldig sammenlignbart med motstanden som var mot utdeling av metadon i år 2001. Husker dere motstanden mot sprøyterommet i oslo da?

Heroin er et foretrukket valg fremfor metadon iblant mange brukere av opiater.

Ja, men vi lever ikke for 20 år siden, men i dag, så dette bekymrer meg fint lite. Heldivis er vi mye mer opplyste i dag enn for 20 år siden. Sprøyterom er jeg forøvrig fortsatt i mot.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis man først skal dele ut gratis heroin burde de i hvertfall få en skikkelig overdose. Det finnes vel knapt et rusmiddel som ødelegger et menneske like mye som heroin, så kanskje greit å gi de en overdose med en gang enn å redusere de til i beste fall mentalt tilbakestående om de noen gang blir "frisk".

Fy flate for et menneskesyn du viser her, håper du er ung, veldig ung. :riste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...