Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble voldtatt for to år siden av en bekjent.

Lurer på om noen har opplevd det samme og har funnet lykken med noen etter det? Hvordan går det? Går det i det hele tatt?

Jeg har aldri hatt en kjæreste, men har holdt på med gutter tidligere, vært forelsket, hatt kjærlighetssorg osv. Jeg har aldri hatt masse one-night stands, og har faktisk kunn hatt sex med tre frivillig som jeg hadde følelser for, og da den siste som var ufrivillig.

Men etter voldtekten har jeg ikke funnet noen, eller falt for noen. Jeg er en ganske sosial jente egentlig, og blir fort kjent med nye mennesker.

Nå er jeg usikker på at jeg noen gang kan finne lykken med noen.

Er det fordi jeg "alltid har vært sånn", eller unngår jeg det ubevisst pga voldtekten?

setter pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Ble voldtatt for to år siden av en bekjent.

Lurer på om noen har opplevd det samme og har funnet lykken med noen etter det? Hvordan går det? Går det i det hele tatt?

Jeg har aldri hatt en kjæreste, men har holdt på med gutter tidligere, vært forelsket, hatt kjærlighetssorg osv. Jeg har aldri hatt masse one-night stands, og har faktisk kunn hatt sex med tre frivillig som jeg hadde følelser for, og da den siste som var ufrivillig.

Men etter voldtekten har jeg ikke funnet noen, eller falt for noen. Jeg er en ganske sosial jente egentlig, og blir fort kjent med nye mennesker.

Nå er jeg usikker på at jeg noen gang kan finne lykken med noen.

Er det fordi jeg "alltid har vært sånn", eller unngår jeg det ubevisst pga voldtekten?

setter pris på svar.

Kjære deg.. jeg føler med deg! Jeg har selv blitt misbrukt og kjenner flere som har blitt voldtatt.

Minnene vil nok sitte for alltid, men livet går videre og blir faktisk bedre. Det er fullt mulig å bli forelsket og elske noen igjen, men det tar tid å stole på noen. Ta den tiden du trenger og ikke stress med forelskelsen. Jeg annbefaler deg sterk å gå til psykolog eller terapi hvis du ikke har gjort det. Det er natulig å ikke finne noen man vil elske med det første og det er derfor viktig å bearbeide det som har skjedd. Dette kan ta flere år hvis man ikke får den hjelpen man trenger.

Jeg har selv en samboer idag. Stort sett har jeg et godt sex-liv, men det er også ganger hvor jeg ikke klarer å skille mellom det som skjer nå og det som har skjedd. Det er viktig å la deg seg ha lov til å være lei deg og sinna. Ta tiden til hjelp.

Lykke til lille venn, all hell på veien :-)

Skrevet

Blitt voldtatt selv, for et par år siden.

Trodde virkelig at hele verdenen min hadde gått under, og at jeg aldri kom til å kunne bli "normal" igjen. Men så møtte jeg kjæresten min, og han tok hensyn og viste meg at gutter faktisk er inmarri gode og greie. Gikk også til psykolog.

Tenker egentlig ikke på det så mye som før. Tenker jo på det, ca hver dag, men før var det jo MYE oftere.

Du må bare tenke det at det blir bedre, med tiden. Noen bruker lengre tid enn andre enn å fordøye det som har skjedd.

Føler virkelig med deg. Er helt sinnsykt hvor grusomme noen kan være..

Skrevet

Hei :)

Jeg vil anbefale deg å gå til Dixi om du bor i en by som tilbyr det.

Det er en gruppe for voldtektsoffer og tilby noen å prate med både alene og sammen i gruppe. For meg hjalp dette masse pluss at jeg gikk i terapi i to år.

Jeg klarte ikke bli sammen med noen før dette og var singel til jeg var 31 år.

Men så møtte jeg samboeren min og han taklet det kjempefint. Noen menn rømmer jo når de hører at noen har blitt voldtatt, og tenker hun er psyko.

Min så min styrke i dette. Jeg vil nok alltid slite litt med selvfølelsen etter dette, og være sårbar i forhold til kropp og sex. Men jeg ble veldig bestemt på at dette ikke skulle få ødelegge for meg. Da jeg hadde vært deppa i ti år pga dette og lagt på meg 30 trøstekilo sa jeg STOPP. En handling på 15 minutter skulle ikke få ødelegge mer av mitt liv. Jeg anmeldte voldtekten, begynte i terapi og gikk ned 23 kg.

Så det er helt mulig å ta livet tilbake igjen å ikke la dette prege deg resten av livet. Mitt råd igjen, søk hjelp, få bearbeidet de vonde følelsene.

Jeg tenkte akkurat som deg at jeg aldri ville få et normalt liv igjen. Kjenner igjen alle tankene dine.

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...