Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Click here to see more. (is this spam?) Hva er dette? Tør jeg klikke på det?
Telys Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Ja,det er en sånn greie der du får forskjellige spørsmål om de du har på facebook,du må svare ja eller nei. Og så gjør andre det samme med deg. Så er det en plass der du kan betale med poeng for å ser hva folk har svart på spørsmålene om deg. Er ikke noe farlig
Gjest Jente38 Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Click here to see more. (is this spam?) Hva er dette? Tør jeg klikke på det? Denne applikasjonen heter "Vennefakta" og er en uting. Bl.a en person stiller spørsmål om deg som andre skal svare ja eller nei på. Dette er eksempler fra applikasjonen: 1) har X hatt en homofil opplevelse? 2) tror du X vil strippe for penger? 3) tror du X vil ligge seg til en høyere lønn? Idiotiske, sjikanerende spørsmål. Så blir dette sendt til din wall....så alle dine venner kan lese det. Kanskje morsomt om man er fjortis, men ikke gøy når man er en seriøs facebookbruker. I mitt statusfelt skrev jeg at "de som sender meg "vennefakta", sletter jeg fra min venneliste. Og jeg har alt slettet enkelte pga det. Er en egen gruppe på facebook mot vennefakta!
Gjest XXX Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Ja,det er en sånn greie der du får forskjellige spørsmål om de du har på facebook,du må svare ja eller nei. Og så gjør andre det samme med deg. Så er det en plass der du kan betale med poeng for å ser hva folk har svart på spørsmålene om deg. Er ikke noe farlig Er ikke noe farlig.. Det kan vel diskuteres. Jeg oppdaget at en person som jeg ikke har sett eller snakket med på ti år, hadde laget en poll på meg. Dette var som kjent postet på min profil, med teksten: Do you think XXX is a pervert? Jeg hadde ikke installert denne applikasjonen, og satte lite pris på det. Oppdaget ikke dette på flere dager, og hadde i denne perioden blitt lagt til /selv lagt til personer som man ikke skulle ønsket hadde sett dette. Blant annet min eldre bror, som endelig hadde kommet på fb. Hører vel til historien at personen som la ut dette er definisjonen på white trash, og har tydeligvis ikke noen forståelse for at mennesker med en ordentlig karriære foran seg, ikke bruker facebook på samme måte. Nå ble ikke jeg lei meg eller noe, blir bare irritert, men det er sikkert de som blir det. Jeg tenker spesielt på ungdommer, det er nok mobbing om det ikke skal finnes slike applikasjoner i tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Dette må være ett av de mest idiotiske påfunnene på facebook (vet ikke hvem som lager disse vennefaktaene, om det er facebook, eller om det er brukere). Uansett på den gruppa som er mot vennefakta er det en link til hvordan du kan blokke denne applikasjonen slik at ingen kan svare på spørsmål om deg, eller at du får tilbud om å legge denne til. Jeg har gjort dette og har ikke fått noen henvendelser eller varsler om at noen har svart på spørsmål om meg etter det .
Aurela Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Dette må være ett av de mest idiotiske påfunnene på facebook (vet ikke hvem som lager disse vennefaktaene, om det er facebook, eller om det er brukere). Uansett på den gruppa som er mot vennefakta er det en link til hvordan du kan blokke denne applikasjonen slik at ingen kan svare på spørsmål om deg, eller at du får tilbud om å legge denne til. Jeg har gjort dette og har ikke fått noen henvendelser eller varsler om at noen har svart på spørsmål om meg etter det . Klarer noen å finne denne linken? Gikk inn på siden der, men det var så mye på wallen at det rett og slett ikke var så lett og finne :gjeiper:
Gjest Jente39 Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Klarer noen å finne denne linken? Gikk inn på siden der, men det var så mye på wallen at det rett og slett ikke var så lett og finne :gjeiper: Jeg er heller ikke kjent med at det finnes en link som blokkerer. Det eneste man kan gjøre, er ikke å laste ned programmet. Men det hindrer jo ikke folk å svare på tull om deg da..Så får du evt skrive i statusfeltet ditt at vennefakta-tullet vil du ha deg frabedt.
Helene Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Jeg fikk sånn tilsendt og svarte for morro skyld, bare for å se hva det var. Synes det er tull. Man må ta det for det det er. Ikke noe seriøst. Jeg ser iallefall ikke på det som noe seriøst. Om noen vil svare på spørsmål om meg så er det fritt fram. Det bryr meg ikke. En får seg en god latter
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #9 Skrevet 9. mars 2009 Klarer noen å finne denne linken? Gikk inn på siden der, men det var så mye på wallen at det rett og slett ikke var så lett og finne :gjeiper: Jeg tror (husker ikke helt :gjeiper: ) at det var på den andre siden... altså den nest siste siden på wallen.... jeg snakker nå om den norske gruppen. På veggen til gruppen er det også forklart hvordan du går fram for å blokkere denne tilleggsfunksjonen .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå