Gå til innhold

HASTER!

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

Pusen vår kom nettopp inn igjen, og den er blitt helt rar!

Springer til, for så å stoppe opp. Sitter så og peser med munnen på vidt gap, og slevet renner ut, bokstavlig talt! Noen som vet hva dette kan være?

Ser ut som om han hyperventilerer og vil ikke ha kos. Han er ikke som vanlig!

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Ring veterinær... Med tanke på slevinga og pesinga kan det jo tenkes at han har fått i seg noe giftig...

Skrevet

Ring veterinær asap, virker som om pusen har fått i seg noe giftig. Eller er i sjokktilstand.

Skrevet

ring vetrinær !!!!!!!!

det høres ikke ut som han har det noe bra. mest sansynlig har den fått i seg rottegift eller noe sånt

Skrevet

Hei igjen, og takk for svar!

Nå er pus fin igjen! Takk og lov! :hoppe: Vet ikke hva som stakk han, men han hadde det ikke godt og var tydelig stressa. Men lurer på om han kan ha satt noe fast i halsen, selv om han ikke brekkte seg eller prøvde å fiske opp noe med poten. For symptomene gikk over etter at han hadde spist. Da roet han seg med en gang, og ble sitt gamle jeg igjen, omtrent som å slå over en bryter.

Men kommer uansett til å holde litt ekstra øye med han fremover.

Skrevet

Jeg blir så fortvilet over å lese slike "hjeeeelp-haster!!!" innlegg som dette...

Når katten har slik adferd som du beskriver her, så ta heller en telefon til veterinærvakten enn å bruke verdifull tid på å skrive på et forum.

Det kunne ha vært veldig alvorlig, det hørtes ut som om pusen din var blitt forgiftet!

Håper det går bra med den!

Skrevet
Jeg blir så fortvilet over å lese slike "hjeeeelp-haster!!!" innlegg som dette...

Når katten har slik adferd som du beskriver her, så ta heller en telefon til veterinærvakten enn å bruke verdifull tid på å skrive på et forum.

Det kunne ha vært veldig alvorlig, det hørtes ut som om pusen din var blitt forgiftet!

Håper det går bra med den!

Signerer den! Skjønner ikke hvorfor så mange heller skriver på forum o.l. når det er noe akutt med dyra sine, fremfor å ringe vet. (sikter IKKE direkte til ts nå).

Gjest Gjest
Skrevet

Må bare si meg enig i innleggene over. Man skriver ikke et innlegg på KG når kjæledyret tydeligvis trenger hjelp. Hva slags hjelp kan vi andre gi? Misvisende hjelp, støttende hjelp (noe som ikke hjelper dyret) og i beste fall kan vi si at en må ringe dyrlegen. Men det kan ta verdifulle minutter å få dette svaret.

Dersom det ikke finnes dyrlegevakt kan jeg til en viss grad forstå at noen søker et forum, men igjen så er ikke vi her på KG dyrleger. Om noen kommer med et råd, ville en da gjort som vedkommende sa? Det kunne jo bare skadet enda mer.

Generelt så mener jeg at akutte tilstander både hos dyr og mennesker ikke er et diskusjonsemne på et forum. :)

Gjest Rayden
Skrevet

Fullstendig enig.

Selv om mange her inne har god kjennskap til dyr, og man kanskje kan få noen tips, så er det mye synsing og forskjellige erfaringer folk har!

For meg er dyrene mine som barn, ser det ut som det feiler dem noe tar jeg meg IKKE tid til å sette meg ned for å skrive et innlegg om noe som høres såpass alvorlig ut.

Litt offtopic :Kan jo nevne at en annen gang jeg skrev det til en bruker som hadde lagt inn tråd om noe alvorlig med katten, fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle skrive sånt til TS, da jeg ikke visste noe om situasjon med veterinærvakt.

Nei det er greit, men det går faktisk an å ringe til andre vakter selv om man ikke bor i distriktet. Jeg har selv bodd i distrikt men har endt opp å ringe privat hjem til dyrlegen etter arbeidstid og ringt til klinikk 5 timer unna for å forhøre meg da katten ble syk.

Tenk disse stakkarene kan ikke fortelle oss hva som er galt, de har kun oss å stole på.

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Enig at man helst bør ringe veterinærvakt. I tillegg til at man mister verdifull tid, er det mange synsere på et forum.

Men jeg trur at mange ikke er klar over at det finnes veterinærvakter som kan hjelpe døgnet rundt. Mange bor kanskje slik til at de vet at det ikke er mulig å få fysisk hjelp, og føler derfor at det ikke hjelper å ringe. Så jeg oppfordrer TS, og andre med dyr, til å spore opp nærmeste veterinærvaktordning og lagre kontaktinformasjonen på telefonen, og ringe dersom det er noe akutt. I det minste møter man på mennesker som vet hva det kan være og hva man kan gjøre selv.

Din faste veterinær vet sikkert hvor det er best å ringe.

Skrevet

Jeg ville fortsatt ringte vetrinær jeg. Selv om han har sluttet er det mye mulig at han har fått i seg noe giftig og selv om han ikke har panikk lengre så kan det fortsatt være noe der. Samme om han har satt fast noe i halsen, da kan det fint sette seg fast lengre ned.

Skrevet

Håper det går bra med pus?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...