Gå til innhold

Katt som døde etter uforsvarlig behandling hos veterinær

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

Hallo. Kan noen hjelpe meg? Jeg var hos veterinær med katten min da den ikke klarte å tisse. Veterinæren tok med katten min inn i et annet rom så hverken jeg eller mannen min så hva han gjorde med den. Når han kom tilbake med den, dryppet det rent blod av den. Vi fikk beskjed om at den hadde krystaller i urin og at vi skulle gi den et spesielt fòr. Dette fòret hadde allerede katten vår bruk i flere måneder.

Dagen etter døde katten vår. Den fløy på kattedoen i ett sett, men det kom ikke en dråpe urin ut.

Er det noe sted jeg kan klage på den uforsvarlige behandlingen katten fikk?

Med vennlig hilsen

Elisabeth

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet (endret)

Hei Elisabeth! Jeg opplevde noe av det samme hos en veterinær. Forsøkte å klage til Den norske veterinærforening, men de hørte ikke på meg.

Endret av Trampe
Gjest Gjest
Skrevet

Ååå, så grusomt. Har dessverre ikke noe lurt å komme med, men hva med å skrive i Kjæledyr tråden også? Der er det mange som har kunnskap om slike ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Ta kontakt med dyrebeskyttelsen på ditt sted. Klikk her for oversikt over lokalavdelinger

Skrevet

OJ! Huff så grusomt. Hva med å gå til avisa?

Skrevet

Send inn et brev og klag til vetrinærforeningen.

Mulig (om du virkelig vil gå inn for det) at du kan sende katten din til veterinær høyskolen også sjekker de den, men det koster litt.

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

Tusen takk for mange gode råd! Jeg har aldri brukt Kvinneguiden tidligere, men det kommer jeg til å gjøre nå. Så mange engasjerte mennesker og så mange gode råd. Tusen takk!

Gjest Gjest veterinær
Skrevet

Katten din døde sannsynligvis pga blokkerte urinveier. Hvis veterinæren la inn kateter og åpent opp slik at katten fikk ut urin, og i tillegg satte den på antibiotika og smertestillende, har vedkommende ikke gjort noe feil. Det som KUNNE ha vært gjort er å lagt katten inn over natten, men kateter i urinblæra, samt intravenøs væske. Hvis dere ikke fikk informasjon om at dette er en livstruende sykdom, syns jeg dere skal snakke med veterinæren og fortelle hvordan dere opplevde situasjonen. Det er også vesentlig å vite hvilken type krystaller katten din hadde i urinen. Det finnes flere forskjellige typer, som krever forskjellige fortyper. Hvis du vil klage på veterinæren er det Mattilsynet du skal henvende deg til.

Skrevet

Hei, så leit å høre at katten din døde :-(.

Men oppdaget dere ikke at det fortsatt ikke gikke bra? Kunne dere ikke se det på pelsen, duften, og lyder?

Var det en han-katt?

Jeg hadde en han-katt som hadde samme problem. Fikk kateter og nok medisiner for en sykehus. Det hjalp for et par dager, men dyrenlegen fikk åpenbart ikke ut alle krystaller (har gjort dette et par ganger) og katten ble syker og syker. Det er ikke så mye mann kan gjøre med dette. Dyrenlegen prøvte å lage en jenta av han, slik at han kunne tisse bedre men han overlevte operasjonen ikke.

Jeg angrer på at jeg ikke kunne ta beslutningen at jeg spørte om en sprøyte for å avlive han. Det var ikke noe noen kun fikse.

De fleste dyrenlegene er flinke, men de kan ikke fikse alt...

Skrevet
Er det noe sted jeg kan klage på den uforsvarlige behandlingen katten fikk?

Hva med å kontakte veterinæren, som behandlet katten?

Selv om katten døde dagen etter kan du ikke si at den fikk uforsvarlig behandling, du vet jo ikke hva for behandling katten fikk.

Er vondt at dyr dør på den måten der, men kanskje det kan hjelpe at du får snakket med veterinæren. Kanskje han kan forklare hva som har skjedd med katten, eller hva han mener.

Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...