Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Tenker det er greit å ta den inn i stallen en stund først.... Men - med tanke på de andre hestene (2 stk): burde de vært inne, eller er det best at de hilser på hverandre ute - løse? Alle hestene sies å være snille med andre hester.....
LitaPia Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Tror det går bra om de hilser på hverandre ute. Med forbehold at det er hingster det er snakk om, da kan det fort bli litt slossing. Når du introduserer en ny hest for "flokken" blir det nok litt hvining og småsparking først, men så fort rangen er avklart roer de seg.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Alle hester er ikke snille med hverandre...... Når vi skal ha en nye hest inn i vår flokk pleier vi å la den nye hesten stå inne i stallen noen timer, som regel over natta, før vi slipper den inn i flokken. Det går som regel veldig greit, men vær obs på at de kan få stygge skader etter spark av sko med brodder. Dette dreier seg om hopper, foressten
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Ok - som jeg tenkte. Neida - ingen hingster i bildet. Tror det er endel år til jeg i det hele tatt vurderer å ha en hingst! (om noen gang...)
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 vær obs på at de kan få stygge skader etter spark av sko med brodder. Dette dreier seg om hopper, foressten Ups - det er en skodd hoppe. Regner det som sannsynlig at hun har brodder.... De gamle går barfot. Det sies at den nye (med sko) er snill med andre hester, og unngår bråkmakere.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Ok - som jeg tenkte. Neida - ingen hingster i bildet. Tror det er endel år til jeg i det hele tatt vurderer å ha en hingst! (om noen gang...) He he, vi har 15 hingster på stallen vi. Det er litt pes, men går egentlig veldig bra:) Det er stort sett snille gutter. Vi slipper dem ikke sammen da, de går hver for seg i luftegårder ved siden av hverandre. Unghingster vi har hatt siden de var føll går sammen, det går som regel fint. Slapp to gamle, rolige hingster sammen forrige helg, for å se om de kunne holde hverandre med selskap. Det endte med en stk halt hest med betent sår på bakbeinet, sfa spark med brodd. Så, de må pent finne seg i å gå alene likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå