Gå til innhold

Hva hvis det regner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i August, og været her i landet er jo aldri til å stole på :roll:

Jeg skal ha en fotsid kjole med slep... og når 50 mennesker med sølete sko har gått opp midtgangen i kirken, hva gjør man da?? Er det noen som vasker over, rett før jeg skal inn?? Eller må brudepikene gå bak meg og løfte slepet over gulvet???

Hva gjør man med bilder på kirketrappa? Paraplyer er liksom ikke såå pent....

Vi har ett lokale som egentig er litt lite, men det går akuratt. Men det er en stor terasse der, somvi tenkte å ta velkomstdrinken på, for det blir vannskelig å ta den inne, da borde fyller hele rommet... Bør vi finne noen presseninger å ha over her hvis det regner?? Men det blir jo heller ikke serlig pent...

Hva gjorde dere som opplevde regn på den store dagen?

Og hva slags nødløsninger tenker dere som skal gifte dere på??

Gjest Gjest
Skrevet

Presten vasker sikker over gulvet . :ironi:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er grenser for hvor mye søle det kan dras inn... Dessuten har vel de fleste kirker en dørmatte som folk tørker av finskoene sine på. Det er ingen som vasker gulvet før den O Store Bruden kommer :fnise:

En liten hvit paraply kan bare være søtt det. Regn i sløret betyr lykke ;)

Skrevet

Det er ingen grunn til å gjøre narr. Jeg har heller ikke lyst til å få søle på kjolen min.

Det er en dag i mitt liv hvor alt skal handle om oss to, og selvfølgelig vil jeg ha rent slep på kjolen også da.

Skrevet

Glemte det jeg skulle si. Du kan jo låne et par partytelt og sette opp på terassen?

Skrevet

Hehe tenkte ikke på presten.... Men kansje kirketjenern?

Eller så kan jeg kansje be en av brudepikene om å tørke over gulvet, hvis det er veldig sølete?

Takk for seriøst svar Leirbål!

Skrevet

Tror ikke du skal be brudepikene tørke over gulvet etter at gjestene har satt seg ;)

Tipper kirken har dørmatte i våpenhuset og at dette kommer til å ordne seg, de har nok vært ute for et bryllup i regn/søle før... Hvis du fortsatt er skaptisk kan jo bare brudepikene holde opp slepet da, det er forståelig at du ikke vil ha sølete kjole, for å si det sånn :)

Dersom det er meldt regn hadde jeg gått til anskaffelse av en søt paraply til kirketrappfotografering og et par partytelt...

Skrevet

Regn i brudesløret betyr lykke, bare så dere vet det!

Skrevet

Hei

Jeg tenkte også party telt. Det er garrantert mulig å få lånt/leid noen litt pene hvite partytelt som dere kan sette opp på verandaen i full fart om det skulle bli dårlig vær. Dette har er det sikkert noen venner eller familie som kan gjøre for dere mens dere er å tar bilder :)

Lykke til ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er noe jeg også har lurtpå, sånn rent generelt når jeg har kikket på kjoler. Blir ikke slepene skitne i løpet av dagen, og spesielt når det er regnvær etc?

Gjest Gjest_kie_*
Skrevet
Dette er noe jeg også har lurtpå, sånn rent generelt når jeg har kikket på kjoler. Blir ikke slepene skitne i løpet av dagen, og spesielt når det er regnvær etc?

Det er ganske vanlig at slepet er det som må renses mest på en kjole etter bruk. Har jobbet på renseri, og det er som oftest ikke vanskelig å få vekk, så lenge bruden ikke har forsøkt å gnikke med noe hjemmelagede greier først. Men hvis man er redd for at slepet skal bli skittent i kirken, og at dette skal vises når man "henger opp" kjolen for f.eks. å danse, ville jeg sett på evt muligheter for å kunne legge en løper eller noe lignende ned midtgangen.

Skrevet

Jeg jobbet som guide i en kirke en sommer. Der hadde vi en rød løper som ble rullet ut ved vielser. Kanskje andre kirker har det også? Det vil i alle fall hjelpe til med å absorbere fukt og vann, slik at det ikke blir kjempe sølete på gulvet før bruden skal gå der.

Å legge en slags løper på gulvet kan jo også være en del av pyntingen av kirken... :)

Skrevet

I ett bryllup jeg var i var dette løst på følgende måte: Kirketjeneren hadde lagt et langt hvitt stoff over teppet i midtgangen. Dette ble fjernet før bruden kom så hun fikk gå på rent og tørt teppe i midtgangen.

Skrevet

Det var veldig lurt. Tusen takk for tips. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...