Gå til innhold

Cafe/bar kun for jenter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sissi_*
Skrevet

Hei! :)

Vi skriver eksamensoppgave om forretningsideer. Vår idè er en cafè på dagtid og bar på kveldstid kun for jenter. Vi presiserer at dette ikke er en cafè/bar kun for lesbiske. Her skal det arrangeres temakvelder (fashionshows, makeup tips, stylister, filmfremvising, ulike events i form av utdrikningslag, bursdager etc, stand up etc). Ideen er bygget rundt Sex and the City konseptet og tar utgangspunkt i samholdet blant jenter og vi har lyst å ha dette representert i drinkene som serveres, interiøret, musikken osv. Vi har tenkt at dette kan være et ideelt vorspiel sted før man drar videre.

Er en idè som dette interessant?

Er det noen som har noen innspill på dette tema tas det imot med takk! :) Vi trenger alle tips og råd vi kan få (hvordan skaffe investorer, markedssegment, markedsføring etc). Kom gjerne med tips om andre steder som har lignende konsept eller hva dere enn måtte ha av tanker rundt dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Overhodet ikke interessant for min del. Jeg har flere kamerater enn venninner. Jeg har aldri likt meg på "jentefester" og denslags. Det blir alt for jentete. Fnising, jåling og sladring. Nei, takke meg til.

Hvordan har dere tenkt å gjøre det kun for jenter da? Dere har vel neppe lov å nekte menn adgang? Det skulle jeg tro blir regnet som diskriminering på kjønn.

Gjest Langsyne
Skrevet

Kunne jo vært artig for noen, tror jeg. Men det der når ikke helt ut til meg, akkurat :)

Skrevet

Jeg falt ikke for idéen.

Skrevet

Hørtes rett og slett dørgende kjedelig ut.

Gjest Gjest_Sissi_*
Skrevet

Kjempe fint dere gir innspill. Bra med konstruktiv kritikk.

Men det hadde vært fint om dere kan si noe om hvorfor ideen ikke er interessant..

Gjest Langsyne
Skrevet
Kjempe fint dere gir innspill. Bra med konstruktiv kritikk.

Men det hadde vært fint om dere kan si noe om hvorfor ideen ikke er interessant..

Grunn til at jeg synes at det sikker kunne vært artig for noen: Ideen er bygget rundt Sex and the City konseptet og tar utgangspunkt i samholdet blant jenter og vi har lyst å ha dette representert i drinkene som serveres, interiøret, musikken osv. Vi har tenkt at dette kan være et ideelt vorspiel sted før man drar videre.

Gunn til at dette ikke når ut til meg: Vår idè er en cafè på dagtid og bar på kveldstid kun for jenter. Jeg synes det er koselig å ha med gutta også, og jente vors kan man ha hjemme. Liker ikke dette med at gutter/menn ikke skal få komme inn, og alt dette jentete-jente greiene ofte ikke helt treffer meg. Sex and the city konseptet og samholdet blant jenter og jentete drinker er litt styrete.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det høres ganske bra ut. Et fristed på en måte der en slipper å tenke på å ta seg ulitimat ut, kun jenter, fått inn en litt avslappa atmosfære osv.

Skrevet
Et fristed på en måte der en slipper å tenke på å ta seg ulitimat ut, kun jenter, fått inn en litt avslappa atmosfære osv.

Jeg kan godt gå ut uten å være sminket, frisert og stylet, og er vel mer avslappet da enn når jeg har pyntet meg. Men jeg liker å kikke på mannfolka når jeg er ute, så derfor hadde ikke dette vært noe for meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde dratt dit med venninnegjengen. Deilig å være et sted uten masse sjekkere.

Skrevet

Jeg syns ideen høres kjempe kul ut, jeg! Jeg er ikke en jente-jente i det hele tatt, og har flest guttevenner - noe som irriterer meg. Jeg klarer liksom bare ikke finne min ordentlige feminine side og relatere godt til jenter. Det kunne vært et kult sted å treffe jenter som kanskje kunne hjulpet meg å finne min feminine side også! Var iallefall det jeg tenkte da jeg leste :)

Jeg digger jo Sex and the City, sikkert også en del fordi at da kan jeg drømme meg litt bort og være en jente-jente!

Jeg likte iallefall dette veldig godt, definitivt et sted jeg ville dratt! Kunne dratt alene også føler jeg, noe som ofte skjer at jeg må gjøre i mitt tilfelle >< Noe jeg hater, men her tror jeg det kunne vært greit! For da møter man andre jenter, også er det ingen boys der så man trenger ikke være redd for å treffe på eksen (hvis man er straight da) eller noen man er interessert i og vil være en viss måte med! Da kunne jeg bare gått inn, litt nervøs, men ikke flau :) Hvis dere skjønner hva jeg mener ><

Gjest Gjest_Sissi_*
Skrevet

Flott at dere kommer med grunner til hvorfor ideen er noe for dere / ikke er noe for dere. Det gjør det lettere å evt. tilpasse, gjøre om på osv. Greit å vite om dette er noe som i det hele tatt ville vært interessant, selv om dette kun er en eksamensoppgave og ikke realitet. Derimot er det moro å skrive om noe som vi kan tenke oss å ha. Så tusen takk for alle innspill!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...