*snuppis* Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Et spørsmål i henhold til årsavgiften... Den skal betales innen 20 mars.Sett at jeghar en bil som er vrak, men som saken ikke er ferdig enda fordi den ligger inne hos forsikringsselskapet og er ikke avgjort pr dags dato. Den er i dag min, registrert på meg, og er skiltet. Men vil bli vraket eller fjernet skilter. Den er hvertfall ikke kjørbar! Om jeg ikke betaler årsavgiften, får jeg ikke disse oblatene. Har man ikke oblatene så kan de klippe av skiltene. Kan jeg droppe å betale årsavgiften eller må jeg gjøre det uansett? Jeg ønsker å unngå å betale den, for bilen vil aldri bli brukt. Men tenker litt på dette med purringer, inkasso osv...
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Å kun levere skiltene sparer deg ikke for årets årsavgift. I så fall måtte de vært levert før 1. januar 2009. Vraker du bilen før 20. mars trenger du ikke å betale årsavgiften. Vraker du bilen mellom 21. mars og 1. juli må du betale hele årsavgiften, men du vil få halvparten refundert noen uker etter vraking. Vraker du bilen 1. juli eller senere får du ikke refundert noe.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Du bør uansett levere inn kjennemerkene til Statens Vegvesen så fort som mulig. Da kan du si opp forsikringen, som sikkert koster deg noen hundre kroner hver måned.
Trillrund Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Fristen for vraking 20.mars er et godt argument for å få forsikringsselskapet til å få fortgang i saken! Vet folk som har krev forsikringsselskapet for årsavgiften når saken har blitt forsinket og resultatet blir vraking av bil....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå