Gå til innhold

Nye Golf

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Noen som har kjøpt, prøvd, vurdert, eller studert den nye VW Golf?

Hva med det nye girsystemet? (dsg)

Diesel eller bensin?

Prisnivå?

Råd, linker til tester osv, mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en viss oppfatning av at VAG følger opp gamle tradisjoner og lanserer nye girkasser litt for kjapt. Vet av et par tilfeller her i Norge hvor girkassen ryker (som oftest etter 30.000) pga feil med svinghjul.

I utgangspunktet tåler DSG'ene mye, men den har sine helt klare begrensinger. VAG sine versjoner ryktes være noe underdimensjonerte, de garanterer kun til 350nm. Det tar også lang tid å hoppe over enkelte gir (som feks fra 1 via 2 til 4 eller omvendt for å gire ned for nedbremsing.) Jeg ville helt klart valgt en manuell kasse, uansett hvor mye de lover at DSG skal være

DSG er ikke noe nytt prinsipp, jeg har selv brukt slike kasser til racing. Finurlige greier som gir enormt raskt kraftoverføring ved girskifte, og i teorien langt mer brukervennlig til vanlig bruk enn feks Multitronic-kasser.

Har studert Golf ganske nøye, det er egentlig ikke mye å si. Grei handlevogn, men Ford Focus, Mazda3 , Honda og selv Opel er bedre alternativer. Jeg synes Golf blir dvaskere og mer og mer bloated som tiden går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Slutter meg til å anbefale denne.

Ingen bil du legger spesielt merke til på veien. Og den nye Golf VI, er vel bare "ansiktsløftet", i forhold til forrige modell.

Men kjøper du denne, så får du en arbeidshest av dimensjoner.

Spytter du også i litt ekstra og velger 122 TSI, så er den hfaktisk meget rask og morsom å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Golfkjøper
Slutter meg til å anbefale denne.

Ingen bil du legger spesielt merke til på veien. Og den nye Golf VI, er vel bare "ansiktsløftet", i forhold til forrige modell.

Men kjøper du denne, så får du en arbeidshest av dimensjoner.

Spytter du også i litt ekstra og velger 122 TSI, så er den hfaktisk meget rask og morsom å kjøre.

Jeg har bestilt meg en 160hk TSI (bensin) med DSG.

Den er hyperrask og girkassen er nydelig. Selv om den nye golf VI (6) burde

hete Golf 5 1/2 så er det en nydelig bil. DSG er egentlig 2 manuelle girkasser som gires automatisk av elektronikk/hydraulikk. Den kan kjøres som vanlig automat, i sportsmodus, manuelt med spaken (opp og ned) eller med padler som sitter bak rattet. Det beste med girkassen er at den veksler så kjappt at du ikke kjenner skiftene (ikke noe vanlig automat-spark i ryggen). Når du girer ned, blir det også gitt "mellomgass" automatisk slik at du føler at du sitter i en racer-bil. Mmm gleder meg til sommeren og mitt nye VI-leketøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har bestilt meg en 160hk TSI (bensin) med DSG.

Den er hyperrask og girkassen er nydelig. Selv om den nye golf VI (6) burde

hete Golf 5 1/2 så er det en nydelig bil. DSG er egentlig 2 manuelle girkasser som gires automatisk av elektronikk/hydraulikk. Den kan kjøres som vanlig automat, i sportsmodus, manuelt med spaken (opp og ned) eller med padler som sitter bak rattet. Det beste med girkassen er at den veksler så kjappt at du ikke kjenner skiftene (ikke noe vanlig automat-spark i ryggen). Når du girer ned, blir det også gitt "mellomgass" automatisk slik at du føler at du sitter i en racer-bil. Mmm gleder meg til sommeren og mitt nye VI-leketøy.

Vet at det er avhengig av utstyr etc. Men hva måtte du gi for denne?

Kanskje er det mulig å gjøre gode kjøp nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...