Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #1 Del Skrevet 6. mars 2009 Hei, lurer på dette. Har googlet litt rundt og lest en del forskjellig. Nå har jeg visstnok eggeløsning i dag, og vi har virkelig stått på som kaniner den siste uken. Men jeg er ikke helt sikker på tidspunktet for størst fruktbarhet. Det er vel i de to-tre dagene rett før eggeløsningen som er mest fruktbare? Og når egget løsner, er det for sent for da dør det raskt? Har prøvd forskjellige kalendre på nett, men alt de gjør er å fortelle meg når eggeløsningen er, ikke når vi bør ha sex, for å si det sånn... Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mars 2009 #2 Del Skrevet 6. mars 2009 Når du har eggeløsning. Under optimale forhold kan man bli gravid av samleie 5 dager før og 1 dag etter eggeløsning. Men det er når man har eggeløsning at befruktinga skjer. Når egget løsner, lever det i ca et døgn, og kan bli befrukta da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lillebille_* Skrevet 6. mars 2009 #3 Del Skrevet 6. mars 2009 Heisann:) Mener å ha lest at el-tester først slår ut en stund etter egget har løsnet, det er først da det stoffet den plukker opp i kroppen er på et høyt nok nivå. Dermed har man en ganske kort tidsramme til å ha "fruktbar sex" etter positiv el-test. Så å leve som kaniner noen dager i forveien er nok lurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 6. mars 2009 #4 Del Skrevet 6. mars 2009 Hm... utrolig at så mange blir uplanlagt gravide når det virker til å være så vanskelig å få det til å klaffe når man prøver! Får satse på at kanin-perioden like opptil eggløsningen var nok, orker virkelig ikke ha sex igjen i dag, begynner å bli litt sår (huff, var det fælt å si?)... Da får vi heller ta det litt med ro i dagene som kommer, og evt sette klutene til for fullt igjen neste måned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mars 2009 #5 Del Skrevet 6. mars 2009 Det er ca 20-25% sjangse for å bli gravid i hver syklus, litt avhengig av din alder. Så det er alltid mye større sjangs for IKKE å bli gravid, enn for å bli det Greit å ha i bokhodet om det ikke skulle klaffe sånn helt med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 6. mars 2009 #6 Del Skrevet 6. mars 2009 Etter eggløsning har du 48 timer til egget dør. MEN sperm kan leve opptil 5 eller var det 7 dager inni deg, og vente på at egget kommer dalende ned Mange her har hatt hell med å ta slimløsende hostesaft i denne perioden, for å hjelpe gutta med jobben. Det var iallefall den ekstra ingrediensen da vi traff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 7. mars 2009 #7 Del Skrevet 7. mars 2009 Etter eggløsning har du 48 timer til egget dør. MEN sperm kan leve opptil 5 eller var det 7 dager inni deg, og vente på at egget kommer dalende ned Mange her har hatt hell med å ta slimløsende hostesaft i denne perioden, for å hjelpe gutta med jobben. Det var iallefall den ekstra ingrediensen da vi traff Hei. Jeg forstod ikke den her helt. Er det kvinnen eller mannen som tar hstesaft? Og hvorfor? Trodde sædcellene trengte slimet for å komme innover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. mars 2009 #8 Del Skrevet 7. mars 2009 Hei. Jeg forstod ikke den her helt. Er det kvinnen eller mannen som tar hstesaft? Og hvorfor? Trodde sædcellene trengte slimet for å komme innover. Er visst kvinnen, for at slimet ikke skal være så seigt at sædcellene ikke kommer frem.. Sånn jeg har forstått det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå