Gå til innhold

Overføring mellom egne konti

Anbefalte innlegg

Gjest Privatøkonomi
Skrevet

Nettbanken min har en slik fin funksjon: regnskap (og budsjett). Hvorfor blir penger jeg flytter fra en konto til en annen ført som minus på bunnlinja? Jeg har jo fortsatt pengene, de står bare på en regningskonto i stedet for lønnskontoen.

Har sett dette i flere nettbanker (dnbnor/storebrand), så det kan jo ikke være en feil i den nettbanken jeg bruker (skandiabanken).

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Nettbanken min har en slik fin funksjon: regnskap (og budsjett). Hvorfor blir penger jeg flytter fra en konto til en annen ført som minus på bunnlinja? Jeg har jo fortsatt pengene, de står bare på en regningskonto i stedet for lønnskontoen.

Har sett dette i flere nettbanker (dnbnor/storebrand), så det kan jo ikke være en feil i den nettbanken jeg bruker (skandiabanken).

Det blir vel da minus på lønnskontoen din i forhold til hva du har overført.på regningskontoen din blir det jo i pluss på samme beløpet du fikk i minus på lønnskontoen?

Gjest Gjest
Skrevet
Det blir vel da minus på lønnskontoen din i forhold til hva du har overført.på regningskontoen din blir det jo i pluss på samme beløpet du fikk i minus på lønnskontoen?

Dette er et totalregnskap som tar med alle konti. Saldoene stemmer på bunnlinja, men "inn" og "ut" er jo ikke i balanse. Ser ut som at jeg har brukt mer enn jeg har hatt inn - siden overføringer mellom egne konti står som ut. Det er jo ikke ut, det er bare flyttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...