Gjest Privatøkonomi Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Nettbanken min har en slik fin funksjon: regnskap (og budsjett). Hvorfor blir penger jeg flytter fra en konto til en annen ført som minus på bunnlinja? Jeg har jo fortsatt pengene, de står bare på en regningskonto i stedet for lønnskontoen. Har sett dette i flere nettbanker (dnbnor/storebrand), så det kan jo ikke være en feil i den nettbanken jeg bruker (skandiabanken).
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Nettbanken min har en slik fin funksjon: regnskap (og budsjett). Hvorfor blir penger jeg flytter fra en konto til en annen ført som minus på bunnlinja? Jeg har jo fortsatt pengene, de står bare på en regningskonto i stedet for lønnskontoen. Har sett dette i flere nettbanker (dnbnor/storebrand), så det kan jo ikke være en feil i den nettbanken jeg bruker (skandiabanken). Det blir vel da minus på lønnskontoen din i forhold til hva du har overført.på regningskontoen din blir det jo i pluss på samme beløpet du fikk i minus på lønnskontoen?
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Det blir vel da minus på lønnskontoen din i forhold til hva du har overført.på regningskontoen din blir det jo i pluss på samme beløpet du fikk i minus på lønnskontoen? Dette er et totalregnskap som tar med alle konti. Saldoene stemmer på bunnlinja, men "inn" og "ut" er jo ikke i balanse. Ser ut som at jeg har brukt mer enn jeg har hatt inn - siden overføringer mellom egne konti står som ut. Det er jo ikke ut, det er bare flyttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå