Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er totaltforvirret!

Har aldri noensinne eid en flytende foundation, så tenkte det var på tide nå :)

Er i midten av tredve-årene og brukte tidligere Kanebo Total Finish, men har de siste årene brukt mineralfoundation. (ID og EverydayMinerals).

For få litt innspill, og for å unngå impulskjøp, la jeg igjen lommeboken hjemme og gikk innom tre forskjellige parfymerier, og det var i grunnen da jeg ble totalforvirret. :fnise:

Parfymeri 1: Anbefalte meg Mat Lumiere (?) + primer fra Chanel. Primeren var visstnok like viktig som selve foundationen, total pris ble rundt 800 kroner for begge deler. I tillegg burde jeg visstnok ha dagkrem fra Chanel, samt en peeling som var fantastisk. Totalt produkter for ca 1500 kroner og dette var ting jeg rett og slett "måtte" ha.

Parfymeri 2:Anbefalte meg et kompaktpudder fra Shiseido (mener jeg det var..), selv om jeg påpekte at jeg ville forsøke en flytende. Hun i dette parfymeriet nærmest parkerte meg foran denne kompakt-saken og var ikke særlig villig til å anbefale meg en flytende. (litt sånn: jo altså, du kan jo alltids bruke en av de også, men denne er bare så utrolig fantastisk mye bedre..osv)

Parfymeri 3: Anbefalte meg en fra Dior. Nevnte ikke primer med et ord, men laget uoppfordret til prøver til meg på tre forskjellige i en farge hun mente ville være god.

Så, dere andre som har erfaring med flytende foundation - må man ha primer? Hvorfor i så fall? Bør alle bruke primer eller er det helst for dem med tørr hud, fet hud, voksen hud, porer eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du absolutt ikke. Om du trenger primer merker du fort selv, men det er veldig individuelt og ikke noe man trenger å bruke penger på samtidig som man kjøper foundation. At primer er like viktig som foundation er noe tull i mine øyne.

Parfymeri 1: Salg, salg, salg SALG! Hudpleien til Chanel er ikke fantastisk.

Parfymeri 2: Sansynligvis høy provisjon for akkurat det produktet eller at de har fått beskjed om å selge det ut fortest mulig.

Parfymeri 3: Flott det, men Diors foundationer synes jeg ikke er spesielt bra + at de tester på dyr.

Du kan få en god primer billig så jeg ville ikke latt meg lure av parfymeridamene. Benefits That Gal er min favoritt, den fåes til en bra pris på eBay. Primer fra Chanel hadde jeg ikke kunnet bruke, da hadde huden min fått panikk.

Det beste er nok å se det an. Foundation er førstepri, deretter kan du se om du trenger primer under.

Skrevet (endret)

Nei, du trenger ikke primer. Jeg vil anbefale deg og kun kjøpe foundation først (jeg har dessverre ingen anbefalinger om du skal ha flytende), bruke den en stund og se det an. Hvis foundationen sitter greit på hele dagen/kvelden, så trenger du ikke primer. Hvis du føler at den fort forsvinner fra T-Sonen og legger seg i striper på huden, kan primer være en lur løsning :)

Altså tror jeg at en god primer alltids vil gjøre sluttresultatet litt bedre, men det er ikke alltid nøvendig med primer.

Jeg bruker mineralsminke fra Everyday Minerals, og bruker ikke primer under. Det fungerer ganske fint :) Men jeg hadde sikkert brukt primer om jeg hadde en som var god, og lurer litt på å kjøpe. Har Photo Finish Light fra Smashbox fra før, men den bare tørker ut huden min (har sikkert ikke fet nok hud for den?).

Endret av Tonje!
Gjest Gjest
Skrevet

TS her.

Ja visste jeg det ikke; salgsalgsalgsalg.. :fnise:

Det var derfor jeg lot lommeboken ligge hjemme også, rett og slett for å unngå å gå rett i fella.

Takk for svar. Jeg prøver meg frem, det høres jo egentlig veldig fornuftig ut.

Skrevet (endret)

Noen trenger det, andre ikke, Jeg kjøpte en primer i god tro, og syns det er helt bortkasta.

Endret av NoN@me
Gjest Gjest
Skrevet

Men i all sin dar! Jeg trodde dette var en tulletråd, siden primer er noe jeg forbinder med oppussing av bad... :-O

Primer i ansiktet?? Da kan man virkelig snakke om kitt! Vil du at folk skal se deg, eller kittet du har klint i trynet? Jeg bruker sminke selv, men ganske lite. Synes det ser fælt ut når folk har hatt kittlignende foundation i ansiktet.

Skrevet (endret)

Jeg bruker primer og flytende foundation til spesielle anledninger. Jeg blir fort blank i t-sonen, og da hjelper det med primer for min del. For meg er det primer og foundation fra guerlain som fungerer best, men det er jo individuelt hva som passer for ulike hudtyper.

Til hverdags bruker jeg kompaktpudder fra estee lauder, det er litt lettere for huden.

Så; hun som ville fylle opp hele skapet ditt med produkter fra Chanel tenkte absolutt ikke på hva du var ute etter, hun ville fylle dagens budsjett...

Jeg for min del synes ikke alltid, eller somregel, parfymeriansatte tar hensyn til ulike hudtyper. Noe som passer for en hud, passer garantert ikke for alle. Be om å få med prøve på flytende foundation, det er det beste.

Og til gjest ovenfor: Primer er ikke kittliknende, men mer som en gjennomsiktig gele :fnise:

Endret av LilleEkorn
Skrevet
Noen trenger det, andre ikke, Jeg kjøpte en primer i god tro, og syns det er helt bortkasta.

Hvilken kjøpte du?

Men i all sin dar! Jeg trodde dette var en tulletråd, siden primer er noe jeg forbinder med oppussing av bad... :-O

Primer i ansiktet?? Da kan man virkelig snakke om kitt! Vil du at folk skal se deg, eller kittet du har klint i trynet? Jeg bruker sminke selv, men ganske lite. Synes det ser fælt ut når folk har hatt kittlignende foundation i ansiktet.

Hahahahaa, du kan vel klare å gjette deg fram til at primer i sminkeverden ikke har samme konsistens som primere i oppussingsverden da vel?? :gjeiper: Primere synes ikke på huden (de fleste av dem i hvert fall), gjør bare huden litt glattere og jevnere, og gjør at sminken man legger over setter seg bedre :)

Skrevet

Hahahahahaha, jeg ler meg skakk. :ler:

Om du er litt smartere enn et bord skjønner du vel kanskje at primer ikke likner kitt? Du kan ikke se på et menneske at h*n bruker primer eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...