Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2003 #1 Del Skrevet 6. juli 2003 hei jeg har nå for tiden to jobber. men problemet er da skattekortet mitt, har hørt at dersom jeg kopierer det og gir det til den andre jobben vil dette føre til restskatt! i og med at jeg har skaffet meg to jobber (har min siste oppsigelsesuke nå) så vil jeg nok komme til å tjene mer enn forvnetet, jeg kan bare enkelt bytte ut kortet da? hva om jeg ringer skatteetaten nå og ber om et nytt og høyere skattekort og leverer dette til den jobben jeg skal ha videre, mens den gamle beholder mitt gamle skattekort og trekker skatt av den på min siste lønning, vil dette gå bra? eller føre til noe baksmell neste år? lurte på dette siden jeg frykter baksmellom jeg trekker skatt fra to ulike skattekort, men jeg må jo uansett skaffe meg et nytt, men kan jeg bruke to ulike samtidig? eller skal jeg bare bruke bi inntekt kortet på 36% og skaffe meg et nytt kort når jeg har fått min siste lønning på den jobben jeg skal avslutte? har sjekket litt ut på skattetatens sider men jammen meg ikke lett å finne noe ut av det hele der.. håper på hjelp! takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 6. juli 2003 #2 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg ville ringt "Skattekontoret" å fortalt situasjonen, for og la de avgjøre det. Evnt levert "Bi-skattekortet" til den nye arbeidsgiveren. Kopiering av skattekort høres ikke "lovlig ut" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 6. juli 2003 #3 Del Skrevet 6. juli 2003 På ligningskontoret vil de kunne svare deg på hvilken type skattekort/ hvilken skattesats som er mest riktig for deg med din inntekt. Finn ut hvor mye du kommer til å tjene iår og så tar du deg en tur til dem.. Dersom du er engstelig for restskatt, kan du få arbeidsgiver til å trekke deg et fast beløp ekstra i skatt hver måned (frivillig forskuddstrekk). Alltid godt når skattepengene kommer :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 7. juli 2003 #4 Del Skrevet 7. juli 2003 Man kopierer aldri skattekort. Dersom du har to jobber skal din bi-arbeidsgiver ha bi-arbeidsgiver-kortet. Slutter du i en jobb får du skattekortet tilbake. Tjener du mer enn du hadde forventet kan du få baksmell ja, så be om et nytt skattekort, eller sørg for ekstra frivillig forskuddstrekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #5 Del Skrevet 7. juli 2003 Man kan faktisk få kopi av skattekortet hvis man har prosentkort. Dette er helt lovlig, man kan få det på likningskontoret. Hvis du skal ha nytt kort skriver du på søknadsskjemaet hvor mye du har tjent, hvor mye du har betalt i skatt dette året og hvor mye du regner med å tjene. Ut i fra dette beregner likningskontoret din nye skatteprosent. Da er det liten sjans for at du får baksmell. Dersom du likevel er redd for det kan du bare sette et høyere beløp som forventet inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå