Lilith Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Jeg har meldt meg på et kurs hvor jeg trenger følgende: * En PC med minimum 1,8 Ghz prosessor (gjerne bedre ytelse). * Minimum 1024 MB med minne (RAM) - gjerne mer. * Et skjermkort med minimum oppløsning på 1024 x 768 pixler. Høyere oppløsning anbefales. * Minimum 16 bits fargekvalitet. * Minimum 5 GB ledig plass på harddisk (etter at all programvare er på plass). Og jeg finner denne informasjonen på maskinen jeg har: Dell Dimension DXCO51 Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz 2,79GHz, 1,00 GB RAM Oppfyller maskinen min hardwarekravene ovenfor? Jeg fant infoen på Systemegenskaper. Hvor finner jeg annen info, om skjermkort, ledig plass på harddisk, etc? På forhånd tusen takk for hjelpen, jeg blir småsprø av å prøve å finne ut av dette ...
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Jeg ville skaffet mer ram. Det koster ingenting for tiden og er greit å ha uansett. Og hvor mye du har ledig: Min datamaskin - høyreklikke på disken (mest trolig C om du ikke har flere) - egenskaper. Der står det brukt plass og ledig plass. 16 bits fargekvalitet regner jeg med at du har. Og oppløsningen kan du vel sjekke greit ved å høyreklikke på skrivebordet - egenskaper -settings/innstillinger også kan du velge skjermoppløsning der.
guttemann Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Sjekk det Aniria sier, men når pc-en din er såpass ny, tror jeg ikke det er noe problem. Om du har noen pc-kyndige mennesker i nærheten som kan sette i en ekstra gigabyte med ram (minne), er det nok en fordel, men den oppfyller minimumskravet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå