bunadbrud Skrevet 7. mars 2009 #21 Skrevet 7. mars 2009 Dørskilt :gjeiper: Genialt dersom man har samme etternavn etter vielsen Det skal vi ikke, så nei ikke noe dørskilt.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #22 Skrevet 8. mars 2009 Sambo ønsker seg ikke klokke, ellers hadde han nok fått det, hehe... Men jeg har tre ting jeg vurderer.... Kikkert (sånn stor som står på stativ, pris ca 4-5000), kontorstol (han prater ofte om en kontorstol til 20 000 han har lyst på, men fryktelig uromantisk morgengave da....). Tredje tingen er matkurs... Et "romantisk" sådan for oss begge to... Men jeg vet ikke om det finnes her i byen... Må undersøke litt mer....
twinklestar Skrevet 8. mars 2009 #23 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har tenkt litt på en kurv ispedd masse godt, bl.a. viner som vi åpner 1. års bryllupsdag, 5, 10, 25 og 50 (viss polet mener viner kan ligge så lenge da). Men hva mer? Trenger ikke være dyrt. Det var jo en god ide med de vinene! Og synes også tipset om dørskilt var en kjempegod ide! Jeg skal også ta hans etternavn.
bunadbrud Skrevet 8. mars 2009 #24 Skrevet 8. mars 2009 Nå har jeg funnet utav det. Har får kurv med vin ++ og så skal jeg bestille en fotobok med bilder fra de årene vi bodde i nordnorge det er jeg sikker på at han vil like vi har jo alle bildene på pc, men mye kjekkere å ha de til å bla i :D
Spent brud Skrevet 8. mars 2009 #25 Skrevet 8. mars 2009 Nå har jeg funnet utav det. Har får kurv med vin ++ og så skal jeg bestille en fotobok med bilder fra de årene vi bodde i nordnorge det er jeg sikker på at han vil like vi har jo alle bildene på pc, men mye kjekkere å ha de til å bla i :D Kurven med vin høres ut som en kjempegod ide. Noen som vi kan dele i mange år fremover. Men en annen ting jeg ikke helt skjønner med dette er beløpet flere av dere skal bruke på gaven. Vi har store nok utgifter ifht bryllupet, og da får vi i tillegg hjelp fra begge familier. Vi har valgt å gjøre det slik at etter en del år med tenking og venting på at tiden var rett, endelig har bestilt en alldeles nydelig liten valp som vi venter å få to mnd før bryllupet. Dette er egentlig vår bryllupsgave til hverandre, men tror nok jeg kjøper den kurven med vin ja (kjempebra påfunn BunadBrud ) Det jeg egentlig lurer på er hvordan dere har råd til morgengaver til 10-25000 kroner og forventer dere gaver til denne summen tilbake også?? Dette er ren nysgjerrighet, og ingen dømming fra min side, om noen skulle blitt fornærmet over det jeg har skrevet her.
Gjest missLady Skrevet 8. mars 2009 #26 Skrevet 8. mars 2009 Kurven med vin høres ut som en kjempegod ide. Noen som vi kan dele i mange år fremover. Men en annen ting jeg ikke helt skjønner med dette er beløpet flere av dere skal bruke på gaven. Vi har store nok utgifter ifht bryllupet, og da får vi i tillegg hjelp fra begge familier. Vi har valgt å gjøre det slik at etter en del år med tenking og venting på at tiden var rett, endelig har bestilt en alldeles nydelig liten valp som vi venter å få to mnd før bryllupet. Dette er egentlig vår bryllupsgave til hverandre, men tror nok jeg kjøper den kurven med vin ja (kjempebra påfunn BunadBrud ) Det jeg egentlig lurer på er hvordan dere har råd til morgengaver til 10-25000 kroner og forventer dere gaver til denne summen tilbake også?? Dette er ren nysgjerrighet, og ingen dømming fra min side, om noen skulle blitt fornærmet over det jeg har skrevet her. Enkelte har rett og slett bedre råd enn oss dødelige Rett og slett!
Spent brud Skrevet 8. mars 2009 #27 Skrevet 8. mars 2009 Enkelte har rett og slett bedre råd enn oss dødelige Rett og slett! Ååååååå...den som hadde vært udødelig
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #28 Skrevet 8. mars 2009 Kurven med vin høres ut som en kjempegod ide. Noen som vi kan dele i mange år fremover. Men en annen ting jeg ikke helt skjønner med dette er beløpet flere av dere skal bruke på gaven. Vi har store nok utgifter ifht bryllupet, og da får vi i tillegg hjelp fra begge familier. Vi har valgt å gjøre det slik at etter en del år med tenking og venting på at tiden var rett, endelig har bestilt en alldeles nydelig liten valp som vi venter å få to mnd før bryllupet. Dette er egentlig vår bryllupsgave til hverandre, men tror nok jeg kjøper den kurven med vin ja (kjempebra påfunn BunadBrud ) Det jeg egentlig lurer på er hvordan dere har råd til morgengaver til 10-25000 kroner og forventer dere gaver til denne summen tilbake også?? Dette er ren nysgjerrighet, og ingen dømming fra min side, om noen skulle blitt fornærmet over det jeg har skrevet her. Hvordan man har råd? Man har kanskje spart opp penger? Det har iallefall jeg. Det er gjerne ikke det mest fornuftige, men om jeg fant den perfekte morgengaven og den kostet eks 15000 så kunne jeg godt funnet på å kjøpe det... Men jeg forventer ikke det samme tilbake, selv om det godt kan skje at jeg får det (vi kjenner jo hverandre godt etter endel år sammen). Vi har ikke barn, er godt etablert med hus og gode jobber begge to... Alle har jo forskjellige prioriteringer, jeg synes ikke prisen er det viktigste, heller det at jeg finner en gave som "treffer" blink Håper jeg klarte å formulere meg på en måte som ikke virker som et "motangrep", for det er det ikke
bunadbrud Skrevet 8. mars 2009 #29 Skrevet 8. mars 2009 Kurven med vin høres ut som en kjempegod ide. Noen som vi kan dele i mange år fremover. Vi har valgt å gjøre det slik at etter en del år med tenking og venting på at tiden var rett, endelig har bestilt en alldeles nydelig liten valp som vi venter å få to mnd før bryllupet. Dette er egentlig vår bryllupsgave til hverandre, men tror nok jeg kjøper den kurven med vin ja (kjempebra påfunn BunadBrud ) Vi har allerede fått valpen vår som er den egentlige morgengave fra oss til oss Hun er verdens flotteste labrador og ligger nå og sover rett under stolen min :D Så det blir nok vin og fotobok :D
Musihus Skrevet 9. mars 2009 #30 Skrevet 9. mars 2009 Jeg vurderer å gi en tur til lyngsalpene og lyngsalpene resort for det vet jeg han har sinnsykt lyst til. Eller så finner jeg finner en annen fjelltur eller naturopplevelse. Dette blir da en tur som vi legger til et annet tidspunkt enn bryllupsreisen (typ mars neste år). Men dørskilt var altså en genial ide som jeg nok skal følge opp, ja!
Gjest Gjest_Becky_* Skrevet 9. mars 2009 #31 Skrevet 9. mars 2009 Vi har avtalt å ikke bruke mer enn 200 kr på morgengave. Stjal tipset fra ei venninne av meg, som for øvrig glemte å kjøpe gaven Vi bruker over 100 000 på bryllupet og 40 000 på bryllupsreise, så da føles en dyr morgengave overflødig. Jeg tenkte lage noen bokmerker til ham. Han leser så utrolig mange bøker på senga. Litt i en bok en kveld, for så å gå over i en annen bok en annen kveld. Nattbordet er fylt opp med bøker. Han har kun to bokmerker (som han for øvrig har fått av meg) som går på omgang i disse bøkene. Ellers bretter han ut bøkene for å huske hvor han er. Tenkte lage en del bokmerker med monogrammet vårt på, for så å legge det i en fin eske. Kanskje kutter jeg opp invitasjonene som ble igjen og (fint og tykt papir). Kanskje ikke den mest tradisjonelle gaven, men er fornøyd med den jeg
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2009 #32 Skrevet 10. mars 2009 Han skal få kjøre ferrari på bane i England (Overraskende ok priset)!! Så besøker vi noen venner som bor like ved, også har han sin ultimate gutte dag! Jeg har ingen ønsker til morgengave - uansett hva det er vil jeg sette utolig pris på den!
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 10. mars 2009 #34 Skrevet 10. mars 2009 Han skal få kjøre ferrari på bane i England (Overraskende ok priset)!! Så besøker vi noen venner som bor like ved, også har han sin ultimate gutte dag! Jeg har ingen ønsker til morgengave - uansett hva det er vil jeg sette utolig pris på den! Hvor mye koster det? Hørtes ut som en gave mannen min ville satt stor pris på
samie Skrevet 10. mars 2009 #35 Skrevet 10. mars 2009 (endret) Hvor mye koster det? Hørtes ut som en gave mannen min ville satt stor pris på kaster meg på denne. Dette må jeg vite mer om Endret 10. mars 2009 av samie
flub Skrevet 10. mars 2009 #36 Skrevet 10. mars 2009 jeg har ikke tenkt å bruke 1000 vis på denne gaven, troe faktisk jeg skal kjøpe et stiligt dørskilt som det står felles familienavn på. Dette var en knallidè! Ikke så altfor dyrt heller. Forventer ikke å få noe morgengave jeg. Tror ikke han kommer til å gi meg det heller, så blir jeg heller positivt overrasket om det skjer
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #37 Skrevet 11. mars 2009 Svar til de som lurte på pris på kjøring av ferrari o.l i England Jeg fant denne linken da jeg "shoppet" etter bilopplevelser. Den dukket først opp på sas.no, men tenkte at det måtte være billigere å gå til Thurxton direkte, og jammen var det det! du kan her velge mellom bildag i alle prisklasser, bilmerker og lengder! http://www.thruxtonracing.co.uk/
Jade Skrevet 11. mars 2009 #38 Skrevet 11. mars 2009 Vurderer å gi noe kjempebillig til hverandre (noen hundrelapper?), evt. droppe morgengave. Hvorfor gjøre bryllupet dyrere enn hva det trenger! Dyre gaver kan man f.eks. kjøpe et annet år, når man ikke har store utgiftsposter som ny garasje, nytt tak, bryllup, osv... Bryllupsreise dropper vi også, inntil videre.
Spent brud Skrevet 12. mars 2009 #39 Skrevet 12. mars 2009 (endret) Dere som skal bestille/lage dørskilt, hvor bestiller dere fra?? Kom over denne linken, men vi kommer nok ikke til å ha denne stilen i vårt kommende hus. http://tusserogtroll.no/ Endret 12. mars 2009 av Spent brud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå