Gjest Yihaa Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Jeg ser 'Lommerusk' i en anne tråd trekker frem adressen http://validator.w3.org/ for validering av websider. Kan noen gi meg en grei innføring i nytten av dette og generell bruk. Jeg vet at om det er mye feil i HTML-koden, trekker dette ned vedrørerende søkemotoroptimalisering (rangering på søkemotorer). Men ellers vet jeg fint - og pinlig - lite. Så hvis noen føler for det; Fell free, educate me!
freezepop Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Feil kan føre til lenger lastetider, feil/uregelmessigheter i forskjellige browsere blandt annet.
Gjest Lommerusk Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Fakse Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Bra og utfyllende svar, Lommerusk Å sørge for at dokumentene dine validerer er likevel noe du først og fremst gjør for de besøkende av websiden din. Du må huske på at folk sitter på ulike innretninger, operativsystemer og nettlesere (det finnes mye mer enn Opera, Firefox og IE). Så lenge du følger standarder og andre retningslinjer for webben, så har du i hvertfall gjort ditt for at websiden skal fungere for alle - inkludert brukere med spesielle behov (f.eks. blinde og svaksynte). Du kan også være rimelig trygg på at sidene dine vises slik de er ment i nettlesernes standardmodus. Vil bare tilføye at dette er spesielt viktig med tanke på brukere med spesielle behov, f.eks blinde og svaksynte. De har gjerne spesielle nettlesere og hjelpemidler, og det som blir små ubetydelige skjønnhetsfei i en vanlig nettleser kan føre til at en side blir umulig å se for en med slikt utstyr.
Gjest Lommerusk Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå