Gå til innhold

tapas-tips

Gjest Gjest_mimi_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mimi_*

Jeg har en liten utfordring foran meg:)

Vi skal feire 30 års dagen til min mann, og i den anledning har vi invitert 17 stk (inkl oss) til middag. Tenkte å lage tapas, men det har jeg aldri gjort før. Det er over en mnd til, så tenkte å øve meg litt på forhånd:)

Er det noen som kan være så snill og gi meg litt tips og ide'er - og helst oppskrift? Jeg trenger noen tapas som bare kan serveres uten tilberedning (som serranoskinke ol) og noen retter som er mektige og som metter!

Er det noen som har erfaring med dette? lurer også på om det er noe jeg kan lage ferdig på forhånd, fryse -og bare varme opp før gjestene kommer? -og hvordan gjør dere det med utfordringen å servere flere varme retter på en gang?? (ps, vi har 2 stekeovner, så det vil nok hjelpe...)

Håper inderlig noen kan hjelpe meg!! :)

tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Gjest Gjest_mimi_*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chorizo og poteter med aioli er et must når du serverer tapas synes jeg!

Tror jeg hadde valgt å lage flest mulig kalde retter, slik kan det meste lages klart tidlig på dagen eller dagen før. Som varmretter kan du feks lage poteter (server med aioli) og spicy kjøttboller i tomatsaus, dette kan også gjøres klart dagen før og bare varmes. Kjøttbollene kan også fryses. Chorizo er veldig godt stekt, så tror jeg hadde valgt å servere den også varm.

I tillegg til å søke her på kg kan du google etter tapasrestauranter og sjekke menyene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal lage tapas er det bare fantasien som kan stoppe deg!

Her er noe av det jeg pleier å lage når jeg serverer tapas:

Mango pakket inn i spekeskinke, kyllinglår, løkringer, hvitløksmarinert scampi, akkarringer, saltbakte poteter, diverse dipper/dressinger (aioli er et must!), potetsalat, waldorfsalat, osv...

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...