Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min skal til Fig Tree Bay på Kypros dagen etter st.hans og skal være der en uke.

Lurte på om noen hadde noen tips til hva vi kan gjøre der? Fine strender/resturanger eller utesteder.

Og er det noen som har peil på hva tempraturen pleier å ligge på?

Og forresten, er det noen som vet om hvordan sunblock fungerer? Er det sånn at man overhode ikke kan bli solbrent?

Kjæresten han rødt hår, og blir solbrent i norge på ti min uten solkrem.. Så han kan rett og slett ikke være i sol uten beskyttelse, hvertfall ikke i syden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin strand på Fig Tree Bay, men det blir svært folksomt der. Det er 30-40 hotell i området og de fleste har store bassenger for gjestene.

Om dere er noelunde aktive så anbefaler jeg å leie dere sykler å ta en sykkeltur fra Fig Tree Bay, til Paralimini, videre til Ayia Napa og tilbake til Fig Tree Bay / Protaras. Det er sykkelsti hele veien og turen er ca. 25-30 km og tar en time eller to med noen stopp og i rolig tempo.

Tror ikke jeg ville vært 7-8 timer på stranden i solen, selv med sunblock.. så er nok lurt å komme seg under en parasoll.

Temperaturen er 30 grader ++ i juni.

Skrevet

Jeg synes Fig Tree Bay var nydelig den gang jeg var der, men det begynner jo å bli noen år siden (1995). Husker at temperaturen den gang lå på rundt 40-45 grader i midten av juli. Vi klarte en hel dag på stranda, bare pass på å ha med f. eks en t-skjorte eller lignende midt på dagen, og samtidig smøre på masse solkrem. Anbefaler i tillegg hodeplagg, f. eks caps, samt å leie seg en parasoll når heten blir for stor.

Mvh Yvonne :heiajente:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg var på Fig tree bay for 2 år siden:) Beste sydenturen...

Vi spiste på en restaurant hver kveld som het Astoria Restaurant.. der var det utrolig god service, ikke noe spesielt fint sted men utrolig god mat og veeeldig hyggelige folk:)

Vi tok også turen til ayia napa 2 dager på rad til nissi beach hvis man vil ha en deilig hvit strand(med mye folk) og nydelig musikk:)

Ha en flott tur:) jeg skal tilbake i juli denne gangen til ayia napa, men tar nok turen til fig tree bay for å spise på astoria.

Gjest Gjest
Skrevet

å sykle i 40-45 grader er ikke lurt!

Skrevet

Var i Fig Tree BaY i 2002, det var helt fantastisk der. Jeg husker ikke så mye annet, enn at du kan glede deg. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...