Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Jeg har så lyst på Guitar Hero, det ser så kult ut. Men er det noen som vet hva jeg trenger? Jeg har ingen spillkonsoll, men jeg tror jeg har forstått at man kan bruke både Nintendo, X-box og Playstation for å spille? Hva er billigst?
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Jeg vil tro det er wii som er billigst, men du kan alltids gå og spørre i diverse butikker. Noen har tilbud fra tid til annet. Også trenger du bare pakken med guitar hero, der følger gitar og spillet med.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Nintendo Wii og Xbox 360 Pro/Premium ligger på ca samme pris, mens Xbox 360 Arcade er billigere. Arcade har ikke harddisk, mens Pro/Premium har en harddisk på 60GB. Hvis du ikke skal bruke konsollen til annet enn å spille Guitar Hero regner jeg med at det holder med en Arcade
Safira Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Det du må ta med i beregningen er at wii trenger en wiimote (kontroll) for hver gitar. Altså, i tillegg til å betale for de ekstra gitarene (hvis du har tenkt til å kjøpe fler enn den som ofte følger med spillet) må du kjøpe ekstra wiimotes også. Det er jo bare å sjekke litt rundt omkring å regne ut hva som blir billigst. Eventuelt kan du jo se om noen av konsollene har noen andre spill du kunne tenke deg i fremtiden, og velge etter det
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Takk for svar. Spørs om det ikke blir en Playstation 3, stebarna påstår hardnakket at det er det beste (og de vil jo sikkert ha noen andre spill etterhvert Eller er ikke PS 3 å anbefale?
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 Det kommer helt ann på hva slags type spill man skal ha. Wii er mest for barn (eller voksne barn - zelda, mario, o.s.v), xbox er for ungdom/voksne mens playstation er mer for alle. Men prisen er igjen mye høyere på ps3 enn på de andre.
Meaty Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 Kanskje man burde ta med i beregningen hvilken maskin man kan spille flest GH-spill på? Vi har PS3 med 6 ulike GH-spill (GH 1, 2, 3, Aerosmith, 80's og World tour) men noen av disse er egentlig PS2-spill. Jeg vet ikke om den PS3 som er i butikkene nå kan ta PS2-spill, men det er kanskje noe å tenke på? Ellers så vil jeg faktisk anbefale å styre unna trådløs gitar, jeg har spilt en god del både på trådløse gitarer og gitarer med ledning, og de trådløse er mindre presise.
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #8 Skrevet 5. mars 2009 Jeg vet ikke om den PS3 som er i butikkene nå kan ta PS2-spill, men det er kanskje noe å tenke på? Nei, den ble fjernet. Bare de første som tok de. Ikke anbefaller jeg å skaffe det over finn.no e.l. for om maskinen først går føyken så er det ikke sikkert du får tilbake en som tar ps2 spill. Eller kan kanskje rock band være noe ettersom det er barn i bildet. Da kan man spille opp til fire personer om gangen på gitar, trommer, bass og vokal. Man kan også spille helt alene. Og hvis du vurderer det så ville jeg uten tvil valgt rock band over guitar hero world tour. Rock band har et mye bedre utvalg av sanger og en bedre liste over nedlastbare sanger også.
Meaty Skrevet 5. mars 2009 #9 Skrevet 5. mars 2009 Og hvis du vurderer det så ville jeg uten tvil valgt rock band over guitar hero world tour. Rock band har et mye bedre utvalg av sanger og en bedre liste over nedlastbare sanger også. Helt enig. Selv om trommesettet i GH world tour er morsommere å spille på, så er låtutvalget i Rock band så uendelig mye bedre! (Dessuten har jeg hørt at Rock band 2 selges med løse cymbaler man kan sette på trommesettet, vet ikke om det stemmer men...)
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #10 Skrevet 5. mars 2009 Helt enig. Selv om trommesettet i GH world tour er morsommere å spille på, så er låtutvalget i Rock band så uendelig mye bedre! (Dessuten har jeg hørt at Rock band 2 selges med løse cymbaler man kan sette på trommesettet, vet ikke om det stemmer men...) I norge er det ikke enda, men så er norge alltid treige i forhold til å skaffe tilbehør til spill og maskiner.
TheHairyToothfairy Skrevet 6. mars 2009 #11 Skrevet 6. mars 2009 Har alle variantene av Guitar Hero og Rock Band, og Rock Band er utvilsomt overlegent. Låtvalget er bedre, det hele funker litt bedre samt at tilvalget av nye låter er ekstremt mye bedre. Gitaren du får i Rock Band er så mye mer forseggjort og solid enn i Guitar Hero, samme gjelder egentlig trommene. Jeg holder en solid knapp på PS3, Xbox er ikke dårlig - for all del, men jeg favoriserer PS3 blant annet for maskinkraften og ikke minst fordi at du får to maskiner i ett. Det er ingen andre av konsollene som samtidig er en av de bedre Bluray spillerne du får på markedet. Bare det gjør det absolutt verd prisen på omtrent 3800,- Selv DVD-avspilling blir forbedret i forhold til vanlige DVD-spillere, det er en genial liten rakker om du liker film. Det koster heller ingenting å benytte maskinen på nett, du betaler kun for spill eller addons som du laster ned. Og alt dette er generelt sett ganske ok priset. Så er det ting som det å skifte hard disk som er utrolig lett på PS3, det er fem skruer som skal løsnes, du stapper inn disken og lar maskinen ordne resten. Kan du bygge Lego, så kan du gjennomføre dette og. Wiii er et billig og raskt døende leketøy i forhold til Xbox og PS3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå