Gjest Gjest_Esmeralda_* Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Hvordan er det å bo i Trondheim? I forbindelse med jobb skal jeg flytte og bo i Trondheim i 2 år. Har aldri vært i Trondheim før... Arbeidsgiver skal leie leilighet for meg og alt det praktiske blir tatt vare på av seg selv for å si det sånn så jeg er ikke ute etter tips der. Jeg er i startfasen av planleggingen og ønsker å orientere meg litt. Jeg er kvinne, singel og 38 år. Er interessert i kultur, musikk, dans. Jeg liker å gå ut på byen. Gjerne hvor litt mer voksne folk går. Liker å spise ute. Tips noen? Er trønderne lette å komme i kontakt med? Det blir sikkert satt opp konserter i Trondheim. I så fall på små scener? Hvor? Er glad i salsamusikk og dans. Noen steder for dette? Kurs også f.eks. Gode treningsstudioer? Spiller litt golf. Er det golfbane/klubb i Trondheim? Vinbar? Kaffebar? Jeg vet at det er mye av dette jeg bare kan google. Men det er noe annet å få svar og tips direkte fra folk som kjenner byen. Derfor takknemlig for alle gode råd.
Gjest missLady Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Vel jeg har bodd i Trheim hele mitt liv. Det er en flott by å bo i, ikke for stor, ikke for liten Om vi trøndere er lette å komme i kontakt med, vel, tja? Slik som alle andre normenn sånn ca? Vil jeg tro... Golf - Ja, det finnes golfbane/klubb, ligger i bymarka Mer om det vet jeg ikke, vært der en gang bare =p Teater har vi jo TrøndelagTeater. Endel konserter på Samfundet. Dansing, veldig forskjellig. Henger stadig opp lapper her og der om dansekurs, så det finnes, men vet ikke hvor.. Kaffebar - Chocoboco, Ricks på dagtid.. osv.. Tulla Fischer liker jeg da, om kveldene er dette en flott vinbar, men voksne folk. Ikke en slik fjortisfest plass i det hele tatt Håper det ga deg litt svar
suzie Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 I Trondheim er 3t det desidert beste treningssenteret/ kjeden. Mange senter og veldig bra kvalitet. På Bari i Munkegata er det fint både på dagtid og kveldstid.
Gjest Belladona Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Er ca. like gammel som deg, og singel. Dog med to vedheng. Akkurat nå lager jeg middag, men jeg kan helt sikkert tipse deg om både det ene og det andre i denne byen. Plutselig tilbake.
Store My Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 det finnes (evnt fantes) også et avant garde teater som heter avant garden og som ligger i samme bygg som nova kino. det setter de opp alternative forestillinger. det finnes også et dokketeater på piren en eller annen plass.
Fantomina Skrevet 5. mars 2009 #8 Skrevet 5. mars 2009 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest LanaLane Skrevet 5. mars 2009 #9 Skrevet 5. mars 2009 Trondheim blir regnet som Norges korhovedstad, så om du liker slikt er det plenti av ting å både bli med på og bare høre på Jeg personlig synes Trondheim er for lite, derfor jeg flytta til Oslo, men jeg kommer nok til å flytte tilbake når jeg har fått nok av storbyer
Strawberrygirl Skrevet 5. mars 2009 #10 Skrevet 5. mars 2009 Det er mye å gjøre i Trondheim! Jeg trives kjempe godt her! Jeg vil si at trøndere er lett å komme i kontakt med. HVertfall alle jeg har møtt på er pratsomme og hyggelige. Noen kanskje litt for pratsomme? Salsa kurs er det mye av, finnes flere forskjellige danseskoler. Søk på google. Ellers er det en rekke kafeer på solsiden, Dråpen og søstrene Karlsen er fine steder;) Carl Johan er utestede for de som er litt eldre, der kan du nok treffe deg en kar eller fler;o) Lykke til! håper du kommer til å trives!
Gjest Belladona Skrevet 5. mars 2009 #11 Skrevet 5. mars 2009 ...og jeg har bodd i Trondheim, i Bergen, i Oslo - og flyttet tilbake til Trondheim igjen. http://bysiden.no/sted/Trondheim/hvaskjer/ http://www.visit-trondheim.com/index.jsp?c...&typeId=500 Men sånt kan du jo søke opp selv... Kommer an på hvilken type du er, men av utesteder for vår aldersgruppe, vil jeg anbefale Bari, Credo og Saft Suse. Kanskje Brukbar. Hvis du vil danse tango, har vi en aktiv tangoklubb her, som både holder kurs, har øvingskvelder og dansekvelder. Aktiv kameraklubb. Studentersamfundet har som nevnt over her mange konserter, men studentfaktoren er skyhøy. Dokkhuset. Olavskvartalet har mange saler og mange konserter. Trøndelag teater, og som nevnt her Avant Garden. Symfoniorkester. To kinoer i sentrum. Olavsfestdagene på slutten av sommeren. Selvfølgelig tar du båten ut til Munkholmen og bader i sommer. Deilige sandstrender tre mil nord og tre mil sør for byen, ellers steinstrender. Den chilenske restauranten Matute har god mat. Og Credo (litt dyrt). På Bakklandet finner du krimskramsbutikker og caféliv. Kanskje er du en type som vil trives på Svartlamon? Du får si fra når du dukker opp, så kan vi ta en singeltur på byen!
Strawberrygirl Skrevet 5. mars 2009 #12 Skrevet 5. mars 2009 Det er også en rekke spise steder som Frati, Graffi, og Ricks. Bar & Kjøkken, ulike sushi restauranter, kina restauranter, tradisjonelle som Egon, Peppes, Dolly osv. Det er ærlig talt en fiiin fiin by! Herlig om sommeren!
Flua Skrevet 5. mars 2009 #13 Skrevet 5. mars 2009 (endret) Glad i spennende rytmer fra Balkan? Prøv deg i Trondheim Internasjonale Folkedansklubb. Rekke og ringdanser, trenger ikke partner. Artig!! Endret 5. mars 2009 av Flua
Gjest Gjest_cam_* Skrevet 25. mars 2009 #14 Skrevet 25. mars 2009 Golf finner du på Sommersetra ved Bymarka, på Byneset og på Stjørdal:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå