Gjest Superdyrevenn Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Hei:) Er det noen her som har erfaring med å gjøre innekatter om til utekatter? Er det overhodet mulig? Kattene er ca to år gamle og har bodd inne hele sine liv... Tips og erfaringer mottas med takk:)
Tabris Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Så flott! Jeg har ingen personlig erfaring med dette selv, men ville trodd at om du har døren åpen nå som det begynner å bli varmere i været og kanskje går ut og selv og lokker litt på pus, så blir den kanskje nysgjerrig etterhvert. Kanskje lurt å gjøre som med kattunger, at du er med den ut i begynnelsen, og kanskje også bare korte turer først til den blir skikkelig vant. En god tid på året å starte med dette!
tigerpus1 Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 hankatten min var innekatt i 7 år fordi vi bodde i blokk. når vi flyttet i rekkehus så gikk han ut og inn av seg selv fordi veranda døra var åpen. han har aldri hvert i noen store slosskamper, og er stortsett rolig. min erfaring er at han kanskje er blitt lit mindre kjælen etter at han begynte å gå ut og inn.
Puma Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Min katt var innekatt i 4 år, før vi flytta en plass, der han kan være ute. Nå har han vært utekatt i 6 år, og trives med det. Flink jeger har han blitt også, dessverre...Hehe... Går som regel kjempefint å la innekatter bli utekatter, det er den andre veien rundt, som kan være problematisk.
Gjest Superdyrevenn Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Tusen takk for svar:) Da blir det to utekatter på meg, gleder meg:)
NoN@me Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 (endret) Det gikk helt fint, lurt å la døra stå oppe i starten så pus kan utforske litt på egenhånd. For noen katter kan det være litt skremmende med alle lydene utendørs i starten, så la katten ta det i sitt eget tempo. Endret 5. mars 2009 av NoN@me
Gjest Glør Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Går helt fint det. Jeg fikk min katt da hun var tre år, og begynte å slippe henne ut etter noen måneder. I starten tok vi henne med ut, men da var hun livredd, så vi gikk over til å la det ene vinduet stå oppe, og la henne gå ut og inn i sitt eget tempo. Og nå elsker hun å være ute, hun er den av kattene våre som er mest insisterende på at hun skal ut, enten det regner eller snør.
Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 Det gikk helt fint, lurt å la døra stå oppe i starten så pus kan utforske litt på egenhånd. For noen katter kan det være litt skremmende med alle lydene utendørs i starten, så la katten ta det i sitt eget tempo. Heisann.. Jeg ville bare dele min historie. Jeg og sambo fikk 2 katter for et par år siden. De hadde frem til da ikke vært ute(da va de vel 6-7mnd), og vi bor på en plass som er meget traffikert, ergo vi tør ikke ha dem ute. Men så kommer det dager da der rett og slett er så varmt,eller at vi lufter osv osv sånn at vi må åpne hoveddøren. Først tenkte vi at de kanskje til å ta seg litt lengre lufteturer osv, men enda etter 2 år beveger de seg ikke lengre enn et par meter bortenfor døren. De er og gjerne inne mesteparten av tiden døren står åpen uansett. I tillegg har vi pleid å være ute med dem for å leke. De trives da utrolig godt, men så vil de bare rett inn igjen. Så vi har vel kommet til den konklusjonen at det er så masse "bråk" rundt dem, at dem tør ikke helt. Ergo de er bare innekatter egentlig. Innekatter som må ha døren åpen for å tørre å gå ut.
tigerpus1 Skrevet 7. mars 2009 #9 Skrevet 7. mars 2009 bare et lite spørsmål : hvorfor står det innekatter gisbort ????? vil du egentlig ikke ha de med deg ??
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #10 Skrevet 7. mars 2009 bare et lite spørsmål : hvorfor står det innekatter gisbort ????? vil du egentlig ikke ha de med deg ?? Jeg tror ts skrev det fordi hun vurderte å anskaffe seg to innekatter som gis bort.
Gjest Superdyrevenn Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Jeg tror ts skrev det fordi hun vurderte å anskaffe seg to innekatter som gis bort. Sant... Måtte bare se om noen hadde erfaring med det, ville ikke gjøre kattene mer ulykkelige enn de allerede er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå