Gjest Starya Skrevet 6. juli 2003 #1 Skrevet 6. juli 2003 Jeg har et åpnet glass med santa maria tacosaus i kjøleskapet. Er det noen som vet (kanskje av egen grusom erfaring) hvor lenge dette er brukbart? Alt som står på boksen er at det etter åpning kan oppbevares i kjøleskap.
Iset Skrevet 6. juli 2003 #2 Skrevet 6. juli 2003 jeg har hatt dem i kjøleskapet i litt over en uke uten at den er blitt vond. tips: dersom du har tacosaus igjen som du ikke blir kvitt, gjør som meg. lag ostesmørbrød: smør rikelig med tacosaus på loffskiver, ha oppå ost og krydder og stek dem i ovnen.naaam kjempegodt. brukes ofte til kveldskos hos oss, etter tacomiddager:) klem Iset 20+2
Gjest Lea Skrevet 6. juli 2003 #3 Skrevet 6. juli 2003 Den holder seg fint i kjøleskap en uke. Men du kan jo smake på den da.. smaker den vondt, så kaster du den. Slike rester kan også fryses og brukes i gryteretter eller sammen med kjøttet neste gang du lager taco.
Gjest Starya Skrevet 6. juli 2003 #4 Skrevet 6. juli 2003 Hmm, vel den er mer enn to uker gammel så jeg pælma den. Vanligvis får jeg heller ikke rester, jeg pleier å varme sausen i smørsmelteren, og da MÅ restene kastes.
Tuddelidu Skrevet 6. juli 2003 #5 Skrevet 6. juli 2003 Jeg har hatt sånne glass med tacosaus stående i sikkert en måned eller to, og de har vært like fine
Gjest Pudding Skrevet 6. juli 2003 #6 Skrevet 6. juli 2003 Helt enig med Tuddelidu! Tacosausen holder seg lenge! Hos oss har vi brukt av den i flere uker/måneder, og har aldri opplevd at den blir dårlig. Det er vel sånn som med ketsjup? Sjekk på andre sauser hvor lenge de holder seg. Det kan ikke være så mye forskjell! Bare pass på at man bruker en ren skje når man forsyner seg, og ikke bruker den samme skjeen til alt. Hvis det kommer noen andre matrester nedi glasset, blir den sikkert fortere dårlig.
Fakse Skrevet 7. juli 2003 #7 Skrevet 7. juli 2003 Tacosaus (kanskje ikke den milde, har aldri kjøpt den så jeg vet ikke..) holder seg "i evigheter" fordi det er så mye chili og andre sterke ting som konserverer den. Får ikke dårlig smak, men jeg har opplevd at den mugler. Men i alle fall en måned går bra, selv om en selvfølgelig har brukt opp restene til ostesmørbrød, pastasaus eller pizza leeenge før den tid.
Gjest Starya på jobb Skrevet 7. juli 2003 #8 Skrevet 7. juli 2003 Jau jau.. Får huske det til neste gang da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå