Solgudinnen Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Man kan begynne å planlegge. Gjester skal inviteres vigselsstedet bestemmes. time hos frisøren osv i det uendelige. Det er faktisk litt i det når man sier at det er tusen ting å tenke på. Så er det brudekjole da. Kort eller lang, stroppløs eller ikke. I grunnen er det for de fleste ikke noe stort problem. Men det finnes faktisk et problem for mamge. Er man så uheldig at man er over str. 46, så har man et problem. Man kan få sydd kjole, men det koster. men strømpebukser får man nesten ikke, hvis man bor utenfor allfarvei. Mange er enige med meg og mange ikke, men det KAN faktisk være skjær i sjøen før man går opp kirkegulvet (eller der man skal gifte seg) Men så endelig kommer dagen da. Og det er en herlig dag med forventninger. Ja, det er en herlig tid da man gifter seg. Uansett årstid, så er det den riktige tiden. vårsol på dagen - sommerregn i sløret - høstvind som feier vekk rask på bakken, for bruden - vinterkulde for romantikk. Så var det brudgommen da - hvor har det blitt av ham oppi alt styret? Han skal da ha dress eller "kjole og hvitt" og sko og frisør og og og - han også? Men det vil da som regel gå bra på den STORE dagen, og i tiden som kommer. Så: Elsk din mann og stopp hans hoser, så vil du vandre på røde roser. Nei, dette med roser er bare tull, la ham gå med store hull. Lykke til
mingle Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Det er viktig å ikke la planleggingen gå foran kjærligheten, da er liksom hele vitsen bort! Men jeg forstod ikke helt diktet, mulig jeg er litt treig
Solgudinnen Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2009 Ikke så rart. Dette er hentet fra den gamle minneboken. Gamle damer hadde alltid en eller to minnebøker.
Lilly-L Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Elsk din mann og stopp hans hoser, så vil du vandre på røde roser. Nei, dette med roser er bare tull, la ham gå med store hull. Altså, hoser betyr strømper/gamle strømpebukser. Å stoppe betyr sy igjen/reparere - dvs. at man skal sy igjen hull som har oppstått på mannens strømper. Men ettersom roser bare er tull, skal man heller la mannen gå med hullete strømper. Følte bare for å kommentere Hm.. dette var et meningfult innlegg må jeg si :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå