Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #21 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg har ei venninne som soer hun betaler mindre skatt fordi hun er alenemor... Om dette er rett aner jeg ikke, men om det er det så blir det jo fort noen 1000 mindre i skatt også... Alenemødre liknes i skatteklasse 2, dvs doblet personfradrag. Netto skatteeffekt er 28% av 38850 for 2008=10 878. Personfradraget trekkes fra etter alminnelig inntekt er utregnet, men før skatt beregnes (er altså ikke trukket fra ve framstilling av alminnelig inntekt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #22 Del Skrevet 5. mars 2009 Det lønner seg å bli flyvertinne, de tjener sinnsykt BRA!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flyvert Skrevet 5. mars 2009 #23 Del Skrevet 5. mars 2009 Det lønner seg å bli flyvertinne, de tjener sinnsykt BRA!!!!!!! Regner med du var ironisk nå. Dette har virkelig blitt et skikkelig lavtlønnsyrke ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 6. mars 2009 #24 Del Skrevet 6. mars 2009 Link Lønnstallene som oppgis i den linken må vi nok ta med en klype salt. Artikkelen det lenkes til er fra år 2000, og på 9 år har det utvilsomt skjedd en viss lønnsutvikling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #25 Del Skrevet 6. mars 2009 Lønnstallene som oppgis i den linken må vi nok ta med en klype salt. Artikkelen det lenkes til er fra år 2000, og på 9 år har det utvilsomt skjedd en viss lønnsutvikling. Ja. En utvikling har skjedd. Sammenlignet med nær sagt alle yrker og i forhold til utviklingen ellers. Så er det gått helt dundas. Bifaller de over her som skriver at cabinyrket er blitt et lavlønnsyrke og til dels, i enkelte selskaper tilnærmet slavedrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 6. mars 2009 #26 Del Skrevet 6. mars 2009 Absolutt ikke. Har en søster i Norwegian og dette er (veldig) himmelhøyt over lønnen. Dette er i dag nærmest et lavlønnsyrke. Om dette er sant så må det være tatt med alle inntekter. barnetrygder og et klekkelig bidrag fra ex mannen. Uansett. For et brødhue, dette var. Dette gjelder ikke søsteren min som flyr for Norwegian, hun tjener rimelig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole27 Skrevet 6. mars 2009 #27 Del Skrevet 6. mars 2009 Dette gjelder ikke søsteren min som flyr for Norwegian, hun tjener rimelig godt! Har en venninne som jobber for SAS, hun har jobbet i 4 år, lite ansennitet. Hun tjente ca 430 000 i fjor (jeg hjelper henne m selvangivelsen men veldig mye av inntekten kommer av diettpenger ved opphold i utlandet. I tillegg er det endel mulighet for overtid og ekstravakter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #28 Del Skrevet 6. mars 2009 Dette gjelder ikke søsteren min som flyr for Norwegian, hun tjener rimelig godt! Dette er langt fra min erfaring. Jeg jobber med fagforeningsvirksomhet og var borte i problematikken, da Norwegian ble kritisert for å bruke alt for mange "lærlinger". Begynnerlønnen for disse var 7500,-/mnd, som økte til 9000,- etter et år. Staten bidro med 2000,- til selskapet. Vanlig lønn var ca 20.000,- mnd for kabinpersonell. Så de tjener veldig dårlig for det jeg vil kalle en "møkkajobb". Dessuten er det riktig at de også har sakket akterut de siste årene. I Ryanair er det enda verre. Faktisk mye verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 6. mars 2009 #29 Del Skrevet 6. mars 2009 Dette er langt fra min erfaring. Jeg jobber med fagforeningsvirksomhet og var borte i problematikken, da Norwegian ble kritisert for å bruke alt for mange "lærlinger". Begynnerlønnen for disse var 7500,-/mnd, som økte til 9000,- etter et år. Staten bidro med 2000,- til selskapet. Vanlig lønn var ca 20.000,- mnd for kabinpersonell. Så de tjener veldig dårlig for det jeg vil kalle en "møkkajobb". Dessuten er det riktig at de også har sakket akterut de siste årene. I Ryanair er det enda verre. Faktisk mye verre. Vel, lærlinger er en ting, en kabinsjef en annen! Tar man en esktravakt når man har fri tjener man fort 3000 kr pr vakt. Man har kost og losji i tillegg, og standbyvakter på flyplassen og hjemme er også ekstra betalt. Hun har ca 27 000 i snitt utbetalt pr mnd, og det syns jeg er ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #30 Del Skrevet 6. mars 2009 Vel, lærlinger er en ting, en kabinsjef en annen! Tar man en esktravakt når man har fri tjener man fort 3000 kr pr vakt. Man har kost og losji i tillegg, og standbyvakter på flyplassen og hjemme er også ekstra betalt. Hun har ca 27 000 i snitt utbetalt pr mnd, og det syns jeg er ganske bra. Herregud for noen fantasier. Ikke kom med dette da. Ekstravakter osv.... Dette er langt fra hva som er brutto vanlig lønn til og med, for oss kabinansatte. Tullprat. Dessuten har en såkalt kabinsjef, bare marginalt mer, for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 6. mars 2009 #31 Del Skrevet 6. mars 2009 Herregud for noen fantasier. Ikke kom med dette da. Ekstravakter osv.... Dette er langt fra hva som er brutto vanlig lønn til og med, for oss kabinansatte. Tullprat. Dessuten har en såkalt kabinsjef, bare marginalt mer, for det. Jo når dere skriver lavlønnsyrke og møkkajobb så må jeg få lov å si at man kan tjene rimelig gode penger som cabinsjef i Norwegian. Men spørs hvor storforlagende dere er da? Hun runder 400 000 hvert år, og det kaller ikke jeg lavlønnsyrke. Møkkajobb pga mye reising ja men ikke pga lite lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #32 Del Skrevet 6. mars 2009 Jo når dere skriver lavlønnsyrke og møkkajobb så må jeg få lov å si at man kan tjene rimelig gode penger som cabinsjef i Norwegian. Men spørs hvor storforlagende dere er da? Hun runder 400 000 hvert år, og det kaller ikke jeg lavlønnsyrke. Møkkajobb pga mye reising ja men ikke pga lite lønn. Kabinansatt i Norwegian har IKKE grunnlønn på 400.000,- Langt i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #33 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg tror noen "sover" med sjefen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tecka Skrevet 7. mars 2009 #34 Del Skrevet 7. mars 2009 Kabinansatt i Norwegian har IKKE grunnlønn på 400.000,- Langt i fra. Nå sa vel ikke Lissi at dette var grunnlønn, men at hun rundet 400.000,- med alle tillegg og ekstravakter..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 7. mars 2009 #35 Del Skrevet 7. mars 2009 Nå sa vel ikke Lissi at dette var grunnlønn, men at hun rundet 400.000,- med alle tillegg og ekstravakter..... Der har du jenta som faktisk leser hva jeg skriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 7. mars 2009 #36 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg tror noen "sover" med sjefen Kapteinen da? Siden det er forskjellige hver gang og han ikke styrer lønningene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #37 Del Skrevet 7. mars 2009 Det er jo press på pris og en del lavprisselskaper, som har gjort dette til et mindre ansett yrke de senere årene. Noen over kalte det en møkkajobb. Jeg vet at for et par år siden så tjente kabinansatte hos SAS ca 25% mer enn de hos Norwegian. Men uansett, så er det riktig at utviklingen i lønn og andre arbeidsforhold har vært dårlig. I vår del av verden er Ryanair den store ulven. Ved å nekte fagorgan9isering. Lange arbeidsøkter uten pause. Straff for å være syk. Dårlig med sykepenger. Økonomisk straff for å slutte, m m. Denne artikkelen er noen få år gammel og forholdene har ikke akkurat blitt bedre siden.... http://www.klassekampen.no/artikler/nyhete...ticle/item/null Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 7. mars 2009 #38 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg er lærer, og vet om flere ekslærere som har mer UTBETALT som flyvertinner enn som lærere. De jobber i SAS da, så det kan godt være at lønningene er dårligere i andre selskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #39 Del Skrevet 9. mars 2009 Regner med du var ironisk nå. Dette har virkelig blitt et skikkelig lavtlønnsyrke ja. Ironi? Hvor får du det i fra? Nei, hvorfor være ironisk på et forum der ingen kan høre tonefall eller se deg (eller kjenner deg). Ironibegrepet er kraftig misforstått her på KG. Over til flyvertinnelønn: Jeg synes lønnen er riktig så bra! Flyvertinner gjør en fin og viktig jobb - for passasjerene er det veldig viktig med hyggelige flyvertinner!! Det betyr alt! Med alle tilleggene og godene som følger med yrket synes jeg nå lønnen er ganske god jeg da..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erik Skrevet 16. mars 2009 #40 Del Skrevet 16. mars 2009 Huff, for et håpløst svar... Inntekten du refererer til her er selvsagt misvisende, fordi hun hadde et huslån på rundt 1.6 millioner. Da vil inntektsbeløpet reduseres betraktelig. Man kan godt tjene mange hundre tusen uten at det vises på listene du refererer til... Dessuten var de 41.000 NETTOINNTEKT, noe som er enda mindre sannsynlig. Ingen flyvertinne får utbetalt 41.000 kr i måneden, ingen flyvertinne har engang 41.000 i BRUTTO! Hallo du. Her snakker vi om folk som hvertfall ikke har noen som helst erfaring innen flyvertinne yrker. Er selv flyvert, og har jobbet med denne damen som var på luksusfellen. Hun er mye høyere en flyvertinne, vi har 3 grader, og er du 3 grad tjener du betydelig mye mer en 1 grad som er vanlig flyvertinne. Så viss du egentlig ikke har peiling, så ikke snakk. Mvh Erik. ps: flyvertinne er ikke et lavbetalt yrke da er du i tilfelle ny! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå