Gå til innhold

"Luksufellen"-er 41 000 vanlig mn.lønn for flyvertinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

så på "Luksusfellen" igår-er 41 000 i måneden vanlig flyvertinnelønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes og det hørtes mye ut, men var det bare lønn da, jeg det var det hun fikk inn i løpet av måneden altså lønn - barnetrygd-bidrag (hun har sikkert en far til ungene som betaler noe skulle en tro)

Gjest Gjest
Skrevet

Absolutt ikke. Har en søster i Norwegian og dette er (veldig) himmelhøyt over lønnen.

Dette er i dag nærmest et lavlønnsyrke.

Om dette er sant så må det være tatt med alle inntekter. barnetrygder og et klekkelig bidrag fra ex mannen.

Uansett. For et brødhue, dette var.

Gjest Gjest
Skrevet

Skattelistene for 2007 viser såkalt alminnelig inntekt på mellom 150 og 160.000,- for denne personen.

Så det må være mer i gata.

Må være masse barnebidrag og annet ute å går her.

Gjest Gjest
Skrevet
Skattelistene for 2007 viser såkalt alminnelig inntekt på mellom 150 og 160.000,- for denne personen.

Så det må være mer i gata.

Må være masse barnebidrag og annet ute å går her.

Huff, for et håpløst svar... Inntekten du refererer til her er selvsagt misvisende, fordi hun hadde et huslån på rundt 1.6 millioner. Da vil inntektsbeløpet reduseres betraktelig. Man kan godt tjene mange hundre tusen uten at det vises på listene du refererer til...

Dessuten var de 41.000 NETTOINNTEKT, noe som er enda mindre sannsynlig. Ingen flyvertinne får utbetalt 41.000 kr i måneden, ingen flyvertinne har engang 41.000 i BRUTTO!

Gjest *Ulla*
Skrevet

Så hva er egentlig vanlig lønn for flyvertinner? Noen som vet?

Gjest Gjest
Skrevet
Huff, for et håpløst svar... Inntekten du refererer til her er selvsagt misvisende, fordi hun hadde et huslån på rundt 1.6 millioner. Da vil inntektsbeløpet reduseres betraktelig. Man kan godt tjene mange hundre tusen uten at det vises på listene du refererer til...

Dessuten var de 41.000 NETTOINNTEKT, noe som er enda mindre sannsynlig. Ingen flyvertinne får utbetalt 41.000 kr i måneden, ingen flyvertinne har engang 41.000 i BRUTTO!

Legg merke til at jeg poengterer at det er "såkalt alminnelig inntekt"

Om du hadde skjønt begrepoet alminnelig inntekt i skattesammenheng, så hadde du ikke kalt det misvisende.

Skrevet

Om du hadde skjønt begrepoet alminnelig inntekt i skattesammenheng, så hadde du ikke kalt det misvisende.

Helt riktig. Alminnelig inntekt er et mye brukt begrep. Dette er det som kommer ut fra skattelistene. Ingenting annet.

Så får man bare anta hva brutto lønn er. Ut fra fradrag m m.

Så er det rett, som det blir sagt over, dårlige lønnsvilkår for flyvert(inner)

Dette har vært oppe i media mange ganger. Enkelte av lavprisselskapene driver nærmest slavedrift på sine ansatte.

Ryanair, er vel det verste vi kjenner til som flyr fra Norge.

Nesten symbolsk bruttolønn og så er det opp til hva man kan selge.

Sykdom betyr straff i forhold til at man mister noe av friperioden o s v...

Dette gjelder for mannskap i cockpit også.

Men, Norwegian har jo også vært i søkelyset for lønns og arbeidsvilkår.

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke nøyaktig hva vanlig lønn er, men tror de tjener bra. Hun får omtrent like mye som meg, i allefall, selv om mitt yrke krever 5 års utdannelse. I tillegg til grunnlønna har de ganske mye i diettpenger når de er borte ei natt (og det er de jo ganske ofte i det yrket). Min venninne som er flyvertinne sier hun har kollegaer som er utdannet lærere eller siv-ing, og som tjener bedre som flyvertinne, så de har skiftet yrke.

Men som statsansatt akademiker selv synes jeg jo at alt i det private gir bra lønn... Virker som en helt grei jobb som gir godt betalt. Og vil man selge en fridag, tjener man raskt en par-tre tusenlapper...

Gjest Miley
Skrevet
Så hva er egentlig vanlig lønn for flyvertinner? Noen som vet?

SAS opplyser at begynnerlønna for kabinpersonale er om lag 200.000 kroner. I tillegg kommer en rekke tillegg som hever lønna til rundt 300.000 kroner.

Link

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner flyvertinner/flyverter som tjener over 500.000 så det er mulig å tjene godt ja.

Gjest Aloha
Skrevet

Det er nok inkludert alle inntekter/det hun har å rutte med, som lønn, barnebidrag, barnetrygd etc. Man får vel litt ekstra når man er alenemor?

Ellers har de jo ganske mye tillegg som flyvertinner, tillegg for ubekvem arb.tid, og diettpenger når de må overnatte borte mellom flyvningene etc.

Gjest Gjest
Skrevet
Man får vel litt ekstra når man er alenemor?

Åjada, hun får en ekstra barnetrygd, altså rundt 900 kroner mer i måneden. Det er alt hun får som ikke par får.

Gjest Gjest
Skrevet

klart det er misvisende all den tid hun har gjeld som trekker ned inntektssummen. TAllene dine kan ikke brukes og blir irrelevante i sammenhengen :)

Gjest Miley
Skrevet
Åjada, hun får en ekstra barnetrygd, altså rundt 900 kroner mer i måneden. Det er alt hun får som ikke par får.

Det er ganske sannsynlig at hun også får barnebidrag for to. Hva denne summer er er jo umulig å vite, men jeg vil tro tv3 regner denne med i inntekten.

Skrevet

Jeg har ei venninne som soer hun betaler mindre skatt fordi hun er alenemor...

Om dette er rett aner jeg ikke, men om det er det så blir det jo fort noen 1000 mindre i skatt også...

Gjest Gjest
Skrevet

nei, det er ike vanlig lønn.

Skrevet
klart det er misvisende all den tid hun har gjeld som trekker ned inntektssummen. TAllene dine kan ikke brukes og blir irrelevante i sammenhengen :)

Som jeg starter et innlegg med, lenger opp

Når vedkommende tar frem disse tallene, så er det overhode ikke misvisende, da det blir poengtert hva det er.

Da er tallene de eneste, som er å få tak i offentlig og man skjønner utregningsmåten. Hva tallene er beregnet ut fra og så videre.

Tallene blir brukt i mange sammenhenger.

Ikke for å være stygg (eller kanskje litt)

Har du hørt begrepene skattbar inntekt og alminnelig inntekt før?

Gjest Jente38
Skrevet

Absolutt ikke. Dette yrket i dag er å betegne som et relativt lavlønnsyrke.

Hadde det vært kr 41 000 brutto, er det likevel godt over gjennomsnittslønna for flyvertinner. Har venninner som jobber som det, og bekrefter at det er dårlig betalt yrke!

Så jeg tipper at kr 41000 er sammensatt av bruttolønn, evt barnebidrag, og gudene vet hva andre stønader.

Jentegjengen hadde en diskusjon i dag, at er dette flyvertinnelønn, så søker vi alle mann på neste inntak!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kjenner flyvertinner/flyverter som tjener over 500.000 så det er mulig å tjene godt ja.

Ja jeg kjenner en kokk som hadde 700.000, det varlønnen det ble spurt om.Jeg selv er ufaglært, og har en lønn på 380.000,men jeg kan ha 600.000 også,men da har jeg jobbet ekstra.

grunnlønn til flyverter er j....dårlig. Det kreves ikke utdannelse, så om du er lærer eller sykepleier, og beg i det yrket så betyr ikke det noe.

Det er vel det man kaller kafe i luften. pluss at de kurses i sikkerhet og førstehjelp,men det er ingen utdannelse.

At du er sykepleier her, spiller ikke store rolle, da sykepleiere ikke er førstehjelpere.

De på fly har avansert førstehjelp, uten at det betyr noe på inntekten. Det er et krav or i det hele tatt å få jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...