Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg blir helt tullete av denne prøvingen! :tristbla:

Etter PP 4 bestemte jeg meg for å prøve eggløsningstester; stav fra billigetester. Forrige PP fikk jeg en klart positiv test på dag 10, med negative tester dagene før og etter.

Denne prøveperioden har jeg selvfølgelig også testet etter eggløsning og fikk svake streker dag 9 og 10, og negative tester dag 11 til 15. Trodde jeg hadde funnet el. men nå når jeg leste bruksanvisningen på el.testen skal streken være like sterk som kontrollstreken og det har de ikke vært, bare svake. :sur: Jeg har hatt ganske mye smerter i nederste del av magen de siste dagene og trodde til nå at det kanskje kom av eggløsningen. Jeg testet forøvrig på kvelden de første dagene og hadde drukket mye vann i løpet av dagen, men det står i bruksanvisingen at det ikke skal ha noe å si.

Det er tidlig å ha el. på dag 10, men ikke umulig, men nå har jeg testet fra dag 9 til 15 uten en klar positiv test.

Siden vi begynte å prøve har jeg vært plaget med mye smerter i nedre del av magen, så at det kjennes ut som jeg kan ha hatt el. de siste dagene trenger ikke å bety noe. Har vært til GU og tatt innvendig UL, men alt så visst fint ut.

Jeg har jevne sykluser på 28 dager.

Kan jeg få mensen uten å få eggløsning? Kan jeg ha hatt el. uten at testen har "plukket" det opp? Kan jeg ha jevne sykluser med ujevne eggløsninger? :frustrert:

Er det noen som tester etter el. og ikke har funnet den, men likvel får mensen?

Er det noen kloke og erfarne hoder som kan hjelp meg med litt info og erfaringer, så takker og bukker jeg! :enig:

Sukk...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Henger meg på her!! :goodbye:

Lurer nemlig på dette med testingen selv.........................aldri som det står i bruksanvisningen jo :kjefte:

Skrevet (endret)

Er det ingen erfarne el.testere som kan opplyse meg litt....? :klø: Om svake streker og deres erfaringer på området... :pls:

DS.

Endret av Missiw
Skrevet

Jeg har ingen erfaring selv, men har lest en god del om emnet... :sjenert:

Ja, teststreken må være sterkere enn kontrollstreken for at den skal telle som positiv.

Det kan være lurt å teste to ganger til dagen når testene begynner å gi litt (mer enn vanlig) utslag, siden LH-toppen godt kan være veldig kortvarig hos noen.

Får du aldri positive tester, går det an å kjøpe noen med bedre sensitivitet. Dette selges for eksempel på Home Health UK (hvilken som helst kombo av EL-tester og graviditetstester for £ 15!) Det er forskjell fra kvinne til kvinne hvor mye LH som utskilles.

LH er bare et tegn på at kroppen girer opp til å slippe et egg, og selv om du får positiv EL-test så er ikke det et sikkert bevis på at du har sluppet et egg. Men samtidig så går det fint an å ha EL uten positiv EL-test. For å vite om du HAR hatt EL så må du enten se at morgentemperaturen din øker til et høyere nivå eller få målt progesteronnivået i blodet.

Mer info finnes på Pernille eller Fertility Friend

Håper dette var oppklarende. Lykke til! :klemmer:

Skrevet
Hei!

Jeg blir helt tullete av denne prøvingen! :tristbla:

Etter PP 4 bestemte jeg meg for å prøve eggløsningstester; stav fra billigetester. Forrige PP fikk jeg en klart positiv test på dag 10, med negative tester dagene før og etter.

Denne prøveperioden har jeg selvfølgelig også testet etter eggløsning og fikk svake streker dag 9 og 10, og negative tester dag 11 til 15. Trodde jeg hadde funnet el. men nå når jeg leste bruksanvisningen på el.testen skal streken være like sterk som kontrollstreken og det har de ikke vært, bare svake. :sur: Jeg har hatt ganske mye smerter i nederste del av magen de siste dagene og trodde til nå at det kanskje kom av eggløsningen. Jeg testet forøvrig på kvelden de første dagene og hadde drukket mye vann i løpet av dagen, men det står i bruksanvisingen at det ikke skal ha noe å si.

Det er tidlig å ha el. på dag 10, men ikke umulig, men nå har jeg testet fra dag 9 til 15 uten en klar positiv test.

Siden vi begynte å prøve har jeg vært plaget med mye smerter i nedre del av magen, så at det kjennes ut som jeg kan ha hatt el. de siste dagene trenger ikke å bety noe. Har vært til GU og tatt innvendig UL, men alt så visst fint ut.

Jeg har jevne sykluser på 28 dager.

Kan jeg få mensen uten å få eggløsning? Kan jeg ha hatt el. uten at testen har "plukket" det opp? Kan jeg ha jevne sykluser med ujevne eggløsninger? :frustrert:

Er det noen som tester etter el. og ikke har funnet den, men likvel får mensen?

Er det noen kloke og erfarne hoder som kan hjelp meg med litt info og erfaringer, så takker og bukker jeg! :enig:

Sukk...

Ja, det er mulig å gå en mnd uten EL... Jeg har hørt at man har ca 1 mnd i året i gjennomsnitt som man ikke har EL......

Skrevet

Det er dessverre veldig mulig å ha mensen uten eggløsning ;) Selv har jeg pco og sliter derfor med dette. Da vi begynte prøvingen hadde jeg veldig ustabile sykluser. Etter å ha lest rundt på nettet, fant jeg et tips fra en som kunne fortelle at hun merket forskjell på menssmertene når hun hadde EL og ikke. Jeg hadde ikke mensensmerter og begynte derfor å tempe. Da fikk jeg bekreftet mine mistanker om uteblivende EL. EL-tester har også vært nytteløst for meg, da de stadig er halvpositive. Kroppen prøver jo hele tiden å lage EL... Jeg har vært veldig heldig og jeg responderer veldig godt på naturmedisinen Dong Quai som jeg kjøper i helsekosten. Etter at jeg begynte på det har jeg EL hver syklus :)

Så om du har mistanker om at du ikke har EL, er eneste måten å bevise det å tempe gjennom hele syklusen ;) På snartgravid.com er det en egen tempeklubb hvor du kan få mage gode tips!

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg forstår litt mere nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...