Gå til innhold

På sykebesøk til eldre dame

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal besøke en eldre dame på sykehjem. Hun er ikke i familie med meg, men har vært som en bestemor for meg siden jeg var liten.

Hun er i temmelig dårlig form, jeg er ikke sikker på hva det er, men hun er klar i hodet og sånt.

Er det noe hyggelig jeg kan ta med til henne? Skal selvfølgelig ta med blomster (har de vaser til beboerne sine på sykehjem?), men tenkte eventuelt på noe å spise. Konfekt blir nok for hardt, kan hjemmelagde boller være noe? Noe å lese er kanskje ikke så gøy når man er såpass gammel og sliten? Kanskje noen gamle bilder å titte på, men det blir kanskje slitsomt det også...

Jeg vet at hun blir glad for at jeg kommer uansett, men vil så gjerne gi henne noe hyggelig også. Har dere kanskje noen forslag utover en frisk bukett med blomster? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med druer, kanelboller eller vafler?

De har nok vaser på sykehjem.

Gjest Marillia
Skrevet

Er hun i veldig dårlig form, er kanskje ikke apetitten den beste, men litt twist er ikke å forakte. Blir oppholdet lenge, eller permanent, er kanskje en blomst i krukke hyggelig å ha på rommet.

Forøvrig tror jeg at damen setter aller mest pris på bare at du er der :)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for forslag. Da tar jeg med meg et eller annet som er enkelt å spise og noen blomster. Helt enig, det viktigste er nok at jeg kommer! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jobber selv på sykehjem, og en ting som mange gamle liker er kamferdrops. Er hardt å tygge, men skal jo helst suges på. Mange eldre har vokst opp med kamferdrops.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skal besøke en eldre dame på sykehjem. Hun er ikke i familie med meg, men har vært som en bestemor for meg siden jeg var liten.

Hun er i temmelig dårlig form, jeg er ikke sikker på hva det er, men hun er klar i hodet og sånt.

Er det noe hyggelig jeg kan ta med til henne? Skal selvfølgelig ta med blomster (har de vaser til beboerne sine på sykehjem?), men tenkte eventuelt på noe å spise. Konfekt blir nok for hardt, kan hjemmelagde boller være noe? Noe å lese er kanskje ikke så gøy når man er såpass gammel og sliten? Kanskje noen gamle bilder å titte på, men det blir kanskje slitsomt det også...

Jeg vet at hun blir glad for at jeg kommer uansett, men vil så gjerne gi henne noe hyggelig også. Har dere kanskje noen forslag utover en frisk bukett med blomster? :)

Hva med lydbok?

Gjest Gjest
Skrevet

Noe godt å drikke? EPLESIDER,EN GOD JUICE?.DRUER? FUKTIGHETSKREM?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...