Gå til innhold

"Jeg skal ha en cheeseburger uten ost"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Høres den setningen noe rar ut?

Og har du hørt om slike folk som bestiller cheeseburger uten ost?

Det gjorde jeg i går da jeg var på McDonald's.

Synes det hører noe rart ut.

Skrevet

Da heter det hamburger..

People are basically stupid.

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje de ikke vet at en cheeseburger uten ost er en hamburger? :regn:

Skrevet

Ikkje for å stikke av med tråden din, men er det noken som veit kva ost som blir brukt på cheeseburgeren og om det er mulig å få tak i den? Husker den blei solgt i butikken når eg var liten, men har ikkje sett noke no.

Og ja, cheeseburger uten ost er ein vanlig hamburger..

Skrevet

Det høres ikke bare rart ut, men direkte dumt. En cheeseburger uten ost, går per definisjon ikke an å få.

Skrevet
Ikkje for å stikke av med tråden din, men er det noken som veit kva ost som blir brukt på cheeseburgeren og om det er mulig å få tak i den? Husker den blei solgt i butikken når eg var liten, men har ikkje sett noke no.

Og ja, cheeseburger uten ost er ein vanlig hamburger..

Vet ikke helt hva du sikter til, med tradisjonelt er det vel stort sett amerikansk cheddar. De pleier å ha cheddar på større matbutikker med ostedisk.

Skrevet

Ja, har hørt om folk som bestiller cheeseburger uten ost. Sånt er morsomt.

Gjest Miley
Skrevet

Jeg pleier å bestille hamburger med ost, det er i grunn like dumt :sjenert:

Skrevet
Vet ikke helt hva du sikter til, med tradisjonelt er det vel stort sett amerikansk cheddar. De pleier å ha cheddar på større matbutikker med ostedisk.

Når eg var liten så solgte dei noke som heitte "hamburgerost", og den smakte akkurat som osten mcdonalds har på cheeseburgeren. Så eg bare lurte på om noken visste kva den osten heitte. Men det du seier stemmer nok, cheddar høyres fornuftig ut. Takk :)

Skrevet

Mulig de som sa det bare prøvde å være morsomme... har jobba på McDonald's selv, og det var en moroklump eller to som tok denne replikken etterfulgt av en tørr latter. Og da måtte jo jeg også le.... *haaahh* :filer:

Skrevet

:ler: Bestiller du baconpølse med bacon også? Fiskesuppe med fisk? :fnise:

Skrevet

Siden tilbehøret på burgerene er forskjellige, så kan det jo være at noen faktisk ønsket tilbehøret cheeseburgeren, men altså ikke osten?

Det tenkte dere ikke på nei!

Skrevet
Når eg var liten så solgte dei noke som heitte "hamburgerost", og den smakte akkurat som osten mcdonalds har på cheeseburgeren. Så eg bare lurte på om noken visste kva den osten heitte. Men det du seier stemmer nok, cheddar høyres fornuftig ut. Takk :)

Det er cheddar ja. Eller "American Cheddar", eventuelt bare "American" som det står i amerikanske butikker... Den er oransjaktig på farge, og du får den porsjonspakket i større dagligvarebutikker.

Gjest Gjest
Skrevet

Det eneste som skiller en enkel hamburger og cheeseburger, er osten.

Tilbehøret er det samme.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er det ingenting i ordet "hamburger" som sier noe om ost, så det ble en dårlig sammenligning... Da skulle man heller ha spurt etter en hamburger med burger... :-P

Forøvrig bestilte jeg en gang en hamburger, mens alle de andre jeg var sammen med bestilte cheeseburger. Da vi fikk maten, spurte noen om jeg hadde bestilt en cheeseburger uten ost, og alle lo... Men jeg hadde ikke bestilt cheeseburger uten ost, jeg hadde bestilt en hamburger... Osten følger ikke automatisk med på en hamburger, selv om de fleste vil ha ost på.

Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

En cheeseburger er mer enn bare en hamburger med ost. PÅ McD i hvertfall så er det smelta ost inn i cheeseburgeren, så det går jo fint å bestille uten ost, da det mest sansynlig er osten som er på hamburgeren de mener. Osten inni forblir, så det er fortsatt en cheeseburger.

Gjest Miley
Skrevet

Nei, men jeg bestiller gjerne en baconpølse med ost, selv om osten automatisk følger med den baconpølsa jeg vil ha.

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg hørte en i en bar en gang som ville ha Whiskey on the rocks uten is :skratte:

Skrevet

Jeg har mobbet min mor i åresvis etter å ha bestille "A cheeseburger without cheese" i england.

Hun kom ikke på hva hamburger het :fnise:

Skrevet

Jeg også:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...