Gjest Gjest_rastløs_* Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Dekking av økomisk tap av følgetilstand av yrkesskade: Det tar så utrolig lang tid med behandlingstid hos forsikrings selskapet til jobben. Og det er fryktelig dyrt å være langvarig skadet. Lurer på om noen kan anntyde hvordan min sak ligger og om det i det hele tatt er grunnlag for å ha håp om å få dekket økonomisk tap event. menerstating. Håper på at noen som jobber i forsikring eller har vært i lignende tilfell kan gi meg noen svar\ hint. Kneskade på jobb. Kraftig slag av tung\skarp gjennstand. Godkjent Yrkesskade fra NAV. MR Chondromalacpia tellag grad II. Ortopedspessialist også påvist: Nerveskader på slagpungt og stråling fra det i benet. Samt. overspenning i muskler, sener, brusk og nerver. Signalforstyrrelse i brusk. Har og fått prolaps i rygg som følge av langvarig krykkebruk etter skade. Begynnende overbelastning\plager også i andre kne pga langvarig skadetid. Forventet behandlingstid\ trening kan ennå ta flere år. Mulig jeg aldri blir helt bra og må leve med store smerter for alltid. Det blir omskolering. Da mitt opprinnelige yrke er fysisk tungt. Usikkert om det er mulig å være 100% i jobb om smertene bli store og konstante. Før skadetidspungt: Ingen plager\skader, lite sykdom. Svært fysisk kroppslig sterk. Mestret tungt fysisk og aktivt arbeid svært godt. Hvordan stiller det seg med forsikrings selskapet for dekking av økonomisk tap ved en slik diagnose på følgetilstand ? Er det noe håp om å få dekket økomomisk tap ? Event. er det mulighet å søke om menerstatning ?
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Skadeserstatningsloven: § 3-2. 1 (menerstatning.) 2 Har skadelidte fått varig og betydelig skade av medisinsk art, svares særskilt menerstatning. Denne erstatning fastsettes under hensyn til menets medisinske art og størrelse og dets betydning for den personlige livsutfoldelse. Bestemmelsene i § 3-1 tredje ledd gjelder tilsvarende for så vidt ytelsene kan anses å gi kompensasjon for menet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå