Cuba Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 (endret) Har ingen planer om å gifte oss enda, men jeg har jo tenkt en del på det selvfølgelig! Jeg "sliter" litt med at han har hatt kirkebryllup før og derfor vil jeg gjerne gjøre det litt annerledes når vår tur kommer Jeg vet også at den dagen ikke var så veldig stor for han, da bryllupet var ganske "påtvunget" og fort gjort på en måte. Det tok heller ikke mange ukene før det var finito! Derfor tror jeg også han setter pris på om det blir litt nytt. Har tenkt en del på å gifte oss utendørs, f.eks ved å pynte opp klosterruiner og bli viet der om det er mulig :gjeiper: Men så er det jo dette med være her til lands da, man kan jo ikke akkurat satse på at nettopp den dagen blir det strålende solskinn. Har også tenkt på å bli viet i utlandet, men jeg er nok også ganske tradisjonell og romantisk av meg. Har jo alltid sett for meg kirkebryllup og vil gjerne at pappa skal følge meg opp kirkegulvet, men leter etter andre alternativ til den vanlige kirken. Er også usikker på hvor lett det er å få en prest til å komme hvor som helst og vie oss. Det er vel strenge regler for sånt? Så da hadde jeg håper på litt inspirasjon fra dere her inne som helt sikkert vet litt mer enn meg rundt dette Det som vel egentlig er mest viktig for meg er at bryllupet skal være stort og romantisk. Er ikke så enkel av meg Gjerne litt "gammeldags" og storslott (Edit: Det heter kanskje: storslått? hihi..). Slott?? Åhh.. Hvor fint hadde ikke det vært? Pyntet opp et gammelt stort slott og hatt både selve vielsen og festen der. Haha.. Lever vel i en eller annen drømmeverden jeg tror jeg Han er også med på dette med et litt annerledes bryllup altså, dette er ikke noe jeg sitter å "planlegger alene" Endret 5. mars 2009 av Cuba
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Det finnes noen slike slott der man kan ha både vielse og fest Thorskog i Sverige Refsnes gods ved Moss Det finnes også flere slike herregårder i Sverige, Danmark, eller Skottland hvis dere vil reise lengre.
Cuba Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2009 Det finnes noen slike slott der man kan ha både vielse og fest Thorskog i Sverige Refsnes gods ved Moss Det finnes også flere slike herregårder i Sverige, Danmark, eller Skottland hvis dere vil reise lengre. Ojojoj!! Det så bare helt fantastisk ut!! Får frysninger her jeg Samboeren min er fra Moss og vi bor i Sverige. Ikke så langt fra den linken du ga oss tror jeg! Tuuusen takk
Pastor Knut Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Er også usikker på hvor lett det er å få en prest til å komme hvor som helst og vie oss. Det er vel strenge regler for sånt? Hvis du tenker på prester i Den norske kirke, da kan det være problematisk med utendørsvielse. Biskopene har bestemt at slike vielser bare kan finne sted på helt bestemte steder - og det er ikke så mange slike steder. Andre prester har det lettere her og kan vie utendørs etter brudeparets egne ønsker. Her kan du få et tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå