*snuppis* Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Vi hadde befaring på husalarm her forelden. I fra G4S visstnok. For det første så var selgeren helt utrolig upålitelig og virket rett og slett nervøs. Han stammet og skalv i stemmen, gjentok seg selv flere ganger og virket skikkelig utilpass/nervøs. Det var ikke spesielt overbevisende. Han fortalte (så godt han kunne) hvor han anbefalte å sette sensorer og diverse. Videre så var det denne boksen, den måtte stå i inne ved kjøkkenet først. Han mente at ellers hørte vi den ikke. Etterpå endret han seg og ville ha den opp i soverommet. ! Merkelig nok! SÅ da måtte vi investere i en annen boks som stod nede i gangen slik at vi rakk ut på 40 sekunder før alarmen slår seg på! Så når han hadde forklart seg, var det prisen! 350 i måneden. OG det som var såp FLOTT var at de hadde direkte avtale med brannvesenet. De kom straks det slo ut på brannalarmen! hm... Da kostet det 90 kroner mer i måneden. Innstalleringen kom på 7000 kroner! Helt sykt!!! Jeg reagerte litt på dette, og sa at vi hadde flere som skulle komme fra andre firmaer. Da sa han at han hadde satt av tid til å installerer nå per omgående! Gjett om han hadde provisjon!!! Hvis vi gjorde det med engang, skulle vi får det til 5000 kroner! PLutselig kunne han slå av 2000! Vi takket nei, og sa at vi skulle tenke på det. Dette ble rett og slett for dyrt og virket klønete! Han ble sur ja! Gjett om!! Etter han hadde gått tok vi kontakt med Sector alarm. De skal visstnok ha vunnet best i test prisen. Der er det installasjonstilbud på 1 kroner, da får man standardpakken! Også har den avtale om at de skal være billigst, så kunne vi gi dem skriftelig at den andre kostet 350 i måneden skulle de være billigere. Vi vurdere denne. Men er det noen som har erfaringer???
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Etter han hadde gått tok vi kontakt med Sector alarm. De skal visstnok ha vunnet best i test prisen. Der er det installasjonstilbud på 1 kroner, da får man standardpakken! Også har den avtale om at de skal være billigst, så kunne vi gi dem skriftelig at den andre kostet 350 i måneden skulle de være billigere. Vi vurdere denne. Men er det noen som har erfaringer??? Sector alarm koster 364 kr pr mnd for grunnpakken + 45 kr ekstra dersom du skal ha tre ekstrakomponenter eller mer. Komponentene koster 1590 pr stk. Jeg har forøvrig jobbet for begge selskapene. Vær obs på at prisgarantien til sector bare gjelder for samlet pris år 1.
*snuppis* Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2009 Mulig jeg er dum nå..Men hva mener du med at prisgarantien bare gjelder for samlet 1 år? Kan du anbefale sector alarm da? Du som har jobbet der mener jeg? Vi skulle få dette til 1 kr, standardpakken altså visstnok.Dem sa også det at de skal være billigere enn andre, derfor skulle de slå den prisen vi hadde fått hos deres konkurrent. hvilket var 330 kroner ca. Kunne jeg vise dem det skriftelig, fikk jeg billigere månedspris hos sector.
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Mulig jeg er dum nå..Men hva mener du med at prisgarantien bare gjelder for samlet 1 år? Kan du anbefale sector alarm da? Du som har jobbet der mener jeg? Vi skulle få dette til 1 kr, standardpakken altså visstnok.Dem sa også det at de skal være billigere enn andre, derfor skulle de slå den prisen vi hadde fått hos deres konkurrent. hvilket var 330 kroner ca. Kunne jeg vise dem det skriftelig, fikk jeg billigere månedspris hos sector. Månedsprisen*12+montering sammenlagt skal være billigere enn du vil få i et konkurrerende selskap første året, men andre året har du normal pris (i hvertfall i følge garantien. Jeg vil ikke anbefale det ene fremfor det andre, tenkte bare å informere deg litt om hvordan det fungerte.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Vi hadde befaring på husalarm her forelden. I fra G4S visstnok. For det første så var selgeren helt utrolig upålitelig og virket rett og slett nervøs. Han stammet og skalv i stemmen, gjentok seg selv flere ganger og virket skikkelig utilpass/nervøs. Det var ikke spesielt overbevisende. Han fortalte (så godt han kunne) hvor han anbefalte å sette sensorer og diverse. Videre så var det denne boksen, den måtte stå i inne ved kjøkkenet først. Han mente at ellers hørte vi den ikke. Etterpå endret han seg og ville ha den opp i soverommet. ! Merkelig nok! SÅ da måtte vi investere i en annen boks som stod nede i gangen slik at vi rakk ut på 40 sekunder før alarmen slår seg på! Så når han hadde forklart seg, var det prisen! 350 i måneden. OG det som var såp FLOTT var at de hadde direkte avtale med brannvesenet. De kom straks det slo ut på brannalarmen! hm... Da kostet det 90 kroner mer i måneden. Innstalleringen kom på 7000 kroner! Helt sykt!!! Jeg reagerte litt på dette, og sa at vi hadde flere som skulle komme fra andre firmaer. Da sa han at han hadde satt av tid til å installerer nå per omgående! Gjett om han hadde provisjon!!! Hvis vi gjorde det med engang, skulle vi får det til 5000 kroner! PLutselig kunne han slå av 2000! Vi takket nei, og sa at vi skulle tenke på det. Dette ble rett og slett for dyrt og virket klønete! Han ble sur ja! Gjett om!! Etter han hadde gått tok vi kontakt med Sector alarm. De skal visstnok ha vunnet best i test prisen. Der er det installasjonstilbud på 1 kroner, da får man standardpakken! Også har den avtale om at de skal være billigst, så kunne vi gi dem skriftelig at den andre kostet 350 i måneden skulle de være billigere. Vi vurdere denne. Men er det noen som har erfaringer??? Du bør sende brev til G4S. Dette kjenner jeg ikke igjen. De (her jeg bor) og vil tro det er likt overalt. De har ike direkte avtale med brannvesenet,men at DE ringer brannvesenet når alarmen går. Sånn kan brannvesenet være der noe før, enn om det først ble varslet når naboene ser det ryker ut av huset ditt. Og det er ikke slik at alarmen går hos brannvesenet så snart alarmen piper. Og 5000 var høy pris det også. Jeg mener jg så tilbud fra de på entt forleden,men mener prisen var under2000? Vi betaler ca 2200 pr. år hos de. Vi har hatt alarm i ca 3 år. Uansett hvor boksen blir montert, så skal jeg love deg at du hører den. Det uler noe forferdelig. Og du trenger kun en boks. Spørs på huset hvor mange sensorer du trenger. Vi har på utgangsdør,kjellerdør, så står det en i stuen som fanger inn to ganger,soverom,bad , og terasse. Du har hatt besøk av en selger som ike kunne jobben sin. Prøv å ring de direkte og spør.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 7.000 kr for installasjon var helt sykt. Skulle dere da ha flere ekstra komponenter eller kun den vanlige grunnpakken? Her ser du prisene de opererer med akkurat nå, tror installasjon er inkludert: http://www.g4s.no/tilbud
Gjest marihan Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 (endret) Det hørtes veldig dyrt ut! Vi har alarm gjennom Lyse, og vi betaler 189 pr. mnd. Installasjonen betalte vi rundt 3000 for. Endret 6. mars 2009 av marihan
Gjest Stjernedryss Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 7.000 kr for installasjon var helt sykt. Skulle dere da ha flere ekstra komponenter eller kun den vanlige grunnpakken? Her ser du prisene de opererer med akkurat nå, tror installasjon er inkludert: http://www.g4s.no/tilbud Poenget er vel at den pakka der ikke holder til et gjennomsnittlig hus. Grunnpakken holder aldri til mer enn i beste fall en liten leilighet. Uansett hvilket selskap man velger så er det jo i grunn snakk om salg, så det beste er kanskje å gjøre en del research på egenhånd først.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Poenget er vel at den pakka der ikke holder til et gjennomsnittlig hus. Grunnpakken holder aldri til mer enn i beste fall en liten leilighet. Uansett hvilket selskap man velger så er det jo i grunn snakk om salg, så det beste er kanskje å gjøre en del research på egenhånd først. Hva er gjennomsnitthus da? jeg har ikke en liten leilighet,men hus på to etasjer. Har kunn grunpakka fra G4S. Uansett hvor folk bryter seg inn, så lir de fanget opp av en sensor. vi har kun et panel. Du uttaler deg o ting du ike vet, eller så er du også blitt lurt. Har venner som har i andre selskap, og de har også kun grunnpakka. Ingen av de bor små leiligheter,men har hus
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 Du bør sende brev til G4S. Dette kjenner jeg ikke igjen. De (her jeg bor) og vil tro det er likt overalt. De har ike direkte avtale med brannvesenet,men at DE ringer brannvesenet når alarmen går. Sånn kan brannvesenet være der noe før, enn om det først ble varslet når naboene ser det ryker ut av huset ditt. Og det er ikke slik at alarmen går hos brannvesenet så snart alarmen piper. Og 5000 var høy pris det også. Jeg mener jg så tilbud fra de på entt forleden,men mener prisen var under2000? Vi betaler ca 2200 pr. år hos de. Vi har hatt alarm i ca 3 år. Uansett hvor boksen blir montert, så skal jeg love deg at du hører den. Det uler noe forferdelig. Og du trenger kun en boks. Spørs på huset hvor mange sensorer du trenger. Vi har på utgangsdør,kjellerdør, så står det en i stuen som fanger inn to ganger,soverom,bad , og terasse. Du har hatt besøk av en selger som ike kunne jobben sin. Prøv å ring de direkte og spør. Legger til at de monterte to ekstra brannalarmer til oss.(grunnpakka) Så alle alarmene er seriekoblet. De reagerer ikke bare på brann,men på gass. Noe vanlige alarmer ikke gjør
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå