Gå til innhold

Custom kit fra EM!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Hva betalte dere som har kjøpt dette i toll/porto eller hva man betaler?... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Custom kit? Hvilke av de?

Jeg har kjøpt det til $34, og det går akkurat over grensa, så om de stopper pakka i tollen så må jeg betale cirka en 50lapp i toll og et gebyr på 75,-

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Thanks! Ja, det var det til 34$ jeg mente =)

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Btw, hva er "grensen"? 200,-?

Gjest Gjest_Silja_*
Skrevet

Jeg er litt treig :P, men jeg bestillte varer fra strawberry som jeg mottok i dag, var for rundt 300, og da jeg kom i posten måtte jeg betale 180,- for å få ut pakken. Betyr det at jeg burde holdt meg under 200,-? De har jo fri shipping

Skrevet
Jeg er litt treig :P, men jeg bestillte varer fra strawberry som jeg mottok i dag, var for rundt 300, og da jeg kom i posten måtte jeg betale 180,- for å få ut pakken. Betyr det at jeg burde holdt meg under 200,-? De har jo fri shipping

Var norske avgifter du betalte da, ja. Men 180 høres jo mye ut, siden det bare er mva man betaler på kosmetikk og ikke toll - kosmetikk skal jo være tollfritt?

Gjest Gjest
Skrevet

Gebyret til posten er vel på+-100kr, så det høres ikke utenkelig ut med 180kr tilsammen for moms+fortollingsgebyr.

Skrevet
Gebyret til posten er vel på+-100kr, så det høres ikke utenkelig ut med 180kr tilsammen for moms+fortollingsgebyr.

Jøss, er den på så mye??

Skrevet

For å rette på meg selv: Jeg regner med å betale en 50-lapp i mva, ikke toll som jeg sa tidligere (blander disse to begrepene) Men nei, kosmetikk er ikke tollfritt. Det er tollfritt opp til 1000,- overstiger du denne grensen må du betale toll, mva og Postens gebyr (som forøvrig er på 75,-)

Skrevet
...og Postens gebyr (som forøvrig er på 75,-)

Postens gebyrer er høyere enn som så dessverre. For forenklet tollbehandling (pakkens verdi mellom 200,- og 1000,-) koster det nå 103,-, mens ordinær fortolling (pakkens verdi over 1000,-) koster 207,-.

Posten tar seg godt betalt!

http://www.posten.no/Produkter+og+tjeneste...tolling/760.cms

Skrevet
Postens gebyrer er høyere enn som så dessverre. For forenklet tollbehandling (pakkens verdi mellom 200,- og 1000,-) koster det nå 103,-, mens ordinær fortolling (pakkens verdi over 1000,-) koster 207,-.

Jeg merket dette i dag jeg også gitt når jeg hentet ut pakken min.

Til TS: For dette kittet til $34 betalte jeg kroner 161 i mva og omkostninger. Så vet du det ;)

Gjest Gjest_Silja_*
Skrevet
Jøss, er den på så mye??

Dette høres jo for godt ut til å være sant, men strawberry skulle tilbakebetale de 180,- til meg! Er jo ikke deres feil, men det var jo hyggelig :D

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Men når jeg bestilte gratis kit`et, betalte jeg jo bare ca.30,-.. men nå har jeg tenkt å bestille litt flere ting, for under 200,- Da blir det jo mer å 30,- å betale, men det er ikke noe mer gebyrer og tull fra posten da, sant? :)

Skrevet
Men når jeg bestilte gratis kit`et, betalte jeg jo bare ca.30,-.. men nå har jeg tenkt å bestille litt flere ting, for under 200,- Da blir det jo mer å 30,- å betale, men det er ikke noe mer gebyrer og tull fra posten da, sant? :)

Holder du deg under 200,- slipper du moms og gebyrer ja! :-)

Gjest Gjest
Skrevet
Holder du deg under 200,- slipper du moms og gebyrer ja! :-)

Okei :) Men! Skal man regne med shippingen inn i de 200,-? Eller kan man handle for 198,- og så kommer shippingen utenom?

Skrevet
Okei :) Men! Skal man regne med shippingen inn i de 200,-? Eller kan man handle for 198,- og så kommer shippingen utenom?

Nei, du skal ikke regne med fraktkostnader, kun varen(e)s verdi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...