kaprifolen Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Jeg trener veldig intensivt rett etter jobben, med eksplosiv intervalltrening i en time, og så langkjøring med lavere intensitet i en time etter det. Har dere noen gode råd til hva og når jeg kan spise før trening? Sliter med magen og spiserøret, så har vært veldig plaget av sure oppstøt og oppkast under disse intense øktene, og er drittlei! Dette har jeg prøvd hittil/ lurer på om har en negativ effekt? Prøvde å spise masse fiber og biola tidligere på dagen, for å stabilisere og "binde" magen. Det funket ikke.. Prøver å drikke mindre UNDER trening, og heller veie opp etter trening, da jeg har hørt at man kan bli kvalm av for mye vann under disse intense øktene. Spise for tett innpå trening var jo bare den teiteste blemma noensinne! Hvor lang tid før trening bør man spise? Jeg er skikkelig frustrert og deppa nå... Jeg må bryte fordi jeg har smerter i magen, ikke fordi jeg ikke klarer mer muskulært, og det er rett og slett noe dritt! Skal nevnes at jeg bare har vært på denne treningen 3 eller 4 ganger, så noe kan jeg sikkert skylde på at det er mye hardere enn noe annet jeg har drevet med, men er da ikke normalt å bli SÅ kvalm at man spyr og brekker seg!
Chanel.No5 Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 http://www.kvinneguiden.no/magasin/helse/s...st_mulig-/68243 Les litt her du =)
kaprifolen Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2009 Grei veiledning det der! Men skulle gjerne ønsket meg noen mer konkrete tips, kanskje til og med fra noen som har erfaring med "sur mage", for å kalle det det...
Gjest Bolledeig Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 (endret) http://www.kvinneguiden.no/magasin/helse/s...st_mulig-/68243 Les litt her du =) ....for sure oppstøt? I hvertfall: Store måltider kan forverre problemet. Det samme kan veldig fet mat, og tungt fordøyelig mat (selv en god del grønnsaker er tungfordøyelige, selv om de er sunne) Veldig "hot" mat er også et problem. Har du prøvd med å kjøre på med ibux i forbindelse med trening? Det kan jo i hvertfall dempe plagene mens du trener.... Endret 5. mars 2009 av Bolledeig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå