Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Kjæresten min var utro mot meg for noen måneder siden- han fortalte meg det ved en sen kveld og jeg har prøvd å tilgi så godt jeg kan, men merker at dette ikke vil slippe taket med det første. Merker at jeg har mareritt om natten og blir veldig stram i masken hver gang jeg ser noen som kan minne meg om henne eller selve hendelsen. Jeg har lyst til å si til kjæresten at siden han var utro og jeg ikke helt har klart å komme over det vil jeg selv gå ut og bli kjent med en dame på uforpliktende grunnlag. Jeg er 33 år, vært rimelig bifil hele livet uten å ha levd det ut, og hvis det skal være meg og kjæresten for resten av livet (vi har holdt på i ca 10 år) vil jeg gjerne teste dette før det kommer barn, ekteskap osv inn i bildet. Tenker ikke på noe mer enn et ONS, men det vil kanskje hjelpe meg å komme over hans utroskap-samt at jeg kan lære mer om meg selv og min legning. Siden jeg er altfor ærlig til å gå bak ryggen hans vil jeg legge det fram for han og høre hva han sier- men tenkte det er greit å lufte det her først- er jeg helt på tur som tenker i disse baner?
Ethereal Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Jeg skjønner at du vil utforske din legning. Men jeg hadde ikke brukt samboers utroskap som en unnskyldning for det. Da virker det som du gjør det på feil premisser. Men hvis du føler at det bare er nå du har sjansen, så hvorfor ikke? Jeg ser hvertfall ikke problemet med å lufte ideen for han.
Hilde Christina Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Enig med Ethereal. Om du har et behov for det og føler at du ikke kan slå deg helt til ro før du har fått utforsket dette, gjør gjerne men ikke bruk samboerens utroskap som unnskyldning.
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Enig med Ethereal. Om du har et behov for det og føler at du ikke kan slå deg helt til ro før du har fått utforsket dette, gjør gjerne men ikke bruk samboerens utroskap som unnskyldning. Hvorfor kan jeg ikke bruke hans utroskap som en unnskyldning? Å ligge med andre er jo noe alle egentlig har lyst til på et eller annet tidspunkt- men holder sge for god for iom at man har valgt å være sammen med noen? Når han er en kødd og ego-dreven bør jo jeg også gå for hva egoet mitt sier for en gangs skyld?
Caramela Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Poenget er vel mer det at du ikke trenger å synke like lavt som kjæresten din.
Gjest Gjest_lise_* Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Poenget er vel mer det at du ikke trenger å synke like lavt som kjæresten din. Det har jeg heller ikke gjort siden jeg alltid har vært trofast i alle forhold- også med han, og jeg vil ogsså si i fra på forhånd hvis jeg skulle gjort noe med noen annen. Poenget er for min del å kunne se på hans utroskap som noe det faktisk kom noe ut av- for min del. Hvis ikke er jeg redd for at hans utroskap kan ødelegge følelsene mine for han- og bare bli en bitter opplevelse jeg må prøve å takle uten noen positiv effekt. Jeg hadde aldri tenkt så egoistisk i et forhold at jeg hadde sagt at jeg vil teste ut 'den andre siden' før han valgte å ta en egoistisk sving ut selv- men synes ikke at det er å synke ned på hans nivå når jeg ønsker å si i fra på forhånd. Dessuten synes jeg han fortjener det- er det ikke meningen at det skal svi for den som gjorde noe galt? Takker for tilbakemeldingene selv om jeg ikke er helt enig ennå
Caramela Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Det har jeg heller ikke gjort siden jeg alltid har vært trofast i alle forhold- også med han, og jeg vil ogsså si i fra på forhånd hvis jeg skulle gjort noe med noen annen. Poenget er for min del å kunne se på hans utroskap som noe det faktisk kom noe ut av- for min del. Hvis ikke er jeg redd for at hans utroskap kan ødelegge følelsene mine for han- og bare bli en bitter opplevelse jeg må prøve å takle uten noen positiv effekt. Jeg hadde aldri tenkt så egoistisk i et forhold at jeg hadde sagt at jeg vil teste ut 'den andre siden' før han valgte å ta en egoistisk sving ut selv- men synes ikke at det er å synke ned på hans nivå når jeg ønsker å si i fra på forhånd. Dessuten synes jeg han fortjener det- er det ikke meningen at det skal svi for den som gjorde noe galt? Takker for tilbakemeldingene selv om jeg ikke er helt enig ennå Det virker som du allerede har bestemt deg, og da syns jeg du skal gjøre det som føles rett for deg! Vi mennesker er forskjellige, så selv om dette er litt uforstående for meg, og trolig flere her, så er dette noe du føler er rett. Da blir neste punkt å sette seg ned med kjæresten din og lufte dine tanker, håper dere finner ut av noe dere begge kan leve med
Gjest til deg Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 siden jeg er blitt bedratt før, så hadde jeg nok gått men om jeg valgte å bli, så hadde jeg tenkt som deg. sagt ifra om planene om å utforske, og faktisk gjort det - for min egen del for det er et offer å bli i et forhold som er ødelagt, så om jeg skulle la et så viktig behov bli uutforsket av hensyn til ham nå etterpå, så hadde det vært et nytt offer i dette forholdet
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 mange menn liker jo tanken på at dama har seg med en annen dame, så kan hende det ikke blir noe offer for han at du gjør det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå