Gjest Ny bruker Skrevet 6. juli 2003 #1 Skrevet 6. juli 2003 Så irriterende å måtte scrolle mot høyre hele tiden. Hvorfor er sidene bredere enn skjermen min?? Har aldri hatt det problemet før med andre nettsider.
LadyBug Skrevet 6. juli 2003 #2 Skrevet 6. juli 2003 Sånn er det hos meg også. Utrolig irriterende! Jeg må ta vekk favoritter på sidemenyen.. Men da passer siden ganske bra. Jeg tror det har noe med at han/hun som har laget nettsiden har laget den akuratt passe for hans/hennes skjerm eller noe sånt
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2003 #3 Skrevet 6. juli 2003 Noen ganger er det sånn hos meg også. Gudene vet hvorfor det blir sånn. For det meste er sidene vanlige, men det hender iblant at de blir ekstra brede. Ganske så irriterende!
Gjest Lea Skrevet 6. juli 2003 #4 Skrevet 6. juli 2003 Noen ganger, særlig om folk legger inne laaange linker, så blir siden bredere. Kan være lurt å lage en "kort" link i stedet. Ellers kan dere endre oppløsningen på skjermen, slik at det er plass til alt.
Rapitap Skrevet 8. juli 2003 #5 Skrevet 8. juli 2003 Men det er ikke ett konstant problem. Har også merket dette......og når man må plutselig scrolle horisontalt ....da....argh!
Marianne Skrevet 8. juli 2003 #6 Skrevet 8. juli 2003 Det er som regel lange linker i innlegg som er årsak til det ja.
Tjorven Skrevet 8. juli 2003 #7 Skrevet 8. juli 2003 Dette har jo også noe med oppløsningen på skjermen å gjøre. På maskinen jeg sitter nå har skjermen veldig lav oppløsning og da får jeg et slikt scrolle-problem. For ikke å snakke om når linkene er lange! :o Denne siden er nok laget i en oppløsning på 1024*768 pixler, og da blir siden for stor for skjermer med lavere oppløsning...
Fakse Skrevet 8. juli 2003 #8 Skrevet 8. juli 2003 For de som opplever problemet hele tiden, så er det oppløsninga på skjermen som må stilles. For oss som ser det bare av og til, kommer problemet av for lange tekststrenger uten mellomrom, enten det er linker eller andre ting. Noen legger inn en fin rekke med ~~~~ eller ------ i signaturen sin, og blir den for lang blir bredda på sida like lang. Vanligvis skriver vi jo innlegg med normal tekst med masse mellomrom, og da skiftes det automatisk linje når en linje er passelig lang. Men når det er laaaaange tekststrenger uten mellomrom blir sidene for brede.
Fakse Skrevet 8. juli 2003 #9 Skrevet 8. juli 2003 Og her er et godt eksempel der en link er for lang: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...p=453501#453501
VesleBråka Skrevet 8. juli 2003 #10 Skrevet 8. juli 2003 Men Ragnhild, den lenken skapte ikke denne tråden for lang for meg... den fortsatte på neste linje. Mens noen tråder blir så innmari brede at man må sitte å høyrescrolle. Spesielt irriterende hvis man har spurt om noe man virkelig ønsker at folk skal lese og svare på, for folk gidder ikke den j.. scrollinga og surfer videre..
Fakse Skrevet 8. juli 2003 #11 Skrevet 8. juli 2003 Ok, den førte til at sida ble for bred både her og på universitetet, så vi har vel forskjellige instillinger da. Men vi er enige om prinsippet i alle fall.
Rapitap Skrevet 8. juli 2003 #12 Skrevet 8. juli 2003 Når dette ikke er ett konstant problem, så tror jeg ikke det har noe å gjøre med din egen skjermoppløsning!
Fakse Skrevet 8. juli 2003 #13 Skrevet 8. juli 2003 Når dette ikke er ett konstant problem, så tror jeg ikke det har noe å gjøre med din egen skjermoppløsning! *hente teskje* altså... når sidene blir for brede for skjermen, kommer det av lange tekststrenger i innlegg, enten i form av url eller i form av fine "border" som folk pynter med i signaturen eller ellers. OM linja er lang nok til å skape trøbbel eller ikke er avhengig av oppløsninga hos den enkelte. Hos en med lav oppløsning kan en ganske kort linje bli for lang, men hos en med høy oppløsning skal det mye mere til før linja blir for lang, rett og slett fordi vanlig linjelengde varierer fra bruker til bruker. Skjønnte du nå?
Rapitap Skrevet 8. juli 2003 #14 Skrevet 8. juli 2003 Uhmm...det er greit det alså....men det kommer litt ann på koden bak den spesifikke siden som gir problemer......det kan være sider med laaaaaaange linker som faktisk du IKKE trenger å scrolle på.....og så plutselig kommer ett innlegg fra Minnie for eksempel..uten linker, uten ditt og datt....og så må man plutselig scrolle horisontalt...... :o Det er dette jeg mener med "-ikke et konstant problem-"
Klips Skrevet 9. juli 2003 #15 Skrevet 9. juli 2003 pluss at hos meg skjer det kanskje 10 ganger etter hverandre en dag, og så ikke de neste to ukene... er vel neppe border eller linker da? noen hopper det tilbake til vanlig bredde et sekund etter at siden er åpnet
Fakse Skrevet 9. juli 2003 #16 Skrevet 9. juli 2003 Ok, da er det et problem jeg faktisk ikke har opplevd. Men egentlig skal bredden automatisk tilpasse seg skjermen din, så sant du ikek har veldig lav oppløsning. Mulig det er en overbelastning her, slik at det noen ganger ikke skjer. Men DET er bare en teori fra meg altså...
VesleBråka Skrevet 10. juli 2003 #17 Skrevet 10. juli 2003 egentlig skal.. Den har jeg hørt før, og den har jeg selv prøvd å true med når ALL kode er riktig og det likevel blir feil.. Det er noe i kunstig intelligens, IE for eksempel, er temmelig nykkete av seg... menneskelig egenskap *blink* *blink*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå