Mimi Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #21 Skrevet 6. mars 2009 (endret) Hvor vanlig er det egentlig at single ligger med andre single i BRYLLUP egentlig? Jeg kan kun snakke for de bryllupene jeg har vært i, men jeg må si det er forbausende mange single som finner hverandre i et bryllup ja. OM det blir noe mer enn for den anledningen har jeg ikke tatt meg tid til å bry meg om. Endret 6. mars 2009 av Mimi
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #22 Skrevet 6. mars 2009 Jeg kan kun snakke for de bryllupene jeg har vært i, men jeg må si det er forbausende mange single som finner hverandre i et bryllup ja. OM det blir noe mer enn for den anledningen har jeg ikke tatt meg tid til å bry meg om. Men er det virkelig brudeparets ansvar å sørge for prevensjon? Er det ikke litt på kanten å dele ut kondomer? Det er da tross alt ikke en russefest? (myntet på dem som syns kondomer i en dokurv er en flott ide) Ærlig talt så virker det litt "over the top" å ordne slike dokurver. Virker litt...krampeaktig. Jeg har aldri vært borti en dokurv, men jeg hadde nok ledd om jeg så en. Fylt med strømpebukser, maskaraer og kondomer
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #23 Skrevet 6. mars 2009 Men er det virkelig brudeparets ansvar å sørge for prevensjon? Er det ikke litt på kanten å dele ut kondomer? Det er da tross alt ikke en russefest? (myntet på dem som syns kondomer i en dokurv er en flott ide) Ærlig talt så virker det litt "over the top" å ordne slike dokurver. Virker litt...krampeaktig. Jeg har aldri vært borti en dokurv, men jeg hadde nok ledd om jeg så en. Fylt med strømpebukser, maskaraer og kondomer Du ler helt til du trenger noe fra kurven!
Mimi Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #24 Skrevet 6. mars 2009 Men er det virkelig brudeparets ansvar å sørge for prevensjon? Er det ikke litt på kanten å dele ut kondomer? Det er da tross alt ikke en russefest? (myntet på dem som syns kondomer i en dokurv er en flott ide) Ærlig talt så virker det litt "over the top" å ordne slike dokurver. Virker litt...krampeaktig. Jeg har aldri vært borti en dokurv, men jeg hadde nok ledd om jeg så en. Fylt med strømpebukser, maskaraer og kondomer Jeg ville nok aldri lagt kondomer i en slik kurv. Men gnagesårplaster, paracet, sysett og et par andre praktiske ting som folk lett kan glemme tror jeg bare blir verdsatt. Det er jo også sånn man gjerne har liggende hjemme allerede.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #25 Skrevet 6. mars 2009 Du ler helt til du trenger noe fra kurven! Jeg har til dags dato aldri hatt bruk for en dokurv Til mitt eget bryllup sørger jeg nok for å pakke en liten veske med ekstra strømpebukse (til meg :gjeiper: ), migrenemedisin, paracet og sysaker. Om jeg skal ha ekstra sminke har jeg nok bare det i brudeveska mi. Håper andre sørger for seg selv på samme vis Jeg feks drar aldri noe sted uten migrenemedisin, andre som vet at de må freshe opp sminken sin har gjerne med seg det selv..
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #26 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har til dags dato aldri hatt bruk for en dokurv Til mitt eget bryllup sørger jeg nok for å pakke en liten veske med ekstra strømpebukse (til meg :gjeiper: ), migrenemedisin, paracet og sysaker. Om jeg skal ha ekstra sminke har jeg nok bare det i brudeveska mi. Håper andre sørger for seg selv på samme vis Jeg feks drar aldri noe sted uten migrenemedisin, andre som vet at de må freshe opp sminken sin har gjerne med seg det selv.. Nok en gang, dokurv er ingen tvang.
Ciara Skrevet 7. mars 2009 #27 Skrevet 7. mars 2009 Ikke at det plager meg om jeg finner sysaker på do, men jeg kan aldri noensinne huske at jeg har vært på fest og savnet sysaker. Fullstendig enig. Jeg ser nytten av noen av tingene slike kurver inneholder, men jeg er av den godt forberedte sorten som har med seg slikt selv. Ekstra strømpebukse er jo et must når man skal i selskap. Det samme er mascara (som forresten ikke skal deles med andre pga bakterier!) og hodepinetabletter.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #28 Skrevet 8. mars 2009 Fullstendig enig. Jeg ser nytten av noen av tingene slike kurver inneholder, men jeg er av den godt forberedte sorten som har med seg slikt selv. Ekstra strømpebukse er jo et must når man skal i selskap. Det samme er mascara (som forresten ikke skal deles med andre pga bakterier!) og hodepinetabletter. Men siden alle ikke er like flinke som deg og tenker så langt frem er det da ikke litt koselig at verten har tenkt på dem også? Og dette med sysaker.. hva skulle gjesten min som røk en stropp på kjolen gjort uten sysaker?
Gjest Stjernedryss Skrevet 8. mars 2009 #29 Skrevet 8. mars 2009 Jeg ville nok aldri lagt kondomer i en slik kurv. Men gnagesårplaster, paracet, sysett og et par andre praktiske ting som folk lett kan glemme tror jeg bare blir verdsatt. Det er jo også sånn man gjerne har liggende hjemme allerede. Dokurvene får jo straks mer mening om man putter oppi prevensjon da. For det er jo faktisk en ting gjestene kanskje ikke har tenkt på at de kan komme til å trenge
Norbertine Skrevet 8. mars 2009 #30 Skrevet 8. mars 2009 Nå hadde vi nesten bare familie i selve bryllupet, (hadde vennefest senere) så å legge fram kondomer til tanter og bestemødre på do hadde i grunnen vært skikkelig upassende. Strømper og strømpebukser regner jeg at de fleste er vant nok til å dra i selskap til å huske på å ta med selv. Og hvis ikke kan man vel alltids gå uten (det gjorde jeg selv). Sysaker og sikkerhetsnåler hadde jeg ikke sørget for, men kjenner jeg den eldre garden i familien riktig var det opptil flere andre som hadde med. Så for meg ble det helt unødvendig med dokurv. Når det er sagt, de to eneste jeg husker var single i bryllupet (min forlover og mannens forlover) greide jammen å ende opp i samme seng den kvelden, og de hadde trengt kondomer. De er forøvrig sammen ennå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå