Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet hvor mange samtaler det er vanlig å ha med foreldrene før behandlingen av barnet starter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er sikkert veldig individuelt fra barn til barn, alder, diagnose osv.

Selv har jeg gått i samtale med BUP i 1,5 år nå og etter hva jeg skjønner skal ikke barnet inn til flere samtaler foreløpig, det har vært med to ganger tidligere.

Slik jeg føler det er det jeg som behandler barnet etter rådgivning fra BUP.

Skrevet

Vanlig å ha en samtale med foreldrene alene først, deretter en samtale med foreldre og barn. Så et par ganger hvor man møter barnet alene, før man legger opp en behandlingsplan, som går over feks 10 uker.

Men det er jo bare en disposisjon.

Som gjest sier, det er veldig individuelt fra barn til barn, alder, diagnose, familie etc.

Ingen vits å ta barnet i behandling uten å innlemme resten av familien/ foreldrene, da barn er prisgitt sine omgivelser og ikke har slagkraft nok til å få gjennomslag for endring.

Høres kjempefint ut sånn som gjesten over beskriver, høres ut som om dere har et fint samarbeid :)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar.

Det det gjelder er en akuttsak med skolevegring og selvmordstanker. Ungdommen ønsker hjelp. Bup har hatt to timer med foreldrene og en time med ungdommen. Det er 1 mnd siden ungdommen var der. Neste time er avsatt til foreldrene. Ønsket å bytte denne timen slik at ungdommen fikk den istedet, men det gikk ikke fordi det skulle settes opp en behandlingsplan sammen med foreldrene. Vet ikke når ungdommen får ny time. Forstår ikke prioriteringen.

Skrevet
Takk for svar.

Det det gjelder er en akuttsak med skolevegring og selvmordstanker. Ungdommen ønsker hjelp. Bup har hatt to timer med foreldrene og en time med ungdommen. Det er 1 mnd siden ungdommen var der. Neste time er avsatt til foreldrene. Ønsket å bytte denne timen slik at ungdommen fikk den istedet, men det gikk ikke fordi det skulle settes opp en behandlingsplan sammen med foreldrene. Vet ikke når ungdommen får ny time. Forstår ikke prioriteringen.

Da får du vite når ungdommen får ny time ved neste møte :) Da kommer dere til å snakke om hvordan behandlingen kommer til å se ut fremover, og du får svar på de spørsmålene du nå lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...