Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva feiler det dere som skriver dere vurdere elskerinne å elsker?

hvorfor leve i ett forhold der dere ikke er fornøyd?

er sexen så sinnsykt kjip. så kvitt deg med han/henne da..

dere ødelegger jo sykt mye med at det bli værre å værre å overleve ett forhold. man blir jo snart skeptisk til alt å alle.

har dere ikke dårlig samvittighet? forteller partnern din at jeg elsker deg. så drar du å knuller noen andre . så hjem igjen å kysser partnern å gjentar jeg elsker deg..

aldri opplevd at noen har vært utro mot meg. men det er å stikke noen skikkelig i ryggen. deres partnere kaster jo bort tiden på dere.

Hvorfor er dere ikke tøffe nok. samt respektere andre såpass at dere gjør det slutt først . så knuller andre.

tenker der epå sykdommer, graviditet ?

jævla møkkafolk as.. sorry litt oppgitt av måten verden utvikler seg på... snart er alt normalt jo,... savner gamletider der man oppførte seg. var man utro så ble man sett ned på. samt man ble sett på med skam.. synes vi skal begynne med det igjen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere ødelegger jo sykt mye med at det bli værre å værre å overleve ett forhold. man blir jo snart skeptisk til alt å alle.

har dere ikke dårlig samvittighet? forteller partnern din at jeg elsker deg. så drar du å knuller noen andre . så hjem igjen å kysser partnern å gjentar jeg elsker deg..

aldri opplevd at noen har vært utro mot meg. men det er å stikke noen skikkelig i ryggen. deres partnere kaster jo bort tiden på dere.

Hvorfor er dere ikke tøffe nok. samt respektere andre såpass at dere gjør det slutt først . så knuller andre.

jævla møkkafolk as.. sorry litt oppgitt av måten verden utvikler seg på... snart er alt normalt jo,... savner gamletider der man oppførte seg. var man utro så ble man sett ned på. samt man ble sett på med skam.. synes vi skal begynne med det igjen....

har selv vært sammen med en i to år som var utro i lengre tid og han har ødelagt alt av tilliten jeg har til andre så jævli bra innlegg! helt enig med deg. jeg hadde aldri klart å være utro for så å reise til typen og se han inn i øynene å fortelle han at "jeg elsker deg". NEVER!

Gjest gjest lisa
Skrevet

helt enig jeg å også kjempe bra innlegg

jeg kan ikke forstå at noe kan gjøre sån mot sin bestevenn, min mann er min bestevenn partner å elsker,

trenger ikke ødlegge det jeg har, også ville jeg aldri gjort noe slikt mot den jeg ser mest opp til

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Hvor "gamle tider" prater vi her, da? Standarden før VAR jo nettopp at menn hadde elskerinne... Ekteskap var en forretningsavtale, og så lenge man var diskret så var det meste tillatt. Det er først på 1800-tallet at ekteskapet ble opphøyd til en "kjærlighets-institusjon", men selv her fortsatte mange (i overklassen) å ha en på si. Se f.eks http://en.wikipedia.org/wiki/Mistress_(lover) for eksempler

Man kan vel heller si at pendelen svinger, enn at alt var så mye bedre før... Men forøvrig er jeg enig med deg!

Skrevet

Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler.

Helen - mod.

Skrevet

At jeg gidder å svare på et sånnt innlegg. Nuvel.

Det er ingenting som tyder på at det var mindre utroskap i "gamle dager". Det er meget mulig at det var ferre KVINNER som var utro, men at det samtidig var flere menn. Jo lengre tilbake vi går, jo mer akseptert er det for menn å være utro. Om noe, så har verden beveget seg i POSTIV retning i nyere tid, mht. likestilling både på dette og andre områder.

Det er så trøttende å se uvitende innlegg og uttalelser fra folk som leser i VG og Dagbladet at nå er alt så mye verre, verden er mindre moralsk, det er mer kriminalitet og dritt etc. Tullprat. Forskjellen er at nå så LESER vi om det. For 100 år siden kunne man ikke les om slikt noe sted (ikke for 50 år siden heller, for den saks skyld).

Skrevet

Da har jeg et spørsmål! I min mening, så kan man være utro uten at det er knulling/fysisk. Da mener jeg altså sånn, emosjonell utroskap! Det skjønner jeg iallefall ikke poenget med, men eksen min hadde kanskje litt problemer med å bli elsket av bare en person O_o

Min eks var flørtete med sin eks, mer enn flørtete. Det var sånn sms/e-mailer med "Savner deg", "100 grunner til at jeg er glad i deg" etc og etterhvert gikk det over til nakenbilder. For meg er dette utroskap, selvom jeg ikke helt så det før 6 måneder senere. Ville liksom ikke helt innrømme at jeg hadde blitt cheata på, men venninnen min banket det litt inn i hodet på meg!

Thoughts? Mener ikke å stjele tråden altså.

Gjest Gjest_macdreamy_*
Skrevet
Hvor "gamle tider" prater vi her, da? Standarden før VAR jo nettopp at menn hadde elskerinne... Ekteskap var en forretningsavtale, og så lenge man var diskret så var det meste tillatt. Det er først på 1800-tallet at ekteskapet ble opphøyd til en "kjærlighets-institusjon", men selv her fortsatte mange (i overklassen) å ha en på si. Se f.eks http://en.wikipedia.org/wiki/Mistress_(lover) for eksempler

Man kan vel heller si at pendelen svinger, enn at alt var så mye bedre før... Men forøvrig er jeg enig med deg!

prater ikke lenger bak en 1920 tallet . besteforeldrene mine sin tid. var mere stil på den tiden. man var mere redd for div. i dag er det jo blitt helt galt. bare se på de som er med på reality tv. ingen grenser forr hva folk gjør for penger å berømmelse... skamfult. mentydeligvis akseptabelt blant folk....

synes alle burde gå i seg selv litt.

Skrevet

Jeg har vært sammen med typen min snart 3 år. Vi bor sammen og har det bra=) Problemene er bare at når han drar på ferie alene/drar på fest alene så er han nesten alltid utro!

Dette plager selvfølgelig meg veldig og sårer meg. Jeg snakket med han om dette for kort tid siden og spurte hvorfor han er utro. Han har sagt han elsker meg og jeg er den han vil ha. (Vi er begge unge, 19 og 23). Sexlivet vårt fungere bra, men er ikke like spontant og spennende som det var i begynnelsen. Noe jeg tror er normalt? Vi har sex noen ganger i uka. Når jeg spurte han hvorfor han er utro, svarte han at det var liksom litt spennende (?). Jeg kan på en måte forstå det. Man blir jo fortere tent av en ukjent enn den samme gamle=P Men jeg mener at det må jo gå ann å holde seg tro med dama/typen?? Vi har trosalt vært sammen noen år og bor sammen OG han har sagt han elsker meg. (forresten, en gang han skulle på ferie for å møte gamle kamerater, sa han at han elsket meg før han dro. Kort stund etter at han kom hjem (par uker ca) så følte jeg at ikke alt var som det skulle. Jeg spurte rett ut om han hadde vært utro på ferieturen og han ble stille og sa ja. =( Det sårte meg så utrolig mye. Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre og sa bare at nå er det slutt. Men jeg elsker kjøresten min=( Han er den jeg vil ha, uansett om han har vært utro/kommer til å være utro igjen. =( vet ikke hvorfor jeg på en måte godtar det=/ eller, jeg godtar det ikke, vil ikke godta at han er utro. Men jeg er ved han side uansett =/

Noen andre her som føler sånn/er i ett sånt forhold?? Ville selvfølgelig gjort slutt om han var utro hele tiden. Vi har det kjempefint på alle andre måter.

Noen som har tips til meg om hvordan piffe opp sexlivet litt? =P hehe...

Skrevet
prater ikke lenger bak en 1920 tallet . besteforeldrene mine sin tid. var mere stil på den tiden. man var mere redd for div. i dag er det jo blitt helt galt. bare se på de som er med på reality tv. ingen grenser forr hva folk gjør for penger å berømmelse... skamfult. mentydeligvis akseptabelt blant folk....

synes alle burde gå i seg selv litt.

Jeg synes det blir litt i overkant naivt å gå ut fra at ting var så mye bedre da. Hva får deg til å tro det? Det er sant nok som du sier at samfunnet og media er langt mer seksualisert i dag, og jeg vilnok gjette på at endel har fått lavere grenser på grunn av dette - men betyr det virkelig at ingen var utro før?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg tenner ikke på fremende, helt sant, har hatt to lange forhold, da greide jeg å nyte sexen

hadde to sån ons, vel jeg vil si at det ikke var noe serlig, ingen klede av det, da var jeg singel

Gjest Gjest
Skrevet
Da har jeg et spørsmål! I min mening, så kan man være utro uten at det er knulling/fysisk. Da mener jeg altså sånn, emosjonell utroskap! Det skjønner jeg iallefall ikke poenget med, men eksen min hadde kanskje litt problemer med å bli elsket av bare en person O_o

Min eks var flørtete med sin eks, mer enn flørtete. Det var sånn sms/e-mailer med "Savner deg", "100 grunner til at jeg er glad i deg" etc og etterhvert gikk det over til nakenbilder. For meg er dette utroskap, selvom jeg ikke helt så det før 6 måneder senere. Ville liksom ikke helt innrømme at jeg hadde blitt cheata på, men venninnen min banket det litt inn i hodet på meg!

Thoughts? Mener ikke å stjele tråden altså.

Opplevd det samme selv, bare at hos meg gjaldt det en felles venninne, og ikke en eks kjæreste. Hos meg var det heller ingen "savner deg" meldinger, men kun nakenbilder. Dette oppdaget jeg ca. et år etter at det hadde startet. Vi er fremdeles sammen etter vi kom oss gjennom denne harde perioden.

Det var aldri snakk om fysisk sex, og dermed ikke utroskap slik vi kjenner den best.. Emosjonell utroskap er vondt. Og da særlig og det har pågått over lengre tid.

Håper det går bedre med deg nå. Jeg vet hva du går/gikk gjennom.

Gjest Gjest_macdreamy_*
Skrevet
Jeg synes det blir litt i overkant naivt å gå ut fra at ting var så mye bedre da. Hva får deg til å tro det? Det er sant nok som du sier at samfunnet og media er langt mer seksualisert i dag, og jeg vilnok gjette på at endel har fått lavere grenser på grunn av dette - men betyr det virkelig at ingen var utro før?

Aldri sagt ingen var utro før i tiden. men sånn som det var før i tiden så fantes det i veldig fåtall. ingen kvinner som turte være utro. mest pga de var hjemmeværende og uten jobb. så hvis de ble oppdaget, mistet de jo alt de eide og hadde .ble satt på gata uten så mye som en kr... så dette reduserte jo veldig at kvinner var utro. når det gjelder mennene før i tiden . så ja så klart de var jo utro. men jeg tror ikke det var så mange mannfolk heller. pga de fleste med kone og barn. jobbet 12-15 timer hverdag rundt året. samt de hadde ett hjem å fikse opp osv. tror nok de som var utro var menn og kvinner som kom fra "rike" hjem. som hadde muligheten til å gjøre dette. ble jo sett på som ett tegn til kjedsomhet .

i mine tanker tror jeg nok mennen i arbeiderklassen ,sjeldent var utro ...

mens i overklassen var det mer av det både kvinner og menn.

en av grunnene til at det er så mange damer som er utro i dagens samfunn. er jo friheten de har fått. (sier ikke at de ikke fortjener det) de har blitt selvstendig å forlanger så mye i dag. på en generasjon har dere gått fra å sitte hjemme med barn dag inn å dag ut . til nå å få store stillinger . stor økonomisk frihet.

noe som gjør at dere veldig fort sier. dette gidder jeg ikke lenger. klarer meg bedre alene elller med en annen... dere trenger altid spenning i hverdagen. (ikke alle er sånn,men mange)

Gjest Gjest_sd_*
Skrevet
Jeg har vært sammen med typen min snart 3 år. Vi bor sammen og har det bra=) Problemene er bare at når han drar på ferie alene/drar på fest alene så er han nesten alltid utro!

Dette plager selvfølgelig meg veldig og sårer meg. Jeg snakket med han om dette for kort tid siden og spurte hvorfor han er utro. Han har sagt han elsker meg og jeg er den han vil ha. (Vi er begge unge, 19 og 23). Sexlivet vårt fungere bra, men er ikke like spontant og spennende som det var i begynnelsen. Noe jeg tror er normalt? Vi har sex noen ganger i uka. Når jeg spurte han hvorfor han er utro, svarte han at det var liksom litt spennende (?). Jeg kan på en måte forstå det. Man blir jo fortere tent av en ukjent enn den samme gamle=P Men jeg mener at det må jo gå ann å holde seg tro med dama/typen?? Vi har trosalt vært sammen noen år og bor sammen OG han har sagt han elsker meg. (forresten, en gang han skulle på ferie for å møte gamle kamerater, sa han at han elsket meg før han dro. Kort stund etter at han kom hjem (par uker ca) så følte jeg at ikke alt var som det skulle. Jeg spurte rett ut om han hadde vært utro på ferieturen og han ble stille og sa ja. =( Det sårte meg så utrolig mye. Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre og sa bare at nå er det slutt. Men jeg elsker kjøresten min=( Han er den jeg vil ha, uansett om han har vært utro/kommer til å være utro igjen. =( vet ikke hvorfor jeg på en måte godtar det=/ eller, jeg godtar det ikke, vil ikke godta at han er utro. Men jeg er ved han side uansett =/

Noen andre her som føler sånn/er i ett sånt forhold?? Ville selvfølgelig gjort slutt om han var utro hele tiden. Vi har det kjempefint på alle andre måter.

Noen som har tips til meg om hvordan piffe opp sexlivet litt? =P hehe...

Min mann var utro tidligere når han drakk. Nå får han ikke drikke lenger. enkelt og greit. Men du kan jo be han sakke litt på da, så du får tatt igjen noe av det du har til gode- se hvordan han liker det når det er du som søker spenning.

Skrevet
Min mann var utro tidligere når han drakk. Nå får han ikke drikke lenger. enkelt og greit. Men du kan jo be han sakke litt på da, så du får tatt igjen noe av det du har til gode- se hvordan han liker det når det er du som søker spenning.

Ja for det vil sikkert fungere KJEMPEBRA, å ta igjen! Herregud...er det mulig...

Gjest Har lært..
Skrevet

Jeg var utro opp til flere ganger med min forrige samboer... Var sammen fra jeg var 17 og hun 18 og 7 år fram i tid. Første gangen skjedde etter ca 5 år tenker jeg. Hun fant ut av det, konfronterte meg, tilga meg, men det skjedde flere ganger etter det også. Hvorfor? Neeeei... Det spurte jeg meg selv om også... Det skjedde alltid i fylla (eleeeeendig grunn ja) og jeg fikk helt latterlig dårlig samvittighet, noe som igjen gikk utover henne ved at jeg ble sur for alt og var nok bare jævelig å ha med å gjøre! Fant jo ut til slutt at vi overhode ikke passet sammen på noen som helst måte, og derfor gikk vi fra hverandre.. På en rolig og forsvarlig måte vel og merke! ;)

har nå ny samboer som jeg har vært sammen med i 2 år, aldri vært utro, aldri tenkt tanken, og VET med meg selv at det kommer ALDRI til å skje igjen!! Det er på ingen som helst måte verdt det, det går utover andre som ikke fortjener det og man blir bare deprimert og helt ødelagt av å gå rundt med det i tankene.. Så styr unna folkens!!! Prøv heller å finn ut av ting dere i mellom før dere i det heletatt vurdere elskerinner/elskere! Og går du rundt og er spreng-kåt men parter´n ikke vil så hopp inn i dusjen, tenk på a Tone Damli Aaberge (evt a Gro Harlem ;)) og ronk til du ser mannen med ljåen!! Kanskje du da til og med blir tatt på fersken og får litt hjelp!? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Var selv utro med eksen min.

Det føles så deilig da man ligger der og dasker sammen, men millisekunder etter ejakulasjon, så føltest det forferdlig galt.

Det er noe jeg aldri ville gjort igjen. Det var forfærdelig øyeblikk å se inni øynene på dama og fortelle henne at jeg hadde hatt sex med en annen dame.

• 3 måneder senere...
Gjest miss_86
Skrevet

Er det ikke mange nyanser i utroskap også? I denne tråden snakkes det om utroskap som om det kun er noe som er planlagt, går over lengre tid og det er følelser involvert. Og at man kanskje også har noe man er misfornøyd med hos sin partner, og derfor søker mot andre.

Men hva med utroskap som ikke har følelser involvert? Som kun kan betegnes som en feil, og noe som aldri skulle skjedd? Fx. på byen. Er det også like utilgivelig mener dere?

:)

Skrevet (endret)

Helt enig med deg! Er bare desverre ikke til å komme fra at en god del mennesker er patetiske egoister uten samvittighet, som ikke bryr seg noe om at de sårer andre/utsetter andre for sykdommer osv. Må bare håpe at man finner seg personer av det motsatte kjønn, som har likt syn på utroskap som en selv. Ikke så mye annet å gjøre, får i alle fall aldri endret de som i en alder av 20+ fortsatt ikke har utviklet en nogenlunde samvittighet og bestandig setter seg selv som nummer 1 og har all verdens av unnskyldninger til hvorfor det er greit å suge en annen mann og knulle en tredje mann i baksete på en bil, mens partneren sitter hjemme og lurer på hvor dama blir av...

Men heldigvis er det mange jenter og gutter som er det jeg anser som normale og ikke er utro mot partneren, så gjelder vel bare å gi faen og styre unna alle de lavtmål menneskene.

Endret av kristian82
Skrevet
Men hva med utroskap som ikke har følelser involvert? Som kun kan betegnes som en feil, og noe som aldri skulle skjedd? Fx. på byen. Er det også like utilgivelig mener dere?

:)

Om kjæresten min knuller en kar one night stand, eller forelsker seg i en på jobb som hun knuller, blir akkurat like bedrent. Hun juger og går bak ryggen min, og utsetter meg for sykdommer. Utilgivelig eller ikke, er vel en annen diskusjon og hører kanskje hjemme i en annen tråd. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...