Jane F. Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg plages veldig med at jeg får små røde prikker av alle slags typer kremer. Og jeg har kommet fram til at jeg er litt allergisk mot konserveringsmiddel og parfyme. Eller det vil si det er ingen av delene i de jeg bruker som jeg ikke får prikker av. Men disse er så fete. Jeg bruker A-creme og Apobase, to veldig bra kremer men de er veldig fete og jeg blir så blank og klissete. Har i det siste blandet Apobasen med litt vann før jeg har den i ansiktet og det hjelper men da fungerer den ikke så bra lenger. Er det noen som har erfaringer med andre kremer for hypersensetiv hud?
Pjukset Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har veldig tørr og sensitiv hud og har forelsket meg i http://eu.strawberrynet.com/productDetail....Id=59409#DETAIL (finnes for tørr/sensitiv og normal/combination). Den gir fantastisk mye fuktighet uten å virke fet, og huden min tåler den ihvertfall fint (jeg tåler nesten ingen kremer). Jeg gir terningkast 6 til denne kremen ihvertfall Ellers så vet jeg at Clinique har en krem som er spesiellt tilpasset for å dempe rødlighet/ujevnhet som skal være veldig populær, men jeg ble ikke helt solgt selv. Har også veldig god erfaring med Dr Brandt sine produkter, dog de er temmelig dyre. Hvis du vil ha noe som er naturlig, så gir venninna mi Dr Hauschka sine hudprodukter mye skryt. Hvis du sliter med irritert hud så er det greit å passe på at du bruker riktig type ansiktsrens også
Jane F. Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2009 Ja jeg vet. Har sikkert brukt flere tusen kroner bare for å finne en rens som gir meg kløe og svir, slik at jeg enten må gi den bort eller kaste den. Har brukt cosmica sin for tørr/sensetiv hud men den har de endret formula i så jeg vet ikke hvordan den nye er. Kjøpte opp de 4 siste flaskene på apoteket av den gamle formulaen. Bare så jeg har trygt produkt mens jeg leter etter ett nytt. Evt finner ut om den nye til cosmica er noe bra. Jeg får ofte en slik sviende følelse av kremer. Nesten som jeg er solbrent bortsett fra at jeg hverken er rød eller hoven. Ellers har jeg veldig fin hud, bare den får nok og rett fuktighet. Har så godt som porselenshud uten en eneste kvise(bortsett fra rett før mens og om jeg har herpesutbrudd(som jeg ikke har hatt på to år, bank i bordet))
Gjest Raptuza Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Eg har sensitiv tørr hud og brukar Clinique Comfort on call. DEn er god og mild og ikkje spesielt feit, men gjev godt med fuktighet. Det er ein dagkrem.
Pjukset Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Ja jeg vet. Har sikkert brukt flere tusen kroner bare for å finne en rens som gir meg kløe og svir, slik at jeg enten må gi den bort eller kaste den. Jeg har aldri opplevd svie ved ansiktsrenser, men har opplevd utslett, kløe og kviser. Gentle Foaming Cleanser fra Clarins for tørr/sentiv hud har jeg hatt veldig god erfaring med, men jeg kan jo ikke garantere at du tåler denne. Jeg tror jeg ville vurdert hudpleieproduktene til Dr Hauschka, disse er helt naturlige og selges til en OK pris (veldig drøye i bruk). Prøvde produktet i 1 uke da jeg var hos ei venninne (ansiktsrens+ansiktsvann), og likte det godt. Venninna mi har apotisk eksem og bruker dette med stort hell. Finnes i ansiktskrem også. Dr Hauschka får du kjøpt på helsekost så vidt jeg vet
Hilde Christina Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Anbefaler Matis sine delicate produkter. Bruker dem selv og har familie med hypersensitiv hud som kommer unna med å bruke disse uten reaksjoner. Renseproduktene deres er også utrolig milde uten at de renser noe bedre av den grunn. Huden min elsker dem.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Etter tips i rabatt-tråden til iherb her et sted kjøpte jeg rosekremen til Aubrey Organics. Kjøpte både bodylotionen og ansitskremen, og synes faktisk bodylotionen fungerer best. Som ansiktsvask bruker jeg faktisk såpestykker i samme serie. Men den lukter litt, selv om en ikke er direkte parfymert. Ser de har uparfymerte lotions også, lurer på om jeg skal kjøpe det neste gang.
Gjest itla Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 Hehe, og jeg har reagert kraftig på både Clinique, Dr. Hauschka og Matis delicate som er nevnt over her. Det er ikke lett å finne noe som funker når man har sensitiv hud! For min del er redningen REN, men jeg har konkludert med at det som funker for meg ikke nødvendigvis funker for andre. Tror dessverre man bare må prøve seg frem til man finner "sine" produkter...
Jane F. Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2009 Ja det er ingen garanti at noe som funker for andre fungerer bra på meg. Men nå har jeg hvertfall en liste over noen merker som jeg kan sjekke ut. Synes det er så synd at de ikke har prøver på slike produkter slik at man kan prøve de i f. eks en ut uke eller om så bare tre fire dager. For det er somregel da at jeg merker det. For med en gang trenger jeg ikke merke noenting.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #10 Skrevet 9. mars 2009 Ja det er ingen garanti at noe som funker for andre fungerer bra på meg. Men nå har jeg hvertfall en liste over noen merker som jeg kan sjekke ut. Synes det er så synd at de ikke har prøver på slike produkter slik at man kan prøve de i f. eks en ut uke eller om så bare tre fire dager. For det er somregel da at jeg merker det. For med en gang trenger jeg ikke merke noenting. Aubrey har reiseposer med ansiktspleie, og der hadde de og en prøe på rosekremen sist jeg kjøpte. Det er en liten stund siden, men det kan være verdt å se på Prøvene der varer i en drøy uke. Koster uansett nesten ingenting om du søker frem den koden som ligger her et sted på forumet.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #11 Skrevet 9. mars 2009 hva med asan intimsåpe eller lactacyd som rens? jeg har ikke såå ømfintlig hud, bruker vanligvis md, men går over til intimsåpene i de periodene huden min blir vanskelig (tørr hud, kviser etc.), og jeg har fremdeles til gode at huden min reagerer negativt på dette. er lite fuktighet i de, så bør ha en ordentlig fuktighetskrem etterpå
Jane F. Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 11. mars 2009 hva med asan intimsåpe eller lactacyd som rens? jeg har ikke såå ømfintlig hud, bruker vanligvis md, men går over til intimsåpene i de periodene huden min blir vanskelig (tørr hud, kviser etc.), og jeg har fremdeles til gode at huden min reagerer negativt på dette. er lite fuktighet i de, så bør ha en ordentlig fuktighetskrem etterpå Jo jeg bruker det noen ganger, når jeg dusjer etter jobb. Det går faktisk ganske bra. Men hovedproblemet er forsåvidt ikke ansiktsrensen, men en krem som er ensetiv nok:P
yoga Skrevet 16. mars 2009 #14 Skrevet 16. mars 2009 Jeg har også hypersensitiv hud. Har nettopp gåttt over til Vichy sine produkter (for sensitiv hud og uten parfyme), og er særdeles fornøyd. Dagkremen er temmelig feit, men det virker som om huden min trekker den bra inn. Kanskje verdt et forsøk?
Jane F. Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 16. mars 2009 jeii.. lønningsdag denne uka! så nå ska jeg ta meg en runde i byen for å finne ut hva slags merker som føres her. Er desverre begrenset til apotek og butikker ala helsekost ettersom det ikke er noe som ligner på hudpleiesalong i nærheten. Men det er jo en mulighet å ta for seg apotekproduktene først. blir nødt til å finne en rens også. Har fått masse kviser i pannen etter at jeg begynte å jobbe på kjøkken. Pannen min er ikke så glad for 6-7 timer med kokkelue. Har fått slike akne lignende kviser i pannen. Og de gror aldri har hatt to i over 3 uker nå. OG jeg har ikke rørt de før de var så modne at jeg var redd for at de skulle grise til ved at de sprakk!
yoga Skrevet 16. mars 2009 #16 Skrevet 16. mars 2009 blir nødt til å finne en rens også. Har fått masse kviser i pannen etter at jeg begynte å jobbe på kjøkken. Pannen min er ikke så glad for 6-7 timer med kokkelue. Har fått slike akne lignende kviser i pannen. Og de gror aldri har hatt to i over 3 uker nå. OG jeg har ikke rørt de før de var så modne at jeg var redd for at de skulle grise til ved at de sprakk! Auch!! Jeg har fått anbefalt Normaderm i Vichy-serien, som bruk til rens. Den skal visstnok være veldig bra, sier de jeg kjenner som bruker den. Er beregnet for de med mye urenheter + den passer visstnok til sensitiv hud. Kan ikke gå god for den selv enda, men jeg tenker at jeg skal gi den en sjans. Du kan jo høre på apoteket om du kan få med deg noen tester på ulike produkter? God jakt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå