Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #1 Del Skrevet 4. mars 2009 Ja, som sagt, skal ha øre operasjon imorn av mine utstående ører, gleder meg til resultatet, men er nervøøøs, noen som har vært borti det før? Anbefalinger, tips? Gudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget nå Skrevet 5. mars 2009 #2 Del Skrevet 5. mars 2009 Hei Du skriver "i morgen" og innlegget ditt er skrevet rett etter midnatt. Så vet ikke om du får lest så mye svar før operasjonen. Jeg gjorde dette for mange år siden, og har aldri angret. Men jeg skulle så gjerne ha sagt til deg at det er overhodet ingenting å grue seg til.... Men du fortjener et ærlig svar. Selve operasjonen var ikke vond, men ubehagelig pga lyd (det er jo ørene som opereres, og selv om du er bedøvet slik at du ikke kjenner smerter - så hører du godt hva som skjer). Men som sagt, operasjonen var ikke vond, så den er ikke så mye å grue seg til. Det verste var etterpå. Når bedøvelsen gikk ut. Vil ikke skremme deg, og det er mulig at du får mye bedre smertestillende tabletter enn det jeg fikk for mange år siden. Jeg fikk vanlige smertestillende - og det var ikke nok. Det gjorde veldig vondt. Men sørg for å få gode medisiner til dette, så får du sikkert det mye bedre enn det jeg hadde. Lykke til - og du kommer ikke til å angre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 5. mars 2009 #3 Del Skrevet 5. mars 2009 Ja, som sagt, skal ha øre operasjon imorn av mine utstående ører, gleder meg til resultatet, men er nervøøøs, noen som har vært borti det før? Anbefalinger, tips? Gudd Hei. Jeg opererte det ene øret mitt for ca. 10 år siden, jeg var da 12 år. Meningen var at jeg bare skulle få lokalbedøvelse, men fikk narkose (vet ikke hvorfor). Det gikk ganske greit på sykehuset. Det var helt greit å få narkose, husker at jeg ble veldig kvalm akkurat da jeg fikk narkosen, men i neste øyeblikk sov jeg. Jeg våknet ganske fort etter narkosen, hadde ikke noe smerte da siden jeg enda var ganske godt bedøvd. Jeg fikk vanlige smertestillende og de fungerte godt. Jeg var ikke plaget med smerter. Så for meg gikk dette utmerket. Jeg er utrolig fornøyd med resultatet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #4 Del Skrevet 5. mars 2009 Opersajonen er gjørt nå! Som sagt jeg var ikke redd men veldig nervøs! Jeg fikk lokalbdøvelse, sykepleien sa at mulig jeg kunne høre lyder hvis dem hadde pratet til meg, men jeg nektet, jeg ville være helt borte. Det eneste jeg husker jeg begevde litt på meg og da fortalte dem meg at bude ligge i ro, men frøys selv om j hadde på et pledd over meg, slente ut bare "jeg friser" fikk enda en pledd :gjeiper: Våkna ca en time og et kvarter etter operasjonen, ble kjørt hjem fra oslo til drammen, under veien ble j kvalm og kastet opp. men jeg var litt lur, tok meg smertestillende FØR bedøvelsen gikk ut, blandaning av tradamadol og paracetter så jeg ikke blir veldig trøtt, har sovet nå i 2 timer og kjenner ikke no voldsomt smerte. men skal ta av bandasjen til søndag, gleder meg Men hvor lang tid tar det før ørene blir helt vanlige igjen? Legen sa at under igrepet hadde jeg allerede fått blå merker... Hele operasjonen for BEGGE ørene kostet bare 9000,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linel Skrevet 6. mars 2009 #5 Del Skrevet 6. mars 2009 Godt å høre at det gikk bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #6 Del Skrevet 6. mars 2009 Igår på kvelden ved 20 tiden ble jeg ganske dårlig, kastet opp 3 ganger i løpet av natta, ble såå svimmel jeg jeg turde ikke å gå på do alene, kvalm var j i tillegg, jeg ble så kreftløs. sov mye, men ringte legen idag, han mente at d var pga tramadol, kutta dem ut idag og har heller gått på paracetter. Idag har jeg vært i bedre form og mere våken + at jeg klarte å spise mat uten at d kom opp igjen! skal ta meg fri imorn og, men på søndag skal begynne å jobbe igjen, legen påstå 10 dager før operasjonen at det var helt greit å ta av bandasjen etter 3 dager, og dusj etter 4 dagen. jeg gleder OG gruer meg til å ta av bandasjen , både og en ting er jeg sinnsykt glad over, jeg har IKKE kjent noe smerter i det hele tatt, hverken verk, banking eller gnaging, HELT UTROLIG Til dere som oxo har vært gjennom dette, hvor lenge satt dere md bandasjen på`? og når kunne dere dusje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_dumbo_* Skrevet 8. mars 2009 #7 Del Skrevet 8. mars 2009 Igår på kvelden ved 20 tiden ble jeg ganske dårlig, kastet opp 3 ganger i løpet av natta, ble såå svimmel jeg jeg turde ikke å gå på do alene, kvalm var j i tillegg, jeg ble så kreftløs. sov mye, men ringte legen idag, han mente at d var pga tramadol, kutta dem ut idag og har heller gått på paracetter. Idag har jeg vært i bedre form og mere våken + at jeg klarte å spise mat uten at d kom opp igjen! skal ta meg fri imorn og, men på søndag skal begynne å jobbe igjen, legen påstå 10 dager før operasjonen at det var helt greit å ta av bandasjen etter 3 dager, og dusj etter 4 dagen. jeg gleder OG gruer meg til å ta av bandasjen , både og en ting er jeg sinnsykt glad over, jeg har IKKE kjent noe smerter i det hele tatt, hverken verk, banking eller gnaging, HELT UTROLIG Til dere som oxo har vært gjennom dette, hvor lenge satt dere md bandasjen på`? og når kunne dere dusje? Hei! Gartulerer med vel overstått:) I november fikk jeg gjennomført øreoperasjonen jeg har drømt om i 10 år. Det ble gjort på det offentliges regning og på et offentlig sykehus. Det var meningen jeg skulle ha lokalbedøvelse + sedasjon (beroligende som gjør deg litt døsig), men legen ombestemte seg og ville gi meg narkose, siden jeg og sambo hadde kranglet natten forut for operasjon og jeg nesten ikke hadde sovet. Jeg hadde en mer omfattende operasjon da de skjærte bak langs hele øret på begge sider, så ble det meste av brukset tatt ut og omformet før de satte brukset inn igjen. Så klipte de i noen sener eller noe slikt for å få ørene næmere hodet, deretter fikk jeg kanskje 20 sting baktil på hvert øret. da jeg våknet opp var jeg temmelig omtåket og veldig sulten siden jeg måtte faste fra kvelden før. Jeg ble holdt noen timer på sykehuset og fikk ikke være alene det første døgnet i hjemmet. Av smertestillende fikk jeg paralgin forte, celebra, Paracetamol og Ibux som jeg skulle ta hver 2-. time (brukte det i over en uke). Jeg hadde bandasje over hele hodet og var sykemeldt en uke fra jobb. Bandasjen kunne fjernes etter en uke (tror det gikk såpass kjapt), men jeg måtte rbuke et stramt hårbånd 24 timer i døgnet i 2 uker, og deretter bare bruke hårbåndet om natten i ytterligere 2 uker. . Jeg var temmelig blå, rød og gul når bandasjen ble fjernet, og fortsattvåkner jeg med smerter og små blåmerker om morgnenen fordi jeg har ligget på siden på ørene. Brusket er forsatt ømt og rart og ørene blir iskalde hvis jeg går ute uten lue. Jeg vakste forresten ikke håret før etter over 2 uker etter opr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dumbo.. Skrevet 8. mars 2009 #8 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei! Gartulerer med vel overstått:) I november fikk jeg gjennomført øreoperasjonen jeg har drømt om i 10 år. Det ble gjort på det offentliges regning og på et offentlig sykehus. Det var meningen jeg skulle ha lokalbedøvelse + sedasjon (beroligende som gjør deg litt døsig), men legen ombestemte seg og ville gi meg narkose, siden jeg og sambo hadde kranglet natten forut for operasjon og jeg nesten ikke hadde sovet. Jeg hadde en mer omfattende operasjon da de skjærte bak langs hele øret på begge sider, så ble det meste av brukset tatt ut og omformet før de satte brukset inn igjen. Så klipte de i noen sener eller noe slikt for å få ørene næmere hodet, deretter fikk jeg kanskje 20 sting baktil på hvert øret. da jeg våknet opp var jeg temmelig omtåket og veldig sulten siden jeg måtte faste fra kvelden før. Jeg ble holdt noen timer på sykehuset og fikk ikke være alene det første døgnet i hjemmet. Av smertestillende fikk jeg paralgin forte, celebra, Paracetamol og Ibux som jeg skulle ta hver 2-. time (brukte det i over en uke). Jeg hadde bandasje over hele hodet og var sykemeldt en uke fra jobb. Bandasjen kunne fjernes etter en uke (tror det gikk såpass kjapt), men jeg måtte rbuke et stramt hårbånd 24 timer i døgnet i 2 uker, og deretter bare bruke hårbåndet om natten i ytterligere 2 uker. . Jeg var temmelig blå, rød og gul når bandasjen ble fjernet, og fortsattvåkner jeg med smerter og små blåmerker om morgnenen fordi jeg har ligget på siden på ørene. Brusket er forsatt ømt og rart og ørene blir iskalde hvis jeg går ute uten lue. Jeg vakste forresten ikke håret før etter over 2 uker etter opr. "brusket" hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #9 Del Skrevet 8. mars 2009 Er du fornøyd da dumbo? håper du har likt resultatet da... Det høres ut som du har hatt det litt vanskeligere enn meg tror jeg! Men du har jo omformert også, det er mere krevende. Det begynner å bli snart 4 mndr siden for deg, og fremdeles merker du litt vondt! det er rart synes jeg! Idag er det 4 dager siden j tok operasjonen, ifølge legens beskjed HAR JEG TATT AV bandasjen idag. Det så litt rart ut i de 2 første minnuttene jeg så på, jeg mente at de hadde blitt for mye dratt inntill hode hehe, men jeg synes ikke det lenger. Ørene er veldig ømme og røde, blåmerker er nesten ikke til å se, men jeg tar arnica som hindrer blåmeker. Ellers klør dem litt innimellom. Legen mente jeg kunne gå bar uten bandasje fra 4 dagen el idag, men j turde ikke, tok heller på en skaut md dekt over håret og ørene og knyta bak md halsen bar liksom, kollegaene trodde at jeg hadde begynt med hijab . I tilleg har legen sagt at jeg kan dusje imorn ellers fra 5 dagen, jeg hører stor forskjell fra både min og din lege! men skal ringe han imorn å dobbeltkjekke før jeg kaster meg i dusjen. Ellers har jeg faktisk NESTEN INGEN smerter, sååå vidt å kjenne noe liksom. er veldig glad for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ss Skrevet 12. mars 2009 #10 Del Skrevet 12. mars 2009 Uff, hadde en slik operasjon selv da jeg var 16. Er noe av det værste som har skjedd meg, er ikke fornøyd med resultatet. Ørene har fått en helt annerledes form, som ikke er så pent, men det værste var egentlig at ørene var så smertefulle i flere år etterpå. Og fikk jo alt for lite informasjon av sykehuset. Men er glad for å høre at du ikke har hatt smerter, og håper du blir fornøyd! Et tips jeg kan gi er å være forsiktig med trening osv i ganske lang tid etterpå. Jeg fikk en hard ball på øret ca 10 dager etter operasjon, og tror dette var grunnen til at jeg har en liten bulk inn i det ene øret(var en veldig hard ball). Så bare pass på det! En annen ting er at ørene kan bli litt smertefulle når det er veldig varmt, eksempelvis i selskaper med masse mennesker og tente lys osv kan de begynne å "banke" litt bare så du er forberedt. Tok meg flere år før jeg turte å ligge på ørene om natta fordi det var vondt. Er ikke meningen å skremme deg, vil bare gjøre deg forberedt. Det går sikkert kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 4. juni 2009 #11 Del Skrevet 4. juni 2009 Uff, hadde en slik operasjon selv da jeg var 16. Er noe av det værste som har skjedd meg, er ikke fornøyd med resultatet. Ørene har fått en helt annerledes form, som ikke er så pent, men det værste var egentlig at ørene var så smertefulle i flere år etterpå. Og fikk jo alt for lite informasjon av sykehuset. Men er glad for å høre at du ikke har hatt smerter, og håper du blir fornøyd! Et tips jeg kan gi er å være forsiktig med trening osv i ganske lang tid etterpå. Jeg fikk en hard ball på øret ca 10 dager etter operasjon, og tror dette var grunnen til at jeg har en liten bulk inn i det ene øret(var en veldig hard ball). Så bare pass på det! En annen ting er at ørene kan bli litt smertefulle når det er veldig varmt, eksempelvis i selskaper med masse mennesker og tente lys osv kan de begynne å "banke" litt bare så du er forberedt. Tok meg flere år før jeg turte å ligge på ørene om natta fordi det var vondt. Er ikke meningen å skremme deg, vil bare gjøre deg forberedt. Det går sikkert kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marit_* Skrevet 4. juni 2009 #12 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg ønsker å foreta en korreksjon av mine utstående ører og lurer derfor på hvor du fikk utført inngrepet. Syns det var beroligende at det gikk så bra og at det samtidig var så billig:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #13 Del Skrevet 17. oktober 2009 heihei, bare lurte på hvilken klinikk du gjorde dette på? og må du gå med noen type for bandasje på hode veldig lenge etter operasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #14 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg bare lurer på hvordan dere vet at Gud skal ta en øreoperasjon??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silje Skrevet 10. april 2011 #15 Del Skrevet 10. april 2011 Jeg bare lurer på hvordan dere vet at Gud skal ta en øreoperasjon??? hva mener du med dette spørsmålet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 10. april 2011 #16 Del Skrevet 10. april 2011 hva mener du med dette spørsmålet? Se tittelen til tråden, så ser du hva han/hun mente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marty Skrevet 9. januar 2013 #17 Del Skrevet 9. januar 2013 Hei Du skriver "i morgen" og innlegget ditt er skrevet rett etter midnatt. Så vet ikke om du får lest så mye svar før operasjonen. Jeg gjorde dette for mange år siden, og har aldri angret. Men jeg skulle så gjerne ha sagt til deg at det er overhodet ingenting å grue seg til.... Men du fortjener et ærlig svar. Selve operasjonen var ikke vond, men ubehagelig pga lyd (det er jo ørene som opereres, og selv om du er bedøvet slik at du ikke kjenner smerter - så hører du godt hva som skjer). Men som sagt, operasjonen var ikke vond, så den er ikke så mye å grue seg til. Det verste var etterpå. Når bedøvelsen gikk ut. Vil ikke skremme deg, og det er mulig at du får mye bedre smertestillende tabletter enn det jeg fikk for mange år siden. Jeg fikk vanlige smertestillende - og det var ikke nok. Det gjorde veldig vondt. Men sørg for å få gode medisiner til dette, så får du sikkert det mye bedre enn det jeg hadde. Lykke til - og du kommer ikke til å angre. Hei hvor mye betalte du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2013 #18 Del Skrevet 27. april 2013 Hei hvor mye betalte du? På Plastikkirurgisk Institutt i Bergen koster operasjon av begge ører 12-15 000 kr.(plastkir.no) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå