Gjest Gjest_bamse Brakar_* Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 http://www.berlingske.dk/article/20090304/viden/703040125/ men det viste vi jo, men vi setter de foran tv uansett
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 det gjelder barn fra 0-2 år... barn over 2 år har selvsagt stor verdi av å se de riktige programmene, men foreldre må være selektive ift hva de lar barna se.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Vel, vår lille pode på 1,5 år har nå hvertfall lært seg å telle til ti ved hjelp av Mikke Mus.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Dette er jo feil, det har forskning vist i flere tiår. Barn lærer masse av TV! Kan nevne fine egenskaper som passivitet, fantasi- og initiativløshet, og en enestående evne til å ikke klare å konsentrere seg om en ting av gangen i mer en få minutter. Alt dette og mer kan være DITT barn til gode om du bare passer på at de får med seg nok TV!
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Her er lekmannsgjengen i gang med å utbrodere om ting de ikke vet det fnugg om serj eg.
Pinkie Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 Dette er jo feil, det har forskning vist i flere tiår. Barn lærer masse av TV! Kan nevne fine egenskaper som passivitet, fantasi- og initiativløshet, og en enestående evne til å ikke klare å konsentrere seg om en ting av gangen i mer en få minutter. Alt dette og mer kan være DITT barn til gode om du bare passer på at de får med seg nok TV!
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 Neivel, men spiller det noen rolle egentlig? Om ungen ser drømmehagen (1/2 time) hver dag så har han jo resten av dagen å lære seg ting på. Kan han ikke få kose seg med å bare slappe av å bli underholdt da(det er ofte det jeg gjør når jeg ser på tv). Om ikke det er snakk om å sitte foran tv hele dagen og mange timer så ser jeg ingen grunn til at det er så grusomt at de ikke lærer så mye akkurat den halv timen.
Puma Skrevet 5. mars 2009 #8 Skrevet 5. mars 2009 Min sønn lærte engelsk, ved hjelp av TV. Han leverte før jul engelsk tentamen og fikk 6... 'nuff said
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #9 Skrevet 5. mars 2009 Hadde ikke barn lært av tv så hadde ikke USA hatt (ungdoms)mordere (eller Norge).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå