Gå til innhold

Kaka:)

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvem smaker skal dere ha i bryllupskaka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVEM smaker?

Jo, litt Per, litt Tor, og en dæsj med Sofie! :fnise:

Neida, skjønte spørsmålet ditt, men har ikke bestemt meg for kake ennå, så får følge med i denne tråden og de om jeg også kan få noen gode tips! :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvem smaker skal dere ha i bryllupskaka?

Det heter da vitterlig "hvilke smaker...".

Skrevet

Hvem eller hvilke.... uansett- vi skjønte vel hva TS mente...

bringebær, banan og valnøtter syns jeg er supergodt - så derfor tror jeg vi skal ha det.. skal få en kjenning til å lage kaka, sparer noen kroner der :)

Skrevet

Jeg smakte på flere forskjellige kaker på brullupsmesse på Illums bolighus forrige uke. Det var virkelig de kvalmeste kakene jeg har smakt, så jeg tror ikke jeg har lyst på sånn fancy kake, da smaken faktisk er det viktigste for meg.

Gjest Gjest
Skrevet

vi kommer til å ha sjokoladekake av en eller annen form, eller en formasj kake, hvilke smaker er ikke bestemt, men kommer til å ha dette da jeg ikke liker vanlig bløtekake/masipankake (liker ikke krem)

Skrevet

Vi slår vel til med den klassiske bløtekaka med enten bringebær eller jordbærfyll.

Han jeg skal gifte meg med er så kresen at her skal det ikke være noe dill dall i gården, nei! :fnise:

Liker nok best at det er klassisk jeg og, da vet man at man liker den i hvertfall!

Ellers skal vi jo ha mange andre kaker i tillegg da, man kan heller være litt mer kreative på smakene der!

:strix:

Skrevet

Vi skal ha sjokoladekake av et eller annet slag.... syns også bringebær og sjokolade er godt sammen. Ingen av oss liker marsipan, så vanlig bryllupskake er ikke aktuelt. Får heller bestille en mindre marsipankake ved siden av, til de mer marsipankakegale gjestene... :fnise:

Skrevet

Jeg vil ha klissete brownie-kake, gjerne kreativt utformet! Eller, det har jeg i hvert fall lyst på nå. Som bryllupskake tror jeg ikke det blir helt rette stilen? Ellers blir det en god sjokoladekake med gigantiske stykker (som når jeg tenker meg om nesten er det samme!), jeg er en skikkelig kakemoms, :spise: men tror ikke jeg skal ha marsipankake med kremfyll!

Skrevet

Kan man prøvesmake ulike kaker hos konditorer? Vi vil gjerne smake på ulike stiler/smaker/ingredienser før vi bestemmer oss for noe... Men føler liksom det er litt frekt å bare spørre om sånt (selv om det kanskje er veldig vanlig..)

Skrevet

Vi kjøper kake fra Pascal, og han inviterte oss faktisk ned for å prøvesmake selv.

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet

Jeg vil ha boller. Nybakt hvetebakst er det beste som finnes. Og "skillingsbollebrytekake" som jeg og mamma lager er fantastisk god!

Desverre er ikke mannen enig. Han vil gå for trad., vond marsipankake, så vi ender nok opp på et kompromiss med sjokoladekake. Brownieskake hørtes jo slett ikke dumt ut.

PS! Vi får ikke lov å ha med kake sjøl, og skal bare velge èn kakesort.

Skrevet

Vi hadde sjokolade- og hasselnøttkake (praliné) med pærer og bringebærcoulis. :spise:

• 4 uker senere...
Gjest Telly
Skrevet
Kan man prøvesmake ulike kaker hos konditorer? Vi vil gjerne smake på ulike stiler/smaker/ingredienser før vi bestemmer oss for noe... Men føler liksom det er litt frekt å bare spørre om sånt (selv om det kanskje er veldig vanlig..)

Du kan vanligvis kjøpe kake og smake, eller noen steder, som på Moliere i Bergen får du prøvesmaking gratis med i prisen hvis du bestiller kake derfra. Kjempelurt.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Vi synes det er så latterlig dyrt for bryllupskake, så vi skal ha hjemmelaget tårnkake (kransekake). :)

Skrevet

Vi skal ha fire kaker på stativet.

2 vanlige marsipankaker med bringebærmousse og to sjokoladekaker, en med sjokoladesmørkrem i og en med vaniljekrem med sjokoladebiter.

Alle sammen skal ha marsipanlokk. Nam, nam :)

Skrevet
Vi skal ha fire kaker på stativet.

2 vanlige marsipankaker med bringebærmousse og to sjokoladekaker, en med sjokoladesmørkrem i og en med vaniljekrem med sjokoladebiter.

Alle sammen skal ha marsipanlokk. Nam, nam :)

Må bare spørre, men syns du sjokoladekake med marsipanlokk er godt?

Skrevet

Det blir nok den tradisjonelle marsipankaka med bringebær inni. Veldig glad i vanlig marsipankake. Nam nam :)

Skrevet
Må bare spørre, men syns du sjokoladekake med marsipanlokk er godt?

Ja, tror det. Har ikke smakt det enda, men sjokolade og marsipan er jo godt sammen det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...