Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Spm er overskrift:) Og hvem sang danset dere til?
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Vi lærte den rett og slett ikke. Syntes ikke det var noe vi ville prioritere tid på, det varer jo så kort! Og vi fikk avtalt med noen andre at de skulle steppe inn og bli med i dansen etter kort tid (ca 30-405 sek), så vi slapp å stavre rundt der i alles påsyn bare vi to så veldig lenge. Det gikk veldig greit. He he, må jo le når jeg ser videoen i ettertid, ser ikke så bra ut, men alle rundt oss vet at vi ikker er noen danseløver, så det ville nesten vært merkelig om det hadde sett bra ut. Vi hadde en sang av Tom Waits som brudevals, forresten.
Cæmis Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Vi øver selv hjemme, men skal ikke ha den tradisjonelle valsen. Vi komponerer litt vår egen etter å ha sett på en del eksempler på nett. Vi starter nok å øve litt ila jul/nyttår, men tar det ikke utrolig alvorlig. Et par runder i mnd får holde, da sitter den godt ila august. Viktig å øve den godt inn om man først skal gi trykk på valsen, men ingen av oss er dansemestere, så vi tar det som det kommer etter beste innsats. jeg gleder meg mest til å danse i seg selv, det ser så gøy ut....men man er sikkert dritt lei dansen på selve dagen da..hehe
Lilywhite Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Vi lærte av mormor og morfar i januar, over hjemme sammen i blant Skal danse til en versjon av Gudfaren-sangen
Gjest Gjest_søta_* Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Spm er overskrift:) Og hvem sang danset dere til? Vi skal gifte oss i august, og har meldt oss på et dansekurs i Trondheim (Falken Danseklubb). Det går over åtte kvelder; en time hver mandag. Vi var på den tredje timen denne mandagen, og det er fantastisk morro!! Både jeg og forloveden min storkoser oss selv om vi ikke har danset før og langt i fra er superflinke. Det er rett og slett veldig gøy og ROMANTISK! En hel time i uke drømmer vi oss frem i tid til den store dagen. Vi har stjerner i øynene begge to. Vel investert tid og penger! (kun 850kr for 8 timer) Anbefales!! Vi har ikke bestemt oss for sang enda, men regner med at vi kanskje får litt veiledning på det etter hvert fra danselæreren vår.. Han skal brenne en cd til oss med musikk
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Spm er overskrift:) Og hvem sang danset dere til? Lærte ikke, og vi danset ikke.Noen klarer ikke å lære dette
Gjest nyttårsbrud_08 Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Lærte oss vals par dager før dagen Fungerte utmerket. Trenger ikke stresse et helt år i forveien. Vals er relativt enkelt, selv for folk som i utgangspunktet ikke kan danse. Vi giftet oss nyttårsaften, og da passet det ypperlig med "Tre nøtter til askepott".
Spoven Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Brudevals hadde ikke vi tenkt på i det hele tatt. -Vi giftet oss bare etpar mndr etter vi hadde bestemt oss. Iallefall, vi fikk et lynkurs på kjøkkenet av min mor og onkel et kvarter før vi skulle ut å danse. Onkelen min spilte en vals på trekkspill for oss, men husker ikke hva det var. Det var veldig morsomt. Tror ikke folk i ringene rundt oss hadde det så kjedelig mens vi danset for var mye latter. På den gode måten. Og ja, vi hadde et veldig uformelt bryllup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå