sørlandspige Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Er vi seint ute kanskje? Gifter oss om 3mnd og papirene er ennå ikke skrevet ferdig. Hans forlover er ikke enn gang valgt!! Treigt mannfolk altså,men til hans forsvar må jeg jo si at han som er førstevalget som forlover er bortreist under bryllupet. Så han må liksom spør en ann,og ting tar tid Maser litt hver dag,må vel ordne d jeg..
Gjest Gjest_snurr_* Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Nei, du er ikke sent ute, papirene kan ikke sendes inn mye før (er bare gyldige 3 eller 4 mnd før vielsen). Men det kan være greit å sende de inn om ikke altfor lenge, slik at dere slipper å tenke på det oppi alt det andre som må gjøres når vielsen nærmer seg Vi sendte inn ca 3 uker i forveien, og det gikk fint
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Er vi seint ute kanskje? Gifter oss om 3mnd og papirene er ennå ikke skrevet ferdig. Hans forlover er ikke enn gang valgt!! Treigt mannfolk altså,men til hans forsvar må jeg jo si at han som er førstevalget som forlover er bortreist under bryllupet. Så han må liksom spør en ann,og ting tar tid Maser litt hver dag,må vel ordne d jeg.. Tja, du blir ikke gift før papirene er godkjent og alle som skal ha dem har fått dem. Du får selv avgjøre hvor viktig det er.
sørlandspige Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2009 Nei, du er ikke sent ute, papirene kan ikke sendes inn mye før (er bare gyldige 3 eller 4 mnd før vielsen). Men det kan være greit å sende de inn om ikke altfor lenge, slik at dere slipper å tenke på det oppi alt det andre som må gjøres når vielsen nærmer seg Vi sendte inn ca 3 uker i forveien, og det gikk fint 3 uker ja?? Greit åvite.. Tenkte vi kan hvertfall drøye d en mnd,halvanne før d må sendes inn.. Alt d andre er heldigvis nokså i boks,så er ikke akkurat stresset nei!! Tar ting helt med ro vi :)
sørlandspige Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2009 Tja, du blir ikke gift før papirene er godkjent og alle som skal ha dem har fått dem. Du får selv avgjøre hvor viktig det er. Joda,d vet jeg jo... Men har tydeligvis en samboern som ikke skjønner d,og har allverdens tid!!! Får vel bare mase,mase og mase
Mimi Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Nettopp vært på førbryllupssamling og vi gikk beskjed om at kirkekontoret skal ha de papirene 3 uker før vielsen. Og at den gjelder i 4mnd. Så det er vel bedre å være tidlig ute enn å vente ville jeg sagt!
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 hvilke papirer er det snakk om?? må det følge med fødselsattest????
S_Dreams Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 Du må sende to skjemaer til skattekontoret: - Erklæring fra brudefolkene (et fra hver av dere) - Forlovererklæring (et fra hver av forloverne) Så etter ca 2-3 uker får dere tilbake en prøvingsattest. Denne skal presten ha så fort som mulig, men den er max gyldig i 4 mnd. Vi gifter oss i mai, og vi sendte våre papirer avgårde i begynnelsen av februar. Greit å få det unnagjort:)
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #11 Skrevet 9. mars 2009 Du må sende to skjemaer til skattekontoret: - Erklæring fra brudefolkene (et fra hver av dere) - Forlovererklæring (et fra hver av forloverne) Så etter ca 2-3 uker får dere tilbake en prøvingsattest. Denne skal presten ha så fort som mulig, men den er max gyldig i 4 mnd. Vi gifter oss i mai, og vi sendte våre papirer avgårde i begynnelsen av februar. Greit å få det unnagjort:) Oki, så det er fire papirer?
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #12 Skrevet 9. mars 2009 Ja, pluss eventuelt melding om navneendring hvis noen av dere skal bytte etternavn, og erklæring om skifte hvis nødvendig http://www.skatteetaten.no/Templates/Artik...;epslanguage=NO
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå