Gjest care Skrevet 6. juli 2003 #1 Skrevet 6. juli 2003 .....likestillingsombudet engasjerte seg, og det er bra. Dette er holdninger vi må snakke om, kontinuerlig så lenge dette er et problem. Les i linken, synes dette var bra. :blunke: (link fra nordlys)
Marianne Skrevet 6. juli 2003 #3 Skrevet 6. juli 2003 Ja det var godt at noen grep fatt i dette *Applaus* fra meg og
Suzy Skrevet 7. juli 2003 #6 Skrevet 7. juli 2003 Ja! Jeg ble sint når jeg hørte på radioen at retten hadde bestemt at det var greit for en voksen mann å klapse småjenter på rumpa. Ille! Suz
MarianneE Skrevet 7. juli 2003 #7 Skrevet 7. juli 2003 Godt noen gjør noe med det!!! Vi jenter får høre litt for mye at "det er sånt man må tåle"
Gjest 10na Skrevet 7. juli 2003 #8 Skrevet 7. juli 2003 Vet ikke helt hva jeg skal synes jeg........ Leser at jentene berømmes for å ha meldt fra om saken, hvorfor sa de ikke fra til mannen som "trakasserte" dem da? Så hadde samfunnet muligens sluppet å ha spyttet ut tusenvis av kroner på en rettssak på denne, etter min mening, fillesaken. Saken kunne etter mitt syn vært gjort opp utenfor rettsvesenet.
Bettie Skrevet 7. juli 2003 #9 Skrevet 7. juli 2003 Er vel ikke så enkelt for så unge jenter å "si ifra" akkurat. I hvertfall ikke når det gjelder en voksen overordnet i jobbsituasjon. Den kan være vanskelig nok for damer - uansett alder, for man blir liksom ikke tatt på alvor. "Det var jo bare en spøk. Tåler du ikke en fleip eller.... Ikke vær et sånt hengehue, da.... Her hos oss har vi en litt saftig humor, og tåler du ikke den, så passer du kanskje ikke inn her" Helt vanlige svar når man sier ifra.... Klart man tåler en fleip - eller......?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå