Gjest Wind Skrevet 5. mars 2009 #21 Skrevet 5. mars 2009 Men det er et poeng at man får mye mer tilbakemeldinger om man skriver at man er småsyk enn om man tar opp noe politisk/kulturelt. Sånn funker det ikke med de fleste av mine venner. Musikkmiljø, så med en gang noen har vært på konsert eller noe, så er det massiv kommentering på gang.
Gjest LanaLane Skrevet 5. mars 2009 #22 Skrevet 5. mars 2009 Jeg oppdaterer vel statusen min alt fra 4-6 ganger i uken. Er veldig påpasselig med å ikke oppdatere den mer enn 1 gang om dagen(jeg bare føler det blir "masete"). Har folk på facebook som er slik: 12.43 "XXX ønsker XXX til lykke med dagen" 13.02 "XXX er sløv i dag" 13.47 "XXX synes at Top Model ruuuuler" 16.30 "XXX vet ikke hva hun skal finne på til middag. Forslag?" 17.00 "XXX er stappmett" 21.30 "XXX skal til XXX og koooose seg!" Da friker jeg litt ut... Og så er det jo masse folk som "liker dette" og kommenterer på alt mulig, kjenner jeg får litt noia altså.
Gjest Langsyne Skrevet 5. mars 2009 #23 Skrevet 5. mars 2009 Av og til går det litt over stokk og stein hva folk skal erge seg over. Er stort sett bare hyggelig å lese, og noen ganger må jeg kommentere det som skrives der også. Jeg har en som kanskje skriver litt for mye tull og vås der, om henne og kjæresten og bitcha som bare kan prøve å røre han. Men kunne ikke falle meg inn å erge meg, lar heller bare være å lese eller engasjere meg siden det skjer hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #24 Skrevet 5. mars 2009 Jeg er så glad for mitt valg å stå utenom fenomenet facebook. Det er en del ting som jeg undrer meg over når det gjelder dette nettstedet og dens brukere. Det første som slår meg er hvor utrolig mange "venner/bekjente" mange av tjenesten brukere har, 200, 300, 500. Det må være utrolig slitsomt å pleie kontakten med alle "venner/bekjente". Eller er det bare snakk om skryte lister, som andre kan se på? Nå det kommer til meg selv, har jeg ikke så mange venner, kan nok telle mine virkelige gode venner på en hånd, knapt det. Har jo også mange bekjente rundt meg, men dem teller nok ikke flere enn max 25-35. Men kjenner jo utrolig mange på navn og personer jeg har møtt på fest, jobb og i andre sammenhenger. Så det jeg lurer på, er hvorfor folk velger å dele mindre/større ting i livene sine på denne måten som blir gjort på facebook, til mange perifer kontakter/bekjente. Noen er jo til dels ganske ukritiske til det dem legger ut på denne siden, har jo fått med meg, hva tenker disse personene på. Eller er det slikt at forstanden deres strekker seg ikke lengre en nesen deres?
Gjest Langsyne Skrevet 5. mars 2009 #25 Skrevet 5. mars 2009 (endret) Til dere som plager dere over statusfelt og oppdateringer, så kommer det noe nytt snart. Tror det går an å velge at man ikke vil se statusoppdateringer, så da er jo problemene løst. Filter: Hold deg oppdatert når det gjelder hva vennene du bryr deg om, publiserer. Opprett dine egne filtre ved å bruke vennelisten. Du kan også filtrere etter applikasjoner, for eksempel Bilder. Stream: Streamingen viser alle publiseringer fra vennene dine i sanntid. Slik holder du deg oppdatert på alt som skjer. Du kan kontrollere hvilke venner som vises her. Utgiver: Publiser status, bilder, notater og mer i streamingen. Publiserte elementer vises både i profilen din og på hjemmesidene til vennene dine. Endret 5. mars 2009 av Langsyne
The Kitten Skrevet 5. mars 2009 #26 Skrevet 5. mars 2009 La nå folk oppdatere statusen sin så ofte de vil, og skrive hva faen de vil.
NoN@me Skrevet 5. mars 2009 #27 Skrevet 5. mars 2009 Jeg er ikke i stand til å irritere meg over hva andre føler for å skrive i statusfeltet på sin egen facebook-side, det får da være helt opp til hver enkelt.
Bomullstrusa Skrevet 5. mars 2009 #28 Skrevet 5. mars 2009 Hvis man ikke liker at enkelte oppdaterer statusen sin ofte, kan man jo bare fikse på innstillingene til newsfeeden, sånn at de det gjelder ikke dukker opp så ofte! Selv synes jeg det er koselig når det kommer oppdateringer.
Vulpes Skrevet 5. mars 2009 #29 Skrevet 5. mars 2009 Det første som slår meg er hvor utrolig mange "venner/bekjente" mange av tjenesten brukere har, 200, 300, 500. Det må være utrolig slitsomt å pleie kontakten med alle "venner/bekjente". Eller er det bare snakk om skryte lister, som andre kan se på? Haha nei, er ikke for å skryte Men jeg synes det er artig å ha bekjente på vennelisten også, og ikke bare gode venner. Er spennende å se hva venner fra barneskolen gjør i dag, hvem de kjenner, se bilder fra ferier og studier i utlandet osv. Og ved å legge til folk som kun er bekjente på facebook, er det lettere å bli ordentlig kjent med dem. Å ringe til en person man har møtt kun en gang kan oppfattes ganske merkelig og påtrengende, mens å ta kontakt på facebook er "lov" og mye enklere Jeg synes Facebook er genialt.
Bellatrix Skrevet 5. mars 2009 #30 Skrevet 5. mars 2009 Til dere som plager dere over statusfelt og oppdateringer, så kommer det noe nytt snart. Tror det går an å velge at man ikke vil se statusoppdateringer, så da er jo problemene løst. Filter: Hold deg oppdatert når det gjelder hva vennene du bryr deg om, publiserer. Opprett dine egne filtre ved å bruke vennelisten. Du kan også filtrere etter applikasjoner, for eksempel Bilder. Stream: Streamingen viser alle publiseringer fra vennene dine i sanntid. Slik holder du deg oppdatert på alt som skjer. Du kan kontrollere hvilke venner som vises her. Utgiver: Publiser status, bilder, notater og mer i streamingen. Publiserte elementer vises både i profilen din og på hjemmesidene til vennene dine. Man kan allerede velge å få se mindre om en person.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 5. mars 2009 #31 Skrevet 5. mars 2009 Jeg er venn men ei som nå er ekskollega. Hun har fått ny fin jobb som jeg virkelig unner henne. Men du verden som hun skryer i det statusfeltet sitt. XXX jobber overtid igjen - og elsker det! XXX fikk skryt av foredraget sitt! XXX har kapret ny stor kunde! ...også er det privaten: XXX har verdens snilleste kjæreste! XXX har kjøpt ny bil (og da er det selvfølgelig bilde av den nye flotte bilen også) XXX har fått spa-weekend i gave Det er bare skryt. Og da blir det litt kvalmt for meg..... Jeg pleier å ha mer generell info: Som at jeg er sykmeldt denne uka. Det kan jo være greit for folk å vite det. Om jeg har vært på en god konsert eller sett et flott teaterstykke så forteller jeg det og tipser andre om å høre/se. Jeg jobber også litt for det lokale idrettsmiljøet og skriver ofte i statusfeltet mitt om at det er håndball kamp f.eks. eller at det er loppemarked for det korpset hvor mitt ene barn går.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #32 Skrevet 5. mars 2009 Haha nei, er ikke for å skryte Men jeg synes det er artig å ha bekjente på vennelisten også, og ikke bare gode venner. Er spennende å se hva venner fra barneskolen gjør i dag, hvem de kjenner, se bilder fra ferier og studier i utlandet osv. Og ved å legge til folk som kun er bekjente på facebook, er det lettere å bli ordentlig kjent med dem. Å ringe til en person man har møtt kun en gang kan oppfattes ganske merkelig og påtrengende, mens å ta kontakt på facebook er "lov" og mye enklere Jeg synes Facebook er genialt. facebook kan nok være genialt i enkelte tilfeller, ja. Slik jeg forstår det, av det du skriver er det nysgjerrigheten som driver folk og deg til å bruke tjenesten. Du skriver: Er spennende å se hva venner fra barneskolen gjør i dag, hvem de kjenner Hva i alle verden, legger du i det å kjenner? Tror det sier fint lite om hvem kjenner hvem på facebook, om ikke du kjenner en person etter et kort møte, eller nikk. Det blir litt for overfladisk for meg, i allefall. Blir morsomt å se hva forskere skriver om facebook om 5-10år, tror mang vil rive seg i håret, for å forstå hva som gikk av folk.
Gjest ts Skrevet 5. mars 2009 #33 Skrevet 5. mars 2009 Jeg er venn men ei som nå er ekskollega. Hun har fått ny fin jobb som jeg virkelig unner henne. Men du verden som hun skryer i det statusfeltet sitt. XXX jobber overtid igjen - og elsker det! XXX fikk skryt av foredraget sitt! XXX har kapret ny stor kunde! ...også er det privaten: XXX har verdens snilleste kjæreste! XXX har kjøpt ny bil (og da er det selvfølgelig bilde av den nye flotte bilen også) XXX har fått spa-weekend i gave Det er bare skryt. Og da blir det litt kvalmt for meg..... Hihi...kanskje vi hadde samme kollega?! Jeg har også en eks-kollega som skriver a' la det du forteller. Er vel hennes måte å hevde seg på at hun fikk ny, fancy jobb!!!
Gjest ts Skrevet 5. mars 2009 #34 Skrevet 5. mars 2009 Til dere som plager dere over statusfelt og oppdateringer, så kommer det noe nytt snart. Tror det går an å velge at man ikke vil se statusoppdateringer, så da er jo problemene løst. Filter: Hold deg oppdatert når det gjelder hva vennene du bryr deg om, publiserer. Opprett dine egne filtre ved å bruke vennelisten. Du kan også filtrere etter applikasjoner, for eksempel Bilder. Stream: Streamingen viser alle publiseringer fra vennene dine i sanntid. Slik holder du deg oppdatert på alt som skjer. Du kan kontrollere hvilke venner som vises her. Utgiver: Publiser status, bilder, notater og mer i streamingen. Publiserte elementer vises både i profilen din og på hjemmesidene til vennene dine. Yiiippee! Gleder meg til når dette trer i kraft! Jeg er så lei av flertallets intetsigende pjatt i statuslinja, alle applikasjoner som sendes til meg, og endeløse meldinger i "notificationsfeltet".
Vulpes Skrevet 5. mars 2009 #35 Skrevet 5. mars 2009 (endret) facebook kan nok være genialt i enkelte tilfeller, ja. Slik jeg forstår det, av det du skriver er det nysgjerrigheten som driver folk og deg til å bruke tjenesten. Du skriver: Er spennende å se hva venner fra barneskolen gjør i dag, hvem de kjenner Hva i alle verden, legger du i det å kjenner? Tror det sier fint lite om hvem kjenner hvem på facebook, om ikke du kjenner en person etter et kort møte, eller nikk. Det blir litt for overfladisk for meg, i allefall. Blir morsomt å se hva forskere skriver om facebook om 5-10år, tror mang vil rive seg i håret, for å forstå hva som gikk av folk. Hvem som kjenner hvem ser jeg på hvem som skriver til hverandre på wallen, kommenterer hverandres bilder og blir fotografert sammen. Forøvrig er det mye mer enn nysgjerrighet som driver meg til å bruke Facebook. Det er praktisk, styrker vennskap og kan gi meg noen nye, og det er lett å følge med på hva gode venner gjør og opplever uten å måtte ringe dem hele tiden Endret 5. mars 2009 av Tonje!
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #36 Skrevet 5. mars 2009 Hvem som kjenner hvem ser jeg på hvem som skriver til hverandre på wallen, kommenterer hverandres bilder og blir fotografert sammen. Forøvrig er det mye mer enn nysgjerrighet som driver meg til å bruke Facebook. Det er praktisk, styrker vennskap og kan gi meg noen nye, og det er lett å følge med på hva gode venner gjør og opplever uten å måtte ringe dem hele tiden Ok, tror nok vi er i forskjelige stadier i livet. I og med du har ett behov å følge med på hva dine "venner" gjør til enhver tid. Har ikke noe behov for det selv, men da er jeg jo også 38år. Det at det styrker vennskapet, må jo være en ilusjon, som man opplever på booka. Om noe skulle styrke mitt vennskap med folk, må det være å oppleve ting samme i det ekte rom, og ikke på nettet. Booka er jo ett veldig spennende fenomen da, er nok en form for massesuggesjon, der folk går mann av huse for å exsponere seg selv og sin familie.:-)
Vulpes Skrevet 5. mars 2009 #37 Skrevet 5. mars 2009 Ok, tror nok vi er i forskjelige stadier i livet. I og med du har ett behov å følge med på hva dine "venner" gjør til enhver tid. Har ikke noe behov for det selv, men da er jeg jo også 38år. Det at det styrker vennskapet, må jo være en ilusjon, som man opplever på booka. Om noe skulle styrke mitt vennskap med folk, må det være å oppleve ting samme i det ekte rom, og ikke på nettet. Booka er jo ett veldig spennende fenomen da, er nok en form for massesuggesjon, der folk går mann av huse for å exsponere seg selv og sin familie.:-) Jeg er 21, så ja, jeg har nok behov for å ha litt hyppigere kontakt og flere oppdateringer fra venner enn det du har. Det er naturlig. Men nei, jeg har ikke behov for å følge med på hva venner gjør til en hver tid - det er noe du selv har funnet på, for det har jeg ikke skrevet at jeg har Og det er absolutt ingen illusjon at det kan styrke vennskap. Kontakt på facebook gjelder jo i virkeligheten også. Har jeg pratet med en venninne på face, kan vi fint fortsette samtalen når vi prater i telefonen eller møtes IRL. Men så klart foretrekker jeg å være sammen på ordentlig fremfor å prate på facebook - men nå har det seg slik at ikke alle vennene mine bor i nærheten, og da er kontakt blant annet via facebook det nest beste.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #38 Skrevet 5. mars 2009 Jeg er 21, så ja, jeg har nok behov for å ha litt hyppigere kontakt og flere oppdateringer fra venner enn det du har. Det er naturlig. Men nei, jeg har ikke behov for å følge med på hva venner gjør til en hver tid - det er noe du selv har funnet på, for det har jeg ikke skrevet at jeg har Og det er absolutt ingen illusjon at det kan styrke vennskap. Kontakt på facebook gjelder jo i virkeligheten også. Har jeg pratet med en venninne på face, kan vi fint fortsette samtalen når vi prater i telefonen eller møtes IRL. Men så klart foretrekker jeg å være sammen på ordentlig fremfor å prate på facebook - men nå har det seg slik at ikke alle vennene mine bor i nærheten, og da er kontakt blant annet via facebook det nest beste. Slik du skriver om det å pleie kontakt med venner som ikke bor i nærheten, må jo booka være grei. Men nå orker jeg ikke mere skriverier om booka, men ønsker deg lykke til med dine sysler der :-). Men bruk no hode i allefall, alt du legger ut der er tapt for evigheten ute i cyberspace, å kan dukke opp etter 30år.
Vulpes Skrevet 5. mars 2009 #39 Skrevet 5. mars 2009 Slik du skriver om det å pleie kontakt med venner som ikke bor i nærheten, må jo booka være grei. Men nå orker jeg ikke mere skriverier om booka, men ønsker deg lykke til med dine sysler der :-). Men bruk no hode i allefall, alt du legger ut der er tapt for evigheten ute i cyberspace, å kan dukke opp etter 30år. Hehe ja, pleier ikke å skrive i statusfeltet om hvem jeg har hatt meg med og den slags
Blåbæret Skrevet 5. mars 2009 #40 Skrevet 5. mars 2009 Jeg synes det er kjekt å se hva andre sysler med om dagene. Jeg har ikke så mye tid til å være med venner for tiden, da er det kjekt å få med seg hva som skjer i livene deres. Jeg er en av dem som oppdaterer et par ganger daglig i statusfeltet. Jeg skriver alt fra uintresanne ting til intresanne ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå